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Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 1 Consumer Confidence Survey – Q4 2010 Los sentimientos del.

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1 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 1 Consumer Confidence Survey – Q4 2010 Los sentimientos del consumidor y la confianza en el futuro de la economía

2 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 2 Consumer Confidence Survey – Q4 2010 Base : All respondents n=26074 Global average 90 Var 4ºtrim10 vs.3º trim 10 Media Europea 78 (=) 112 99 97 96 94 93 77 76 73 70 65 59 70 79 88 94 96 98 100 103 107 108 98 99 71 81 82 83 84 86 131 54 48 45 58 57 58 65 102 103 107 109 110 116 119 120 0 20 40 60 80 100 120 140 160 IN PH NO ID AU CH SG BR MY SASE VN TH CN NZ HKCA CO DK AE BE ATNL IL AR RU TW MX ZA DE TRCZ US FI GB UA PL EG IT EEES FR IE HU KO LV LT JP ROGR PT HR PORTUGAL ESPAÑA NORUEGA SUIZA HOLANDA SUECIA DINAMARCA ALEMANIA INGLATERRA ITALIA GRECIA 4º Trim. 2010 Nielsen Consumer Confidence Index Nuestro país muestra un índice de confianza pesimista comparado con la media global

3 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 3 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

4 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 4 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

5 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 5 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

6 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 6 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

7 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 7 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

8 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 8 Consumer Confidence Survey – Q4 2010 ¿Considera que es buen o mal momento para comprar las cosas que desea o necesita en los próximos meses? Base : All respondents n=29153

9 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 9 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

10 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 10 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

11 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 11 Consumer Confidence Survey – Q4 2010

12 Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Fecha Campo: 11 a 30 Nov Page 12 Consumer Confidence Survey – Q4 2010 Europe (EU) Country Abbreviations AustriaAT BelgiumBE SwitzerlandCH Czech RepublicCZ GermanyDE DenmarkDK EstoniaEE SpainES FinlandFI FranceFR UKGB GreeceGR CroatiaHR HungaryHU IrelandIE IsraelIL ItalyIT LithuaniaLT LatviaLV NetherlandsNL NorwayNO PolandPL PortugalPT RomaniaRO RussiaRU SwedenSE TurkeyTR UkraineUA


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