La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Intel·ligència artificial per jocs

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Intel·ligència artificial per jocs"— Transcripción de la presentación:

1 Intel·ligència artificial per jocs
Éssers intel·ligents

2 Característiques d’un ésser
Autònom No “trampós” Realístic Flexible Adaptable al context Reactiu

3 Filosofia Separar la I.A. del cos
El cos és l’eina de la I.A. per alterar el món Caixa negre que rep dades sensorials i genera ordres pel cos Dades sensorials i accions del cos imperfectes

4 Arquitectura Fases: Percebre (1+2) Pensar (3) Actuar (4+5)

5 Intel·ligència artificial per jocs
Planificació i cerca de camins

6 Filosofia Separar la planificació de l’execució
El món és una xarxa de camins El cos és el vehicle de locomoció de l’ésser

7 Arquitectura

8 Representació del mapa

9 Implementacions del mapa

10 Planificació: algoritme A*
Troba el camí més òptim en un graf Trets generals: Heurística per dirigir la cerca Nodes pendents per expandir (open list) Nodes expandits (closed list) Atributs d’un node: Cost des de l’inici al node Cost des del node al destí Cost des de l’inici al destí Node de procedència Millor node primer

11 Planificació jeràrquica

12 Un model de vehicle simple
Tractar el cos com una partícula Atributs: Posició Velocitat Massa Força màxima Velocitat màxima

13 Direcció Acció de locomoció: Típicament: Proposta:
Increment de posició Increment de velocitat Estil de locomoció Típicament: Seguir un spline format pels nodes del camí Proposta: Combinació de comportaments de locomoció Steering behaviors for autonomous characters (Craig W. Reynolds –

14 Comportament buscar

15 Comportament arribar

16 Comportament evitar obstacles

17 GFX & VR GROUP www.salleurl.edu/~is04732/dia


Descargar ppt "Intel·ligència artificial per jocs"

Presentaciones similares


Anuncios Google