Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Están preparados para empezar cuando escuchamos el timbre, ¡por favor! Be prepared to begin when we hear the bell, please! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… understand how to describe our and others’ personalities using all forms of the verb “ser” in a variety of ways understand how to express what activities we and others like and dislike doing using all forms of the verb “gustar” in all different seasons and weather in a variety of ways We’ll know we’re successful when we can… contribute to the mind-mapping review activity evaluate what we do and don’t know and ask questions to clarify meet the success criteria in each of the review stations, completing each activity correctly in Spanish
2
ADJETIVO(S) – Remember gender and #
‘Ser’ y las características ¿Cómo …? What am/is/are … like? (Yo) soy artística. I am artistic. (Tú) eres … You (informal) are … (Él/Ella/Ud.) es … He/she is … You (formal) are… (Nosotros) somos … We are … (Ellos/Ellas/Uds.) son … They/you all are … PRONOMBRE (Optional) FORMA DEL VERBO ‘SER’ ADJETIVO(S) – Remember gender and #
3
PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’
‘Gustar’ y las actividades ¿Qué … gusta hacer? What do … like to do? (A mí) me gusta correr. I like to … (A tí) te gusta … You (informal) like to … (A él/ella/Ud.) le gusta … He/she likes to … You (formal) like to … (A nosotros) nos gusta … We like to … (A ellos/ellas/Uds.) les gusta … They/you all like to … PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO
4
¿Qué te gusta hacer en el verano/la primavera/el invierno?
¿Qué tiempo hace? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo es Cee-Lo Green? ¿Qué estación es? ¿Qué te gusta hacer a ti? ¿Cuál es la fecha? ¿Cómo estás? ¿Cómo eres tú? ¿Qué día es hoy? ¿Qué te gusta hacer en el verano/la primavera/el invierno? ¿Cómo son los “Packers”? ¿Cómo es tu ¿Qué les gusta hacer a tus compañeros? ¿Cómo somos nosotros? (Hint: you need to ask questions to find this one out – ¿Eres…?) ¿Qué le gusta hacer a un (insert Spanish adjective)? ¿Qué nos gusta hacer a nosotros? (Hint: you need to ask questions to find this one out - ¿Te gusta…?)
5
finished and check off which goals you met below.
Un escrito a los estudiantes de Mars sobre los estudiantes de clase ____ The Maritans asked you at the end of their reading, ¿tienen unos estudiantes como ellos en la Tierra? Write back to “los extranjeros”, describing your fellow classmates. Read over your writing when you are finished and check off which goals you met below. If you didn’t meet all of them, add more details to your piece. Las metas del escrito: Write in all complete sentences. ___ Describe at least five different classmates: (PR) ___ ___ ___ ___ ___ (AD) ___ ___ ___ Use “es”, “son”, and “somos” correctly: (PR) ____ Use “eres” too: (AD) ____ Use “le gusta”, “les gusta”, and “nos gusta” correctly: (PR) ____ Use “te gusta” too: (AD) _____ Use an extensive amount of adjectives – singular, plural, masculine, and feminine forms: (PR) ____ ____ ____ ____ ____ ____ _____ _____ AD) ___ ____ ____ ____ ____ _____ _____ Use an extensive amount of infinitive verbs (activities) to describe what they like and don’t like: (PR) ____ ____ _____ ____ ____ ____ _____ _____ _____ ____ (AD) ____ ____ ____ ___ Use “un chico” and “una chica” correctly: (PR) ____ Use “unos chicos” and “unas chicas” too: (AD) ____ Use additional vocabulary words often: y ____ pero ____ porque ____ según ____ también ____ tampoco ____ o ____ ni…ni… ___ cuándo ___ el invierno ____ el verano ____ la primavera ____ el otoño ___ hace frío ____ hace calor ____ hace buen tiempo _____ hace mal tiempo ____ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.