La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Els decrets d'Autonomia

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Els decrets d'Autonomia"— Transcripción de la presentación:

1 Els decrets d'Autonomia
i de Direccions de centres

2 Responsabilitat dels poders públics i dels centres
Art 21 estatut autonomia Totes les persones tenen dret a una educació de qualitat i a accedir-hi en condicions d'igualtat. La Generalitat ha d'establir un model educatiu d'interès públic que garanteixi aquests drets. LEC Art En el sistema educatiu de Catalunya, definit per l’article 8, s’estableix un model educatiu d’interès públic d’acord amb l’article 21 de l’Estatut. 2. El Govern de la Generalitat, (...) ha de regular i sostenir el Servei d’Educació de Catalunya, que, conformat pels centres públics i pels centres privats sostinguts amb fons públics, garanteix a totes les persones l’accés a una educació de qualitat i en condicions d’igualtat en els ensenyaments obligatoris i els declarats gratuïts. Art L’Administració educativa de la Generalitat regula, planifica, ordena, supervisa i avalua el sistema educatiu. El departament crea centres i autoritza privats El departament dóna suport a projecte, vetlla per la participació alumnat, proporciona plantilla, oferta “adequada, ART 27 CONSTITUCIÓ ESPANYOLA 5. Los poderes públicos garantizan el derecho de todos a la educación, mediante una programación general de la enseñanza, con participación efectiva de todos los sectores afectados y la creación de centros docentes. 7. Los profesores, los padres y, en su caso, los alumnos intervendrán en el control y gestión de todos los centros sostenidos por la Administración con fondos públicos, en los términos que la ley establezca . 8. Los poderes públicos inspeccionarán y homologarán el sistema educativo para garantizar el cumplimiento de las leyes. 9. Los poderes públicos ayudarán a los centros docentes que reúnan los requisitos que la ley establezca. Decrets d’Autonomia i de Direccions

3 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Finançament La LEC obre vies de finançament públic a l’escola privada Ad 26. convenis artístics no reglats Ad 8, concert postobligatoris Art 205 finançament centres privats del Servei d’educació. Concerts Art 203 Mecanismes addicionals per al finançament de la construcció dels centres educatius Art 202 Ajuts beques per a activitats complementàries i extraescolars Art 201 Finançament extraordinari per assolir l’equitat i la qualitat en el servei d’Educació de Catalunya. Contracte- programa Art 200 Finançament de l’escolarització postobligartòria i d’ensenyaments de règim especial Art 198 Finançament del primer cicle d’educació infantil La LEC obre vies de finançament privat a l’ensenyament públic. Art 103.2 b. Les quantitats obtingudes per la prestació de serveis gravats per preus públics, quan es determini per reglament. c. Els ingressos obtinguts per la venda de productes generats per l’activitat normal del centre i per la venda de material i mobiliari obsolet o deteriorat que, d’acord amb el què s’estableixi reglamentàriament, hagi de ser substituït. d. La part que correspon a cada centre dels ingressos derivats de l’ús de les instal·lacions, els immobles i el material assignats als centres de secundària, i també, d’acord amb la reglamentació corresponent, als de primària. e. Les quantitats i rendes provinents de donacions o de llegats fets al centre amb finalitat docent, sens perjudici de les competències en aquesta matèria del departament competent en matèria de finances. LEC197 4 Per donar compliment al principi de liquiditat, els centres públics de la Generalitat poden contractar operacions de tresoreria per finançar el dèficit temporal transitori de recursos financers, per un import que no superi els ingressos meritats i pendents de cobrament. Decret de la direcció dels centres públics. 9.eObtenir i quan escaigui, acceptar, recursos econòmics i materials addicionals i obtenir-ne, en el marc de la legislació vigent, per la rendibilització de l’ús de les instal·lacions del centre, sense interferències amb l’activitat escolar i l’ús social que li són propis i d’acord amb l’ajuntament quan la propietat demanial del centre correspongui a l’ens local. Decrets d’Autonomia i de Direccions

