Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Intel·ligència artificial per jocs
Éssers intel·ligents
2
Característiques d’un ésser
Autònom No “trampós” Realístic Flexible Adaptable al context Reactiu
3
Filosofia Separar la I.A. del cos
El cos és l’eina de la I.A. per alterar el món Caixa negre que rep dades sensorials i genera ordres pel cos Dades sensorials i accions del cos imperfectes
4
Arquitectura Fases: Percebre (1+2) Pensar (3) Actuar (4+5)
5
Intel·ligència artificial per jocs
Planificació i cerca de camins
6
Filosofia Separar la planificació de l’execució
El món és una xarxa de camins El cos és el vehicle de locomoció de l’ésser
7
Arquitectura
8
Representació del mapa
9
Implementacions del mapa
10
Planificació: algoritme A*
Troba el camí més òptim en un graf Trets generals: Heurística per dirigir la cerca Nodes pendents per expandir (open list) Nodes expandits (closed list) Atributs d’un node: Cost des de l’inici al node Cost des del node al destí Cost des de l’inici al destí Node de procedència Millor node primer
11
Planificació jeràrquica
12
Un model de vehicle simple
Tractar el cos com una partícula Atributs: Posició Velocitat Massa Força màxima Velocitat màxima
13
Direcció Acció de locomoció: Típicament: Proposta:
Increment de posició Increment de velocitat Estil de locomoció Típicament: Seguir un spline format pels nodes del camí Proposta: Combinació de comportaments de locomoció Steering behaviors for autonomous characters (Craig W. Reynolds –
14
Comportament buscar
15
Comportament arribar
16
Comportament evitar obstacles
17
GFX & VR GROUP www.salleurl.edu/~is04732/dia
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.