Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJuan Luis Henríquez Río Modificado hace 10 años
1
Sra. Waters Español II Entertain Me!
2
Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going to use this list a little later on for our conversation.
3
Fechas Importantes 19 de noviembre- Examen de la unidad 21 de noviembre- Song Quiz & Salsa Dancing lesson
4
Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something –Ask about entertainment to get information –Describe entertainment –Give an opinion about entertainment
6
(yo) Creo que….(yo) Pienso que…. Vocabulario – para Expresar Opinión
7
en mi opinión ….por ejemplo … Vocabulario – para Expresar Opinión
8
Las Comparaciones Mira el video con Sra. Whitmire Toma apuntes para las comparaciones
9
Compañeros Compañero= conversation partner 4 step process 1.Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. 2.Decide who’s going to speak 1 st. They raise their hand when Sra. Waters says “Empezamos” 3.Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. 4.Listen for the “Silencio” command from Sra. Waters which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos..... ¡Silencio!
10
Conversación - ¿Qué prefieres? Usando la abeja y con tu Compañero – Pregúntale “¿Qué prefieres? ¿_____ o _____? Contesta a tu compañero con tu opinión y una razón Usa vocabulario del capítulo – pasatiempos, TV, películas, deportes Ejemplo: –¿Qué prefieres : el tenis o el hockey? –Yo prefiero el hockey. En mi opinión, el hockey es más interestante que el tenis.
11
¿Qué quieres hacer? Actividad: Vamos a escribir (writing) –Saca tu teléfono celular –Busca una película, concerto, o evento de deportes que te interesa y que tiene su estreno (premieres) en 2014 o 2015 –Escribe una descripción breve Título de la película O Nombre del grupo O el evento deportes Personajes principales O el cantante principal O deportista ¿Qué tipo de película/ musica/ deportes es? ¿Cuándo va estar en esta area?
12
Mini Poster Sobre Tus Interés Crear un mini poster sobre TÚ Nombre en español 9 interés en español –Usa vocabulario de deportes, películas, música, y programes de televisión
13
Un evento para el jueves 1.Con tu compañero/a, vas a crear una entrada para un evento especial 2.Debes incluir: –Qué evento es – deportes, película, concierto, etc. –El lugar (place) del evento –La hora del evento –Cuánto cuesta una entrada –Cuáles personas famosas hay – deportistas, actores, cantantes, etc 3.Escribir un conversación con tu compañero/a sobre asistir su evento
14
Un juego – Las Lenguas 1.You will get a deck of cards with a Spanish vocabulary word, the English word, and a picture 2.First, sort the words to determine which cards match each other 3.After you are familiar with the words, we are ready to play!
15
Un juego – Las Lenguas 1.Shuffle your cards and give each player 3. 2.Each turn, you must choose 1 card to pass to the left. Everyone must always have 3 cards. 3.You want to collect a set of 3 with the Spanish word, English word, and picture. 4.If you get your set of 3, quickly and quietly stuck out your tongue. You won the round. 5.Winner, keep playing with your tongue out by passing the same card you receive each time until everyone else notices. 6.Everyone else – be watchful to see if someone sticks our his/her tongue. If you’re the last to do it, you are out!!!!
16
Exit Ticket Write 3 comparison sentences to give your opinion about: –Entertainment, leisure activities –Types of TV shows, movies –Sports En mi opinión, _____ es más/menos ADJ. que ______.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.