4 Territori, equitat i centres
Escolarització a demanda L’escola competeix amb d’altres per l’alumnat. No hi ha descentralització de les decisions polítiques, sinó desconcentració del Departament en zones. Decret autonomia de centres 59. d) Obtenir, en els termes que s’estableixin, la qualificació de centre de referència educativa. Decret de mapa escolar 1. El mapa escolar és l'instrument digitalitzat que reflecteix l'oferta dels ensenyaments compresos en el sistema educatiu de Catalunya i l'activitat educativa no universitària, els centres que els imparteixen i els serveis educatius, qualssevol que siguin les persones destinatàries de l'ensenyament, la titularitat del centre i el seu sistema de finançament. LEC art Els serveis territorials o òrgans administratius determinats pel govern constitueixen òrgans desconcentrats de l’Administració educativa... Art Les zones educatives constitueixen unitats de programació de l’oferta educativa a les quals es poden atribuir per reglament funcions de coordinació de les actuacions en el sistema educatiu i dels recursos humans i econòmics que les administracions hi aportin. Decrets d’Autonomia i de Direccions

5 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Autonomia pedagògica: currículum i estructura Límits 2 càrrecs directius (a més del director/a) 2 departaments carta de compromís demanar autorització per a canvis en càrregues horàries i currículum compliment dels principis LEC Decrets d’Autonomia i de Direccions

6 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Canvis en les condicions laboral - Promoció professional i avaluació de la tasca professional - Provisió de places: concurs específic, concurs especial Art En aplicació del que preveu l’apartat anterior, la direcció de cada centre públic pot proposar al Departament, en funció de les necessitats derivades del projecte educatiu i concretades en el projecte de direc¬ció del centre, requisits de titulació i capacitació professional docent respecte de determinats llocs de treball docents a proveir pel procediment de concurs general. Així mateix pot proposar els llocs de la plantilla docent als quals se’ls atorga un perfil singular d’acord amb el projecte educatiu que s’han de proveir mitjançant el procediment de concurs i la definició dels perfils professionals dels llocs d’especial responsabilitat que donen suport als òrgans de govern del centre per al desenvolupament del projecte educatiu i l’aplicació del projecte de direcció. Aquests darrers llocs es proveeixen pel procediment de provisió especial. 5. En la regulació reglamentària del procediment de definició de les plantilles i dels sistemes de provisió dels llocs que correspon al Govern es determinen els procediments i condicions per a la formulació de les propostes a què es refereixen els apartats anteriors. En tot cas, en els procediments de provisió per concurs específic i de provisió especial es garanteix la intervenció de la direcció del centre en la selecció dels candidats. No diu enlloc participació claustre o consell escolar o representació legal dels treballadors - Borsa substituts Art 10.1.e) Seleccionar el personal interí docent per cobrir substitucions temporals en el centre, que no abasten tot el curs acadèmic, entre candidats que hagin accedit a la borsa de treball de personal interí docent, d’acord amb la reglamentació establerta pel Govern, i nomenar-lo d’acord amb el procediment establert pel Departament d’Educació. - Formació contínua, innovació i recerca - Procediment disciplinari centrat en la DIRECCIÓ dels centres Decrets d’Autonomia i de Direccions

7 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Inspecció i control No desenvolupa en els decrets el paper de la inspecció; s’intueix una renúncia o un afebliment acusat de la funció inspectora del departament. Decret d'autonomia. Art 3.2. La Inspecció d’Educació ha d’adequar les actuacions que li corresponen en l’exercici de les seves funcions al règim d’autonomia dels centres i a l’assignació de responsabilitats a les seves direccions. Decrets d’Autonomia i de Direccions

8 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Visió panoràmica del Decret d’Autonomia Comptador de paraules Paraula Número de vegades que apareix al decret director o directora, DIRECCIÓ o direccions 267 personal 42 claustre de professorat 36 coordinació 39 professorat 21 Alumne/alumnat 20 Famílies, AMPA, pares Decrets d’Autonomia i de Direccions

