Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porPaulino Lanza Modificado hace 10 años
1
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence of sports in Spanish speaking countries. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes - el 3 de marzo
2
EL PLAN DE HOY: La semana de los lenguajes mundiales Un repaso de la tarea de ayer Un repaso del vocabulario y estar Una actividad de escuchar Unas actividades de práctica LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes el 3 de marzo LAS METAS: Students will be continue to study general vocabulary associated with objects that are found in the classroom as well as prepositional phrases. Students will use the conjugations of ESTAR.
3
La tarea de ayer Página 45 Libro de texto: p. 110; 15 & 16
4
Las cosas en la sala de clase las tarjetas de práctica
5
Repaso del vocabulario Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda A la derecha
6
ESTAR – TO BE Conjugamos el verbo estar: Yo estoyNosotros/as estamos Tú estásVosotros/as estáis ÉlEllos Ella estáEllas están Ud.Uds.
7
Los Usos de Estar P – position (The book is on the desk.) L – location(I am in the classroom.) A – action (You are walking.) C – condition (He is sick.) E – emotion (We are happy.)
8
Gramática Watch GramActiva
9
Las traducciones Translate these nouns and articles to Spanish. 1.The notebook 2.The teacher (male) 3.Some classes 4.A few student desks 5.The clocks 6.The classes 7.A backpack 8.A garbage can El cuaderno El profesor Unas clases Unos pupitres Los relojes Las clases Una mochila Una papelera
10
The plurals of nouns and articles 1.Fill in the worksheet with the appropriate definite or indefinite article. 2.For all nouns that are singular, change them to plural. For all nouns that are plural, change them to singular. Don’t forget to change the article too. Remember: nouns that end in “o” are usually masculine and nouns that end in “a” are usually feminine. If you don’t recognize the word, look it up in the glossary and see if “el” or “la” comes before it – This tells you the gender of the noun.
11
Actividades del libro Página 111, Actividad 17 Más palabras plurales 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Write the plural form of each word that you hear.
12
Escribir Look around the classroom. Write 5 sentences describing what you see. You might include the location of items and how many items there are of certain things. Be careful to make your nouns and articles plural if they need to be plural! Give your description to your partner. They will try to write it in English.
13
Escribir - Hablar Página 112, Actividad 19 1.Look at the picture and with your partner, say all the items you can see. Remember to include articles and make your nouns/articles plural if you need to. Discuss your list as a class. 2.Look at the pinkish box. What do these questions mean? ¿Qué es esto?¿Quién está? ¿Cuántos(as)….hay?¿Hay…? ¿Dónde está(n)….?¿Qué hay? 3.Write 5 questions using the information from step 1 and step 2. 4.Ask your partner your questions. They will answer the questions in complete sentences.
14
La tarea de hoy LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes - el 3 de marzo
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.