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Publicada porTonio Morejon Modificado hace 10 años
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LA TAREA Write a short email complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados señores Le estoy escribiendo porque I’m writing to you because.. Quiero que (subj).I want you to … ¿ Puede ayudarme?Can you help me? Gracias por su atención Thank you for your attention
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Hoy es jueves. Es el 9 de enero del 2014 ¿Cómo usas el pretérito (past tense) para quejarse de un regalo que usted recibió? Tell what the following people received for their birthday: (according to the indications) Use the verb “recibir” with the items and any other necessary information: 1.Yo ______________ ___________________ (cell phone) 2.Mi madre _______________ ______________ (tablet) 3.Todos mis amigos _____________ _______________ (videogames) 4.Mi hermano mayor ______________ ________________ (digital camera) 5.Tú _____________ __________________ ( laptop) 6.Mi padre _________________ ________________ (a new car) 7.Ronaldo_________________ _________________ (headphones) 8.Mis primos ________________ _________________ (videocameras) recibí un teléfono celular recibió una tableta recibieron videojuegos recibió una cámara digital
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los pronombres de objetos indirectos We often use words like “to me” “to you” “us” “them” with verbs of giving and receiving. EN ESPAÑOL: menos te leles (to) me to you (to) him / her (to) us (to) them These pronouns are always placed before conjugated verbs
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Hoy es martes. Es el 10 de enero del 2012 ¿Cómo usas el pretérito (past tense) para quejarse de un regalo que usted recibió? PARA HACER AHORA Utilice el pronombre apropiado: 1.My brother gave a computer to me. Mi hermano ___ dio una tableta. 2. I gave a cellphone to my mother. Yo ___ di un teléfono celular a mi madre 3. My mother gave us a television. Mi madre _____ dio un televisor. 4. We gave you (pl.) video games. Nosotros ____ dimos unos videojuegos 5.They gave you (fam. sing.) money. Ellos ____ dieron dinero. nos le les me te
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trabajo en parejas Imagine that you received or bought an electrical appliance or gadget recently and there is a problem now. Create a dialogue in which you are speaking to a customer service representative. The conversation should contain approximately 10-12 lines of dialogue.
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En la tienda de electrónicos y electrodomésticos How can I help you? I would like to speak with… the boss the manager I received a… I don’t like it It doesn’t work It’s of poor quality I want you to return my money I’m not satisfied What can you do? We can.. return your money give you another… ¿Cómo puedo ayudarle? Me gustaría hablar con… el jefe el gerente recibí un(a)… no me gusta No funciona Es de mala calidad quiero que me devuelve el dinero No estoy satisfecho ¿Qué puede hacer? Podemos… devolver su dinero darle otro(a)…
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quejas (complaints) Best Buy recibir un teléfono celular llegar a mi casa el _________ abrir la caja alegrarse de recibirlo (lo/la) prender ver que no funcionar
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resumen
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LA TAREA Write a short email complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados señores Le estoy escribiendo porque I’m writing to you because.. Quiero que (subj).I want you to … ¿ Puede ayudarme?Can you help me? Gracias por su atención Thank you for your attention
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