9 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Visió panoràmica del Decret d’Autonomia La paraula professorat en el decret d’autonomia és subjecte fa de tutor aplica mesures correctores forma part del claustre elegeix representants al consell el professorat jubilat pot col·laborar en el centre és complement la DIRECCIÓ li assigna tasques la DIRECCIÓ li encarrega funcions el projecte de centre pren decisions sobre formació del professorat es tria cap estudis i secretari/a entre el professorat el departament fixa la plantilla de professorat l’avaluació del centre té efecte sobre l’avaluació del professorat els ensenyaments artístics poden tenir professorat amb contractació laboral Decrets d’Autonomia i de Direccions

10 Decrets d’Autonomia i de Direccions
243 paraules per a les funcions del claustre 2653 per a les funcions de la direcció Article 48 Claustre del professorat 1. El claustre del professorat és l’òrgan de participació del professorat en el control i la gestió de l’ordenació de les activitats educatives i del conjunt dels aspectes educatius del centre. Està integrat per tot el professorat i el presideix el director o directora. 2. Les funcions que corresponen al claustre de professorat són les que estableix l’article de la Llei d’educació. A més, ha de vetllar i donar suport a l’equip directiu per al compliment de la programació anual del centre, i per al compliment del projecte de direcció que, en el marc del projecte educatiu del centre, vincula l’acció del conjunt d’òrgans de govern unipersonals i col·legiats del centre. 3. La intervenció del claustre en la formulació de les normes d’organització i funcionament s’entén sense perjudici de la seva competència per adoptar les decisions sobre els temes de caràcter educatiu que li corresponen. 4. Totes les persones membres del claustre del professorat, amb independència de la seva situació administrativa, són electores i elegibles com a representants del professorat al consell escolar del centre, amb l’única excepció del professorat substitut, que no és elegible. 5. Les normes d’organització i funcionament del centre poden establir comissions clausre del professorat per a l’estudi de temes específics, i determinar-ne l’àmbit d’actuació i les funcions que se’ls encomana per tal que formulin aportacions i propostes al claustre. 6. El claustre del professorat es reuneix preceptivament a l’inici i al final de curs, i sempre que el convoqui el director o directora del centre o ho sol·liciti al menys un terç de les persones membres. Decrets d’Autonomia i de Direccions

11 Intencions del canvi - Traspassar a les direccions tasques de la titularitat - Implementar mecanismes de gestió de personal Rol de la direcció Article 31 Projecte de direcció i exercici de la direcció del centre 1. El director o directora dels centres públics representa en el centre l’administració (...) 2. El projecte de direcció ordena el desplegament i l’aplicació del projecte educatiu per al període del mandat (...)

12 Model de professionalització
Model de formació Encarregat a una entitat o universitat pública o privada amb direcció política del Departament. (27.1) Capitalitzable en espai universitari i avaluada. Model de professionalització Dos models: LOE i directius professionals. La condició de directiu professional és estàtica: té sempre la puntuació màxima en mèrits. Sortides professionals. Compensacions econòmiques en funció de responsabilitat i en funció d’avaluació.

13 19.4 L’exercici de la direcció per nomenament amb caràcter extraordinari amb avaluació positiva (…). Tanmateix, no comporta els efectes de reconeixement de la funció directiva que determinen els apartats 3, 4 i 5 de l’article 30. (consolidació i preferència en trasllat) 20 En centres de nova creació, (…) El nomenament, (..) ha de recaure en un professor o professora que tingui l’acreditació de personal directiu professional docent (…) 21 La renovació de mandat es pot reiterar fins completar un total de quatre períodes consecutius. (...), si la persona afectada vol continuar optant a la direcció del centre, ha de participar en el concurs de mèrits de selecció que s’haurà de convocar amb aquest efecte.

