Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
¡Hola, estudiantes asombrosos!
Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre, por favor. SHOW SRA.M! Repasen sus apuntes – review your notes! QUIZ TODAY! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about eating/drinking habits using new vocab. conjugate all regular verbs (-ar, -er, and –ir using comer, beber & compartir as key examples) talk about our likes/dislikes using more forms of gustar & encantar Practice only: describe foods We’ll know we’re successful when we can… Complete all of the tasks on the evidence at a proficient or advanced level. Talk with our partner, completing the Q & A, describing the food we like or don’t like with our new adjectives.
2
Budget your time wisely. Look over your work.
Para tener éxito: Budget your time wisely. Look over your work. Do your best and don’t give up. Raise your hand when you’re finished. If you finish early, you may: Complete any missing HW assignments from Unit 4 that you didn’t do before the evidence Use your resources to see your IC account OR Missing Work Log to determine what you’re missing. Begin the HW assignment for today, which is to create a menu for an imaginary restaurant. Get one of the white sheets on top of the COW. Use your handouts with extra vocab and draw pics too! On your menus, can you include descriptions of the foods too using your adjectives from the Flipped Classroom video? Tip: Write in pencil but you can color the pictures and front of your menu with your restaurant’s name & logo!
3
¿Por qué te encanta? ¿Por qué no te gusta para nada?
¿Cómo es ____? ¿Cómo son ____?
4
Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida
inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado
5
“Sí/No, mí (no) me gusta/encanta(n) porque…”
¿Te gusta(n) ____________? “Sí/No, mí (no) me gusta/encanta(n) porque…” food/drink es OR son adjective …la pizza es deliciosa. …los huevos son limosos.
6
Who would like/love: gustaría encantaría me te gustarían encantarían
(singular nouns) La pizza - el jugo - la manzana - el pollo gustarían encantarían (plural nouns) las ensaladas las galletas los huevos las salchichas Optional Required A mí me A ti te A mi amigo A Amanda A ella le A nosotros A mi familia y a mí A Sam y a mí nos A ellos A Sam y Lexy A Uds. les Create a short menu with several foods and drinks. Include pictures if you have time. no Q: ¿Te gustaría comer/beber _________? A: Sí, me gustaría… OR No, no me gustaría…
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.