Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porÉlisabeth Gamache Modificado hace 6 años
1
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure (platja, picnic), la ciutat (carrers, cafès, balls), els paisatges, són la temàtica preferida. La industrialització ha provocat l’aparició del PROLETARIAT que pateix les conseqüències del capitalisme. Jornades extenuants, treball de dones i infants, pèssimes condicions d’habitacle... Realisme descripció objectiva de la realitat Prenen força les doctrines de MARX i ENGELS. El 1848 es l'any del “Manifest comunista" Aparició de FOTOGRAFIA Creació de les ORGANITZACIONS OBRERES Els artistes compromesos davant els grans problemes polítics i socials. (acusats de socialistes i revolucionaris)
2
Enterrament d’Ornans Gustave Courbet 1849 Realisme
Museu d’Orsay. París 1849 Realisme Gustave Courbet ( ) Oli sobre llenç x 663 cm
3
Novetat en la temàtica: Fins aquest moment l’enterrament d’un camperol no havia despertat cap interès per un pintor. La crítica comentà: “Com es pot pintar gent tan horrible? Li fan perdre a un les ganes que l’enterrin a Ornans.”
4
disposició horitzontal dels personatges Composició format apaïsat
-com si fos un fris- paisatge d’Ornans creu del ritual cerimoniós figures de mida natural ploroses clergues i escolans enterrador cap tipus de jerarquia fossar gos en primer terme
5
semblen complir una obligació social el sacerdot oficia per rutina
La idea de Courbet és la de representar l’enterrament de manera objectiva la teatralitat de les vestimentes contrasta amb la indiferència dels rostres -poc dolor-. semblen complir una obligació social el sacerdot oficia per rutina clara actitud impacient de l'enterrador clergues i escolanets es desentenen de la cerimònia
6
Color i llum gamma cromàtica reduïda llum real i crepuscular predomini del color negre tonalitats ocres en el paisatge clergues i escolanets de color blanc vermell de les togues i els birrets gos i còfies de color blanc
7
ESTIL L’obra és un manifest pictòric del realisme per:
La temàtica: no tria una composició èpica sinó trivial, quotidiana. Presenta l'escena amb naturalisme, sense idealitzar , amb intenció de crítica social Supressió de qualsevol element anecdòtic irrellevant i decoratiu Crítica social implícita en la presentació de la ruïndat humana: només l’home del centre, que s’eixuga amb un mocador, sembla copsar el sentit profund de la cerimònia. La crítica coetània insistí en el fet de recrear-se en el retrat de la lletjor, una opinió que podria fer-se extensible al conjunt del realisme. Reb influències de Millet. No va crear escola, però el seu tractament de la llum va interessar Monet. Picasso va estudiar algunes de les seves obres
8
interpretació Presentat al Saló de 1850, la tela provocà un gran escàndol. Encara cinc anys després, a l’Exposició Universal de 1855, i per bé que d’altres obres de l’autor foren acceptades, aquesta, junt amb El taller del pintor, fou rebutjada, i Courbet, indignat, va obrir un pavelló propi, dit del «realisme».
9
Taller del pintor o al·legoria real a set anys de la meva vida artística
10
Senyoretes al costat del Sena
11
GARBELLADORES DE BLAT
12
FILOSA DORMINT
13
PAGESOS TORNANT DE LA FIRA
14
PICAPEDRERS
15
Les dorments
16
L’origen del món
17
Dibuixos i caricatures
La bugadera Honoré Daumier El col·leccionista
18
El vagó de tercera. 1862
19
Jean-François Millet L’Àngelus Les espigolaires
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.