14 Mobilitat entre centres
- Centres reservats a directius professionals - Possible en directiu LOE - Habitual en directius professionals Autoritat pública, art 4.1 La direcció, en l’exercici de les seves funcions, té la consideració d’autoritat pública i gaudeix de presumpció de veracitat en els seus informes i d’ajustament a la norma en les seves actuacions, llevat que es provi el contrari.

15 6.g Participar en l’avaluació de l’exercici de les funcions del personal docent i de l’altre personal destinat al centre. Aquesta funció comporta l’atribució a la direcció de la facultat d’observació de la pràctica docent a l’aula i de l’actuació dels òrgans col·lectius de coordinació docent (...) 8.c. Proposar, en els termes establerts reglamentàriament i d’acord amb el projecte educatiu i les assignacions pressupostàries, les plantilles de llocs de treball docent (...) 8.d. Proposar al Departament d’Educació, (...), llocs docents a proveir per concurs general per als quals sigui necessari el compliment de requisits addicionals de titulació o de capacitació professional docent i llocs docents singulars a proveir per concursos específics. 8.e Proposar al Departament d’Educació els llocs de treball de la plantilla del centre que s’han de proveir pel sistema extraordinari de provisió especial.

16 9.e Obtenir i, quan escaigui, acceptar, recursos econòmics i materials addicionals 9.f Contractar béns i serveis dins dels límits que estableix l’ordenament i, d’acord amb els procediments de contractació públics, actuar com a òrgan de contractació.

17 10.1.c. Proposar motivadament la incoació dels expedients contradictoris i no disciplinaris per a la remoció del personal interí del lloc de treball ocupat 10.1.d Proposar motivadament la incoació dels expedients contradictoris i no disciplinaris de remoció del lloc de funcionaris docents de carrera destinats en el centre, com a conseqüència de l’avaluació de l’activitat docent 11.2 Correspon a la direcció del centre, (…) resoldre sobre les faltes d’assistència i de puntualitat no justificades de tot el personal del centre 12.1 Com a cap immediat del personal del centre, correspon a la direcció la potestat disciplinària en relació amb les faltes lleus 12.2 Les faltes a què fa referència l’apartat anterior se sancionen d’acord amb la normativa disciplinària vigent, seguint el procediment sumari 12.3 Correspon a la direcció del centre formular la proposta d’incoació d’expedient disciplinari per faltes greus o molt greus del personal del centre

18 10.1.e Seleccionar el personal interí docent per cobrir substitucions temporals en el centre, que no abasten tot el curs acadèmic, entre candidats que hagin accedit a la borsa de treball de personal interí docent, d’acord amb la reglamentació que estableix el Govern, i nomenar-lo d’acord amb el procediment que estableix el Departament d’Educació. 10.2 Per a l’exercici de les funcions de gestió del personal, les direccions dels centres públics tenen accés telemàtic a la informació de la borsa de treball del personal interí docent i a la informació pertinent del personal docent i d’administració destinat al centre 11.1 Correspon a la direcció del centre l’assignació de la jornada especial als funcionaris docents adscrits al centre, en aplicació de la normativa que estableix el Govern.

19 Directiu professional: acreditació
34 Els funcionaris docents poden obtenir l’acreditació de personal directiu professional docent. 35.1 Requisit: Per obtenir l’acreditació de directiu professional docent, les persones aspirants han d’haver ocupat la direcció d’un centre educatiu públic,(…) amb avaluació positiva. 35.2 Procediment, s’avaluen en concurs públic: Experiència: temps i dificultat Coneixements: marc institucional , TIC, direcció i gestió equips humans, lideratge pedagògic, gestió de centres, gestió econòmica, contractació, planificació, control i qualitat àmbit curricular. Competència: entrevista 37.2. L’acreditació de directiu professional docent es perd com a resultat de l’avaluació negativa

