La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Salon#125 Profesora Rushing Español 2.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Salon#125 Profesora Rushing Español 2."— Transcripción de la presentación:

1 Salon#125 Profesora Rushing Susan.Rushing@saladoisd.org Susan.Rushing@saladoisd.org Español 2

2 Hoy es miércoles, El 5 de noviembre de 2014. Escriban la raza irregular de estos verbos: estar – andar – tener – saber – poder – poner - querer – hacer* - venir – decir* - Irregular preterit endings

3 We took a trip to Spain by train. My uncle found out the seat numbers. He had the tickets. My sister sat in the dining car. I went to my seat. I put my suitcase under the seat. I tried to sleep but couldn’t. My parents came by car. They arrived at the station at 11:30. We got off the train in Sevilla on time. You were on the platform waiting. My parents said hello. I made the trip to Málaga alone.

4 Escriban en el pretérito. 10. Los turistas andan por la plaza principal. 11. Él hace la cama por la mañana. 12. Lo pongo en la maleta. 13. ¿Quién lo sabe? 14. No estamos en la capital. Completen con decir. 15–16. Yo lo _____ ahora y lo _____ ayer. 17–18. Ellos lo _____ ahora y lo _____ ayer.

5

6 TEXTO páginas 30-57 In this chapter you will learn to: ❖ order food or a beverage at a restaurant ❖ identify eating utensils and dishes ❖ identify more foods ❖ make a reservation at a restaurant ❖ talk about present and past events ❖ describe some cuisines of the Hispanic world

7 TAREA TEXTO página 35, actividades 3 y 4 (en frases completas)


Descargar ppt "Salon#125 Profesora Rushing Español 2."

Presentaciones similares


Anuncios Google