Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJavier Pascual Castellanos Modificado hace 6 años
1
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. (Sra. M. would like to check the HW right away! Enseñen y practiquen el vocabulario nuevo en parejas. Teach each other the new vocabulary using your survival Qs & practice! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages use different forms of gustar w/ nouns utilize questioning strategies to discuss food and drinks conjugate regular –er verbs express how often something is done We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with the correct pronunciation, communicate what foods and drinks we like and don’t like using ‘gusta’ and ‘gustan’ evaluate which forms of ‘comer’ and ‘beber’ should be used to tell who is eating and drinking ask and answer, “What do you eat for breakfast/lunch? What do you drink for breakfast/lunch? How often do you eat/drink (some particular food or drink)? 10
2
Un Chequeo de comprensión
Saquen una computadora. Necesitan ir a “Kahoot.It”. Vamos a practicar el vocabulario nuevo. 20
3
10
4
Las Formas de los verbos de -er
Conjugate these verbs: to eat to drink yo tú él, ella, usted (Ud.) nosotros vosotros ellos, ellas, ustedes (Uds.) 10
5
Persona A: ¿Qué comes para el desayuno?
What do you eat for breakfast? Persona B: Yo como ____________. I eat ______________. 10
6
¿ Qué comes para el desayuno?
Yo como ____________.
7
¿ Qué comes para el almuerzo?
Yo como _____________. İQué deliciosa!
8
¿ Qué comes para el almuerzo?
Yo como ____________.
9
Persona A: ¿ Qué bebes para el desayuno?
(What do you drink for breakfast?) Persona B:. Yo bebo____________. I drink ______________.
10
¿ Qué bebes para el desayuno?
Yo bebo____________.
11
¿ Qué bebes para el almuerzo?
Yo bebo____________.
12
¿ Qué bebes para el almuerzo?
Yo bebo____________.
13
Palabras de frecuencia
5% 50% 90% 75% 100% 0% 25% ‘normalmente’ ‘casi siempre’ ‘de vez en cuando’ siempre ‘nunca’ ‘a veces’ ‘casi nunca’
14
¿Están correctos?
15
Persona A: ¿Con qué frecuencia comes _______?
With what frequency (how often) do you eat ___________? Persona B: Yo como _______ todos los días. I eat ______ everyday.
16
¿Con qué frecuencia comes _______?
Yo como _______ de vez en cuando.
17
¿Con qué frecuencia comes _______?
Yo como _______ casi nunca.
18
¿Con qué frecuencia bebes _______?
Yo bebo _______ ______.
19
Una Práctica de eschuchar: Criterio A
Listening Practice Try to record as many of the missing words as you can while listening to the song. You will have 3 chances to listen and your goal is to correctly identify most or all of the missing terms.
20
Las Respuestas
21
“¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?”
Tier 1 Tier 2 Tier 3 Take turns quizzing each other with the vocabulary cards. Include an appropriate article for each item. Play once using the definite articles and once using the indefinite articles. Use your book (pg. 124/125 or 144) if you need extra support. Ex. “la/una leche” “las/unas galletas” For each food or beverage, express how often you eat or drink the item. “(Yo) como las galletas en vez de cuando.” “(Yo) bebo la leche todos los días.” Place all of the cards out on the desk in front of you. Ask & answer the target questions: “¿Qué bebes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Qué comes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?” “¿Bebes tú ____?” “¿Comes tú ____?”
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.