20 Directiu professional: condició
35.1 La condició de directiu professional docent s’exerceix mitjançant l’ocupació efectiva d’un lloc de treball reservat a directius professionals docents, (…) 38.1 Els funcionaris docents que tinguin l’acreditació de directiu professional docent poden accedir a l’exercici de la condició de directiu professional docent de qualsevol centre públic 38.2 L’acreditació de directiu professional docent és un mèrit equivalent, en puntuació, a la concurrència de tots els altres mèrits corresponents a l’experiència docent i competència professional del barem de mèrits (..) 38.3 (Per a lloc) reservat a l’exercici de la direcció a càrrec de directius professionals docents, si se selecciona (…) (un) directiu professional docent, la persona seleccionada deixarà d’ocupar el lloc de treball que tenia i passa a ocupar el lloc reservat a l’exercici de la direcció professional docent. L’ocupació d’aquest lloc té, a tots els efectes, la consideració de lloc ocupat pel sistema de provisió especial …

21 Directius professionals: competències
39 a) Acordar amb el Departament, en relació amb els recursos assignats, els objectius anuals a assolir en la seva gestió. b) Assignar al professorat de la plantilla els complements retributius docents relacionats amb la major dedicació al centre, la innovació i la recerca educativa i la implicació en el millorament dels rendiments escolars, (...). c) Concedir al professorat de la plantilla els permisos que preveu la legislació. d) Intervenir, d’acord amb la reglamentació que estableix el Govern, en el procés d’incorporació del personal docent al centre, amb destinació provisional, per ocupar una vacant de la plantilla. e) Decidir sobre la participació de professorat de la plantilla en activitats de formació permanent en el centre educatiu, (...)

22 Directiu professional: avaluació i retribució
40.1 La gestió directiva del personal directiu professional docent (…) està subjecta a avaluació anual, 40.2 L’avaluació positiva anual de l’acompliment genera en el directiu professional docent el dret a percebre un increment anual no consolidable del complement de reconeixement de l’exercici de la direcció 40.3 L’exercici de la direcció de centres en els llocs reservats a aquest personal permet no impartir docència directa. 41.2 L’avaluació de la gestió que hagi dut a terme el personal directiu professional correspon, (…) a una comissió tècnica formada per un mínim de tres membres que siguin funcionaris, docents o no docents, de subgrup A-1, dels quals un, com a mínim, és inspector d’educació. Add 3 La primera convocatòria per a l’obtenció de l’acreditació de personal directiu professional docent (..) abans del 31 de desembre de 2011.

23 Retribucions direcció
TRANSITÒRIA PRIMERA La percepció del complement de reconeixement de la funció directiva perpart de directors i directores en exercici incorpora, si escau, la part del complement de reconeixement que correspon als mandats avaluats de manera positiva en aplicació de la regulació anterior a aquest Decret. En funció de les disponibilitats pressupostàries, el Govern pot implementar de manera gradual l’aplicació del complement de reconeixement de la funció directiva, i pot aprovar un calendari transitori aplicable al complement de reconeixement de cadascun dels diferents mandats avaluats demanera positiva, iniciat en tot cas l’1 de gener de 2012.

24 Decrets d’Autonomia i de Direccions
Què podem fer . Renegociar decret direccions amb nou govern en base a addicional 25 LEC Gestió del conjunt de centres públics de la Generalitat. El govern ha de formular les propostes legislatives necessàries per a la creació de l’instrument adequat per a aconseguir la màxima eficiència en la gestió dels centres públics de la titularitat de la Generalitat i afavorir-ne la qualitat. . Aprofitar les possibilitats dels textos: 25.5 El projecte de direcció ha d’incorporar els elements que es considerin pertinents per a l’aprofundiment en l’exercici del lideratge distribuït i per al foment de la participació de la comunitat escolar en el centre. 6 h) Impulsar la coordinació del projecte educatiu del centre amb els d’altres centres per tal de poder configurar de manera coherent xarxes de centres que facin possible actuacions educatives conjuntes. Ajustaments de jornada i calendari . Denunciar jurídament alguns aspectes . Negociar decrets que falten Decrets d’Autonomia i de Direccions


Descargar ppt "Els decrets d'Autonomia"

Presentaciones similares


Anuncios Google