Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAline Azenha Cavalheiro Modificado hace 6 años
1
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
Barcelona, 18 de febrer de 2015
2
Demanda de la R3 El 37% de la població del corredor de la R3 pot accedir a peu (considerant un radi de 750 m) a les estacions de la R3, el que suposa unes persones. Aquest valor és sensiblement inferior al rati de la R2, que és de persones. D’altra banda, si ens fixem en la demanda que té la R3 en comparació amb la resta de línies de rodalia, la diferència és significativa: Línia Viatgers/dia R1: Molins de Rei - Maçanet-Massanes 86.757 R2: Sant Vicenç de Calders - Maçanet-Massanes R3: L'Hospitalet de Llobregat - Puigcerdà 22.480 R4: Sant Vicenç de Calders - Manresa
3
DIAGRAMA DE MARCHAS DE LA LÍNEA C3
Servei actual Actualment, la capacitat de la R3 permet tan sols 2 trens/hora per sentit. La via única implica que els trens de diferent servei s’hagin de creuar a les estacions següents: Fins a Vic, les úniques estacions que són baixadors (impossibilitat de creuament) són: A més, la via única també perjudica la fiabilitat del servei i la capacitat de reacció davant d’incidències, així com la velocitat comercial a l’haver de fer aturades més llargues a les estacions per assegurar els creuaments. DIAGRAMA DE MARCHAS DE LA LÍNEA C3 Balenyà – Tona – Seva Centelles Figaró La Garriga Les Franqueses Parets del Vallès Santa Perpètua Balenyà – Els Hostalets
4
Limitacions de capacitat
Actualment els trens únicament poden creuar-se a les estacions de la línia (via única). Les distàncies entre estacions al tram Montcada Bifurcació – Vic són: Els trams que limiten més la capacitat actual tenen les distàncies més grans entre estacions: Parets del Vallès – Granollers-Canovelles: 8,5 km Les Franqueses – La Garriga: 6,2 km Balenyà-Tona-Seva – Vic: 10,8 km
5
Proposta de priorització
Es proposa prioritzar els trams de major longitud de via única i de menor cost de desdoblament amb la finalitat de millorar la capacitat de la via. L’actuació permetrà tenir unes interdistàncies màximes a l’entorn dels 5 km. BCN Vic (69+1) Figaró (42+3) Montcada R. (12+3) La Garriga (37+6) Centelles (52+7) Parets del V. (20+2) Granollers C. (28+7) Montcada Bifurcació (9+1) Baix. Sta. Perpètua (15+4) Mollet Sta. Rosa (17+3) St. Martí de Centelles (47+5) Balenyà Els Hostalets (54+8) Balenyà-Tona-Seva (58+2) Taradell Mont Rodon (63+1) Futura estació de Montmeló (24) Les Franqueses del V. (31+4) Via única existent Via doble existent Via doble proposada Vía única existente Vía doble existente Vía doble propuesta 5
6
Conclusions Feta aquesta primera anàlisi, els trams que actualment limiten més la capacitat i en els que s’actuarà amb el desdoblament són: Parets del Vallès – Granollers-Canovelles (inclou l’estació de Montmeló) Les Franqueses del Vallès – La Garriga Balenyà-Tona-Seva – Vic Actuant amb aquesta proposta de desdoblament parcial es garanteix una interdistància màxima en via única de 5 km, amb la que es podria incrementar la freqüència i deixar-la en uns 15 minuts (4 trens/hora per sentit).
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.