La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements."— Transcripción de la presentación:

1 Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements with pictures and/or graphs. I will know I’m when someone describes physical descriptions and I can understand.

2 ¡Hola! siéntate, y escribe en silencio.
Hazlo Ahora CALENDARIO ¿Qué día es hoy? ¿Qué día fue ayer? ¿Qué día será mañana? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué tiempo hace? Pre-Assessment of Today’s Lesson: Identifica 10 partes del cuerpo con tu compañero. Today’s objective: Recognize familiar words and phrases. Identify at least 10 body parts. TAREA: No hay tarea

3 HOY EN CLASE CALENTAMIENTO
Hazlo Ahora (Do Now) ¡Calentamiento! Las partes del cuerpo Práctica: Carrusel Salida: Rima “Yo tengo” LA TAREA Study “Body Parts” Salta si puedes decir “move your feet” en español. Corre si puedes decir “dance with your legs” en español. Toca la nariz si puedes decir “close the eyes” en español. Levanta la mano si puedes decir “the shoulders en español.

4 Vamos identificar las partes del cuerpo

5 el cuerpo

6 ¿Es la cabeza o el cuerpo?

7 ¿Es el pecho o la espalda?

8 ¿Son las piernas o los brazos?

9 ¿Son las piernas o los pies?

10 ¿Son los brazos o los hombros?

11 ¿Es el estómago o la espalda?

12 ¿Son los codos o las rodillas?

13 ¿Son los pies o las manos?

14 ¿Son los pies o las manos?

15 ¿Son las rodillas o los codos?

16 ¿Es el pecho o la espalda?

17 El oído ¿Es la oreja o el oído? La oreja

18 ¿Es la cuello o la garganta?
El cuello

19 Practica el vocabulario
La nariz La cara La boca Los dientes El brazo La pierna La espalda Los hombros El pecho La pantorrilla El pelo / el cabello La garganta El oido El estómago La cabeza La mano El pie El cuello Los ojos La cadera

20 Pesca Today I'm sharing a fun, relatively quick vocabulary game that helps students master a few of their trickier vocabulary words! Create cards with ten or twenty words that you don’t know well. Play in groups of two to four, dealing out seven cards each if there are two players, six cards for three players and five cards for four players. Cards that are not dealt go into the draw pile in the center of the table. Starting clockwise, the first student asks another student if s/he has a card. For example: ¿Tienes “la cabeza”? If the asked student doesn’t have the specific card requested, s/he says “¡Pesca el vocabulario!” and the student requesting the card must select from the draw pile. The first person to get five pairs wins, provided s/he can use the vocabulary words from each pair in one to three sentences. If s/he cannot, the round continues until another person gets five pairs.

21 La cabeza La mano La boca El cuello El brazo La pierna La rodilla El hombro El pie El ojo

22 El pelo La garganta Los dientes El oído El estómago La nariz La cara El pecho La espalda La cadera


Descargar ppt "Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements."

Presentaciones similares


Anuncios Google