La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

COMPETIR .... O COOPERAR?.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "COMPETIR .... O COOPERAR?."— Transcripción de la presentación:

1 COMPETIR O COOPERAR?

2 COMPETIR: Lluitar entre sí diverses persones per assolir una finalitat pròpia, ja sigui individual o col·lectiva. Sinònims: rivalitzar, combatre, desafiar, disputar, concursar, .... COOPERAR: Actuar amb altres persones per assolir una finalitat comú i col·lectiva. Sinònims: col·laborar, participar, ajudar, afavorir, associar-se, contribuir,

3 Si competim, algú en sortirà perdent; si cooperem, hi guanyem tots.

4 LA COOPERATIVA

5 QUÈ ÉS ? Cooperativa Internacional (ACI) defineix la cooperativa com una: associació autònoma de persones que s’han agrupat voluntàriament per satisfer les seves necessitats i aspiracions econòmiques, socials i culturals comuns, mitjançant una empresa de propietat conjunta i de gestió democràtica.

6 ELS VALORS COOPERATIUS

7 DIFERÈNCIES ENTRE EMPRESA MERCANTIL i COOPERATIVA
E. Mercantil Cooperativa Propietat Poder Beneficis Presa de decisions Accionistes i qui posa el capital Socis i sòcies En mans del capital Socis i sòcies En funció del capital aportats En funció de l’activitat i l’objectiu social. Socis i sòcies de manera democràtica Propietaris

8 LES COOPERATIVES A LES ESCOLES

9 QUÈ ÉS UNA COOPERATIVA D’ALUMNES?
És una simulació d’una empresa cooperativa real on: Tots els alumnes en són socis, propietaris i treballadors. Tots aporten el mateix capital. Les decisions es prenen de manera democràtica Els beneficis obtinguts es destinen a una o més activitats col·lectives. Els professors no són socis de la cooperativa, orienten i donen suport en el procés de constitució i en la preparació i realització de les activitats.

10 A TALL D’EXEMPLE ..... TIPUS QUÈ FAN? PRODUCCIÓ SERVEIS
Esmorzars i/o berenars saludables per al alumnes Fabricació i venda de polseres collarets, punts de llibre, ... Fabricació i venda de sabons amb oli reciclat Creació i edició de contes per als grups d’infantil de l’escola Calendaris i àlbums fotogràfics SERVEIS Edició i maquetació de la revista de l’escola Logística per als actes que es realitzen a l’escola Petits manteniments de l’escola Manteniment de l’hort i les plantes de l’escola Càtering i bars pels actes festius Organització de festes: Final de curs, Castanyada, Sant Jordi..

11 A TALL D’EXEMPLE ..... TIPUS QUÈ FAN? ACTIVITATS
Tallers lúdics per als alumnes que es queden al menjador Tallers per a les festes tradicionals. Activitats amb finalitats solidàries ( Marató de TV3, Banc d’aliments, Banc de sang, ....). Dinamització i ambientació de festes i activitats de l’escola Jocs tradicionals Grups de teatre Altres activitats puntuals (Túnel del terror, campionats esportius...) Grups de música Activitats obertes per als veïns del centre i les famílies

12 COM S’ORGANITZA? ASSEMBLEA GENERAL Cada persona, un vot
Totes els socis participen en el govern de la cooperativa, cadascú des dels òrgans pels que està habilitat. ASSEMBLEA GENERAL En són membres totes les persones sòcies. És el màxim òrgan d’expressió de la voluntat social i de presa de decisions per consens. Cada persona, un vot

13 COM S’ORGANITZA? CONSELL RECTOR Són escollits per l’assemblea.
En els estatuts es determinarà la duració i rotació dels càrrecs. Com a mínim, està format per : 1 President: Màxim representant de la cooperativa 1 Secretari: Gestiona la documentació de la cooperativa 1 Tresorer: Gestiona els diners de la cooperativa 2 Vocals: Donen suport a la resta de companys del Consell. (vicepresident, suport a tresoreria)

14 COM S’ORGANITZA? CONSELL RECTOR
Poden ser revocats en qualsevol moment. FUNCIONS: Representa a la cooperativa, però no té poder de decisió És l’encarregat de que s’acompleixin les decisions de l’assemblea Fa un seguiment del funcionament general de la cooperativa Convoca les Assemblees És l’interlocutor entre la cooperativa i l’escola

15 ESTRUCTURA ECONÒMICA CAPITAL SOCIAL INICIAL
Aportacions inicials dels socis, retornables quan es marxa de la cooperativa. La quantia la decideix l’Assemblea General de socis i consta als Estatuts. FINANÇAMENT EXTERN Préstecs i capital que s’aconsegueix fora de la cooperativa i que cal retornar un cop finalitza la l'activitat, en les condicions que es puguin fixar. IMPACTE EN EL TERRITORI Com a mínim entre un 20 i un 30% dels beneficis s’ha de destinar a un projecte de millora de l'entorn. També es pot fer en espècie (campanya bancs aliments, activitats amb casals entitats…)

16 I ARA, FEM LA NOSTRA COOPERATIVA!!!!

17 QUÈ CAL FER? CREAR COMISSIONS DE TREBALL I REUNIONS D’AULA PER DECIDIR
El nom i el logotip La durada L’activitat a realitzar i l’objectiu de la cooperativa L’aportació inicial a realitzar Quines persones en formen part Planificació i realització de l’activitat (PLA D’EMPRESA) REDACCIÓ DELS DOCUMENTS Estatuts de la cooperativa Acta de constitució Fitxa de cada soci Registre de socis

18 QUÈ CAL FER? L’aprovació del nom i objecte de la cooperativa
CONVOCAR L’ASSEMBLEA CONSTITUIENT PER L’aprovació del nom i objecte de la cooperativa L’aprovació del capital social Elecció del primer Consell Rector

19 PER SABER-NE MÉS


Descargar ppt "COMPETIR .... O COOPERAR?."

Presentaciones similares


Anuncios Google