La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Calentamiento Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Calentamiento Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a."— Transcripción de la presentación:

1 Calentamiento Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a de clase.

2 Calentamiento 4 th period: Complete SER/ESTAR Grammar Tutor (in tray) DO NOT use the number options on the worksheet USE the key words from DOCTOR & PLACE (CAL 5 TH & 6 TH: Exercise 18 on page 60: Complete the analogies with the correct word. Write out all!!--work with partner to speed up Please have your home descriptions open on your desk

3 Calentamiento

4 Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a de clase.

5 Calentamiento ¿Dónde está el/la Estante El estante está ____ de _____. Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a de clase.

6 Calentamiento Complete the sentences with the correct form of ser or estar. 1. Olga____ una persona trabajadora 2. Los muebles_______ en ese camión. 3. Mi madre ______ contenta. 4. Elena y Paula______ las muchachas más altas de la clase. 5. La niña _____en el parque.

7 Calentamiento Complete the sentences with the correct form of SER or ESTAR. es 1. Olga es una persona trabajadora están 2. Los muebles están en ese camión. está 3. Mi madre está contenta. son 4. Elena y Paula son las muchachas más altas de la clase. está 5. La niña está en el parque.

8 Overview, Purpose & Objectives Overview and purpose Demonstrate understanding of some expressions in Spanish followed by infinitives. Objectives: Objectives: TSWBAT use verbs (deber, tener que), indirect object pronouns + toca (me/te,les,nos,os, les) and Spanish expressions (hay que, hacer el favor de, favor de) followed by infinitives.

9 Expressions with Infinitives When a verb is simply stating an activity… We want “to play a game” Queremos jugar un juego. Instead of actually doing that action… We are playing a game. Estamos jugando un juego. You don’t need to conjugate it. We want to play a game. Nosotros queremos jugar un juego. There is already a verb that states the action and matches the subject. Querer -> queremos

10 En español… There are some verbs/phrases that, when conjugated, are typically followed by infinitives: Deber (Should/ought to) Debes darle de comer al perro. Tener que (To have to) Tienes que poner la mesa. Hay que (One must) Hay que barrer el piso del baño. Haz el favor de (Do the favor of) Haz el favor de sacudir los muebles de la sala. You can add a reflexive pronoun to indicate WHO wants the person to do the favor for.. HazME el favor Do ME the favor of…

11 Expression: (you must conjugate this to the person you are telling!) Example: Deber + INFINITIVE Debes limpiar el baño Tener que Tenemos que lavar los platos. Hay que Hay que darle de comer al perro. Hazme el favor de Hazme el favor de sacudir los muebles Favor de Favor de pasar la aspiradora

12 To say what needs to be done & to complain Hay que It must be done/ you need to Susana, hay que regar las plantas hoy. Susana, the plants must be watered today Susana, you’ve got to water the plants today. ¡Ay, qué pesado! Oh, what a drag! Ya lo hice mil veces. I’ve already done it a thousand times.

13 Debes You ought to You should Juan, debes barrer el piso. Juan you should sweep the floor. Estar harto/a de To be fed up with Estoy harto de estar aquí adentro. I’m fed up with being here inside.

14 Hacer el favor de.. To do the favor of Please Miguel, haz el favor de darle de comer al perro allá afuera. Miguel, please (do me the favor of) feed(ing) the dog outside. ¡No es justo! It’s not fair! Me toca/le toca It’s my turn/it’s her turn ¡No es justo! A Gloria nunca le toca cuidarlo. It’s not fair, it’s never Gloria’s turn to take care of him.

15 ISG 52 Copy chart from page 61. Create a sentence telling someone they need to do each of the chores in exercise 20 and create a complaint for each (21)

16 Isg 140-141 Some expressions followed by infinitives: copy rules from page 64 -Write sentences for the 4 chores in the box for exercise 30 about the chores that need to be done and how often THEN state who does them and how often they actuallly do them. Hay que lavar los platos todos los días. Yo los lavo los lunes

17 Calentamiento: Define las siguientes palabras/frases A la derecha A la izquierda Encima de Debajo de Cerca de Lejos de Detrás de Delante de Adentro afuera Al lado de Entre

18 Calentamiento: Define las siguientes palabras/frases A la derecha To the right A la izquierda To the left Encima de On top of Debajo de under Cerca de Close to Lejos de Far from Delante de In front of Detrás de behind Adentro inside Afuera outside Al lado de Next to Entre In between

19 Las preposiciones (ISG 53) copy the prepositions from the box in exercise 22 on page 61 and create 5 sentences that tell where things are in your bed room using a different preposition for each (a la izquierda de, a la derecha de, entre, enfrente de, al lado de). Illustrate the sentences with an illustriation (pic or drawing) of your bedroom that has all the items you described in it, located where you described them

20 Create a foldable… Fold your paper in half & then in thirds, creating 6 squares on each side of the paper. In each square Write a preposition (put opposites next to each other) Illustrate it (use the same two objects for each illustration) Write a sentence describing the illustration using “estar” and the preposition

21 LEJOS DE El perro está lejos del hidrante CERCA DE El perro está cerca del hidrante A LA IZQUIERDA DEA LA DERECHA DE AFUERAADENTRO

22 ¡A practicar! Página 61, actividades 20-21 With a partner, create a conversation where a parent is asking their child to do at least 3 chores (use “hay que”, “debes”, and “haz el favor”) Children respond with a complaint: ¡Ay que pesado! Estoy harto de… ¡No es justo!


Descargar ppt "Calentamiento Tell where the following things are in the classroom using the prepositions from yesterday: Estante Escritorio Puerta La profesora Mi compañero/a."

Presentaciones similares


Anuncios Google