Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Bienvenidos! Hoy es miércoles, el 5 de octubre. Trabajo del timbre: Pongan la tarea en el pupitre. Put HW out to be checked by Sra. M. This should include 1) Wrksht pgs. 47 & 48 and 2) a parent signature on your Unit 1 Evidence Packet. Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn new vocabulary. Start with A & B lists or C & D lists – whichever! 20
2
Hoy es jueves, el 6 de octubre.
¡Bienvenidos! Hoy es jueves, el 6 de octubre. Trabajo del timbre: Pongan la tarea en el pupitre. Put HW out to be checked by Sra. M. This should include 1) Wrksht pgs. 47 & 48 and 2) a parent signature on your Unit 1 Evidence Packet. Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn new vocabulary. Start with A & B lists or C & D lists – whichever! 20
3
Las Metas… Para tener éxito…
We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… correctly use essential vocabulary related to the calendar & personality traits & helpful words use questioning strategies to ask and answer, “What day is it?”, “What’s the date today?”, “What are you like?”, and “Are you…? create clear & complete sentences to describe people. participate in partner conversations and class discussions using the new language accurately understand how gender & quantity affects which adjective we use to describe people – masculine or feminine, and singular or plural evaluate the appropriate form of subject pronouns, the verb ser, and the adjective to use to talk about other people
4
octubre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha? Es el de .
El calendario ¿Cuál es la fecha? Es el de octubre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1*el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31‘La noche de Brujas’ Día de los Muertos 1/11-2/11
5
Los Adjetivos & las formas
Saquen la hoja amarilla. Practiquen escribir cada forma diferente. Vamos a practicar a pronunciar las formas: Sra. M. will say a singular/masculine adjective and throw the ball. 2nd person must say the feminine singular form. 3rd person must say the masculine plural form. 4th person must say the feminine plural form. 10
6
Preguntas importantes
¿Cómo eres (tú)? (Yo) soy … ¿ Cómo no eres (tú)? (Yo) no soy … ¿ Eres (tú)…? Sí, (yo) soy … No,(yo) no soy … 5
7
¡Firma aquí! 10
8
Pregunta importante: ¿Cómo …?
ser = to be español inglés (am, is, are) Yo soy… I am… Tú eres You (informal) are… Él/Ella es Ud. es He/she is… You (formal) are… Nosotros somos We are… Ellos/Ellas son Uds. son They are… You all are… Pregunta importante: ¿Cómo …? 10
9
To be or not to be…that is the NOT the question…
Which ‘to be’ should I use? IS the question. estar v. ser 20
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.