Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Gestió administrativa de la compra-venda
Unitat 1 Gestió administrativa de la compra-venda 34R/1I/1P-212
2
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
1 INTRODUCCIÓ Quan parlem del procés de compravenda d'una empresa ens referim a tot el procés comprès des que un client sol·licita una determinada mercaderia a l'empresa fins que és servida, lliurada i pagada, incloent, així mateix, la comptabilització, registre i arxiu de la documentació originada..
3
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
ESQUEMA:
4
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
1.- PROCÉS DE COMANDES Un cop seleccionats els proveïdors i acordats les condicions de compra, estem preparats per fer la comanda, això s'ha de fer amb precisió per tant cal un correcta identificació dels productes: El sistema més utilitzat és el de Codi de barres EAN, es tracta d'una codificació internacional. Els lectors òptics o escàners comercials converteixen la codificació de les línes en una numeració vinculada als productes i les identifiquem per incorporar-los a la memòria dels sistemes informàtics
5
Respecte a l’elaboració i emissió de la comanda. Es fan de 2 maneres:
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA Respecte a l’elaboració i emissió de la comanda. Es fan de 2 maneres: a) Control i reposició automàtica: 1. Reposició automàtica dels productes venuts: El majorista o fabricant registre cada producte dispensat i cerca la informació que li fa arribar al client per poder efectuar la comanda. El client accepta o rebutja efectuar la comanda segons les existències que disposa.
6
b) Control automàtic d'existències mínimes:
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA b) Control automàtic d'existències mínimes: Major automatització, el sistema només proposa ordres de comanda d'aquells productes que han superat un límit mínim de nombre d'unitats establert prèviament. El client afecta o rebutja l'ordre de comanda. Normalment, la comunicació de la comanda al majorista es fa directament des de el sistema informàtic a través d‘Internet
7
b) Sistemes de reposició no automàtics:
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA b) Sistemes de reposició no automàtics: 1. Visita personal. El representant del proveïdors registra la compra en les seves fulles de comanda. Demana la conformitat amb la signatura i segell de la farmàcia i dóna un còpia a la farmàcia. Ara es fa a través de telèfon mòbil o sistema d'impressió instantani que emet un còpia al comprador. 2.- Telèfon 3.- Fax 4.- Correu postal 5.- Correu electrònic. Cal emplenar un formulari.
8
MODEL DE COMANDA
9
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
2.- ALBARÀ Document que normalment acompanya el lliurament d'una mercaderia i en el qual la conformitat del receptor n'acredita la recepció. