La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

The subjunctive with impersonal expresssions

Presentaciones similares


Presentación del tema: "The subjunctive with impersonal expresssions"— Transcripción de la presentación:

1 The subjunctive with impersonal expresssions
Español 2 Unidad 3.3 p. 232

2 Impersonal expressions (give advice)
Es bueno que – it’s good that Es importante que – it’s important that Es lógico que – it’s logical that Es malo que – it’s bad that Es mejor que – it’s better that Es necesario que – it’s necessary that Es peligroso que – it’s dangerous that Es posible que – it’s possible that Es probable que – it’s probable that Es raro que – it’s rare that Es ridículo que – it’s ridiculous that Es triste que – it’s sad that Es una lástima que – it’s a pity that

3 Repaso – usted commands
¿qué recordamos? Yo form beber  yo bebo Drop the “o” yo bebo  beb- Opposite endings beb-  beba SUBJUNTIVE DOES THE SAME THING!! 

4 El presente subjuntivo de verbos regulares
Cocinar -er beber -ir vivir Yo Él, ella, ud Nosotros(as) Ellos(as), uds Cocine Cocines Cocinemos Cocinen Beba Bebas Beban Bebamos beban Viva Vivas Vivamos Vivan

5 Subjunctive vs. indicative
The indicative is used to make a plain statement of fact, when you know it’s certain Haces ejercicio Yo corro muy rápido Graciela escribe bonito The subjunctive is used whenever there is a degree of uncertainty or a reaction to fact Es necesario que hagas ejercicio Es posible que yo corra muy rápido Es bueno que Graciela escribe bonito Indicative is anything that is not subjunctive or a command In the 1st example, we are uncertain if this person will exercise. In the 2nd example, we are saying it’s a possibility that I can run fast, but we don’t know for sure In the 3rd example, someone thinks it’s good Graciela has nice writing – a reaction to her writing

6 ejemplos Es importante que tú (hacer) tu tarea
Hacer  yo hago  hago  hag[as] (-er verbs get “a” endings) Es importante que tú hagas tu tarea Es malo que Gabriel (romper) su dedo Romper  yo rompo  rompo  romp[a] Es malo que Gabriel rompas su dedo Es posible que mi abuela me (llamar) Llamar  yo llamo  llamo  llam[e] (-ar verbs get “e” endings) Es posible que mi abuela me llame


Descargar ppt "The subjunctive with impersonal expresssions"

Presentaciones similares


Anuncios Google