La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CHAPTER 5: Welcoming Children Who Have Special Educational Requirements The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CHAPTER 5: Welcoming Children Who Have Special Educational Requirements The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia."— Transcripción de la presentación:

1 CHAPTER 5: Welcoming Children Who Have Special Educational Requirements The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne Hendrick

2 Who Are the Children with Special Educational Requirements? Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial? Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial? Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial?Quiénes son los niños con Requisitos para la Educación Especial? Deviation from Typical Development Children and Youth Receiving Special Educational Assistance

3 QUIÉNES SON LOS NIÑOS CON REQUISITOS PARA LA EDUCACIÓN ESPECIAL? Desviación de Desarrollo Típico Los niños y jóvenes que reciben Asistencia Educativa Especial

4 Two Importance Congressional Acts: IDEA and ADA Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) Americans with Disabilities Act (ADA) The Teacher's Role o Know About Typical Child Development

5 DOS LEYES DE IMPORTANCIA DEL CONGRESO HECHOS: IDEA Y ADA Ley de Educación para Personas con Discapacidades (IDEA) Ley de Estadounidenses con Discapacidades (ADA) La función del maestro Saber sobre el Desarrollo Infantil Típico

6 Identifying Children Who Have Special Needs and Finding Help for Them Identifying Potential Disabilities Early Referring Children for Special Help: Calling the Difficulty to the Family's Attention o If Teachers Listen Carefully They May Find Families Tentatively Raising the Problem Themselves o Referrals Take Time o Be Clear About Why Child Needs Special Help Before Raising Issue o It is Not Teacher's Place to Diagnose

7 IDENTIFICAR A LOS NIÑOS QUE TIENEN NECESIDADES ESPECIALES Y LA BÚSQUEDA DE AYUDA PARA ELLOS Identificación de Potencial Discapacidades Temprano Refiriéndose niños para Ayuda Especial: Situaciones que requieren la dificultad para Atención de la Familia Si maestros escuchan cuidadosamente puedan encontrar familias Tentativamente Criando el problema por sí mismos Referidos Tome Tiempo Sea claro acerca de qué niño necesita ayuda especial antes de levantar Issue No depende del lugar del Maestro para diagnosticar

8 Identifying Children Who Have Special Needs and Finding Help for Them Finding Appropriate Referral Source Observing Professional Ethics Encontrar apropiada Fuente de referencia Ética Profesional de Observación

9 Including Children Who Have Disabilities What the Law Says o IDEA: Every Child with a Disability is Entitled to a Free Public Education o ADA: It is Illegal to Discriminate Against People with Disabilities When Planning the IEP, Have Careful Assessment of Child's Accomplishments and Abilities Available

10 INCLUYENDO A LOS NIÑOS QUE TIENEN DISCAPACIDADES ¿Qué dice la ley IDEA: Cada niño con una discapacidad tiene derecho a una educación pública gratuita ADA: Es ilegal discriminar a las personas con discapacidad Al planificar el IEP, Tener una cuidadosa evaluación de los logros y habilidades disponibles del niño

11 Learning to Work as a Member of the Team Transdisciplinary Approach o Special Services Incorporated into the School Setting o Integration of Special Services into Program The Specialist and Teacher Must Work Together o Specialist and Teacher Must Appreciate Other’s Point of View and Strengths o Need Regular Meetings

12 APRENDER A TRABAJAR COMO MIEMBRO DEL EQUIPO DE Enfoque transdisciplinario Servicios especiales incorporados en el entorno escolar Integración de Servicios Especiales en el Programa El Especialista y Maestro deben trabajar juntos Especialista y Maestro debemos apreciar de otro punto de vista y Fortalezas ¿Necesitas Reuniones Ordinarias

13 Getting Started with a Child Who Has a Disability Welcome the Child and Family Make Clear That Staff Has Goodwill but Also Limitations Staff Will Have to Accept How Much Extra Effort Child Requires Staff Must Examine Their Feelings About Children with Disabilities Many Seemingly-Insurmountable Problems Can Be Solved During the Trial Period Ways to Ease Entry Pangs Many Disabilities Will Pass Unnoticed by Other Children in the Group, but Some Will Require Explanation

14 CÓMO EMPEZAR CON UN NIÑO QUE TIENE UNA DISCAPACIDAD Dar La bienvenida el Niño y la Familia Dejar claro que personal ha de Buena Voluntad, pero también limitaciones El personal tendrá que aceptar Cuánto Extra Esfuerzo niño requiere El personal debe examinar sus sentimientos acerca de los niños con discapacidades Muchos problemas aparentemente insuperables-pueden ser resueltos durante el periodo de prueba Formas de aliviar las punzadas de Entrada Muchas discapacidades pasará inadvertido por otros niños en el grupo, pero algunas requerirán Explicación

15 General Recommendations for Working with Children with Disabilities See Through the Exceptional to the Typical in Every Child Avoid Overprotecting and Overexpecting Be Realistic Keep Regular Records of the Child’s Development Remain in Constant Contact with the Family

16 Identifying and Helping Children Who Have Physical Disabilities and Illnesses Physical Conditions and Symptoms Teacher Should Know o Speech and Hearing Problems o Difficulties of Vision o Attention Deficit Disorder o Childhood Asthma o Seizure Disorders o Sickle-Cell Anemia o Admitting Children Who Are HIV Positive to the School o Other Physical Problems

17 IDENTIFICAR Y AYUDAR A LOS NIÑOS CON DISCAPACIDADES FÍSICAS Y ENFERMEDADES Condiciones físicas y síntomas del profesor debe saber Problemas del habla y de la audición Dificultades de la Visión Trastorno de Déficit de Atención Asma Infantil Trastornos convulsivos La anemia falciforme Admitiendo niños que son VIH positivo a la Escuela Otros problemas físicos

18 Identifying and Helping Children Who Have Physical Disabilities and Illnesses Guidelines for Working with Children with Physical Challenges o A Child with Physical Challenges Should be Treated as Typically as Possible o Teachers Should Communicate with Child’s Physician, Physical Therapist, or Other Specialists o Approach Each Situation Pragmatically o Maintain Open Communication with Family

19 IDENTIFICAR Y AYUDAR A LOS NIÑOS CON DISCAPACIDADES FÍSICAS Y ENFERMEDADES Direcciones para trabajar con niños con problemas físicos Un niño con problemas físicos debe ser entendido como Típicamente como Posible Los maestros deben comunicar con el médico del niño, terapeuta físico, u otros especialistas Acérquese a cada situación pragmática Mantener una comunicación abierta con la familia

20 Identifying and Helping Children Who Have Emotional Difficulties Signs of Emotional Disturbance That Indicate a Referral Is Needed Guidelines for Working with Children Who Have Emotional Disturbance o Short-Term Techniques o Long-Term Techniques with Children Who Are More Severely Disturbed o Autism Spectrum Disorder

21 Identifying Children Who Have Delayed or Advanced Mental Ability Children Who Have Developmental Lags o Guidelines for Working with Children Who Are Intellectually Delayed Children Who Are Intellectually Gifted o Teaching Preschool Children Who Are Mentally Gifted

22 LA IDENTIFICACIÓN DE NIÑOS QUE HAN RETRASADO O HABILIDAD AVANZADA MENTAL Los niños que tienen retrasos del desarrollo Orientaciones para trabajar con niños que Intelectualmente se retrasan Los niños dotados intelectualmente Enseñar a los niños en edad preescolar que están mentalmente Dotados


Descargar ppt "CHAPTER 5: Welcoming Children Who Have Special Educational Requirements The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia."

Presentaciones similares


Anuncios Google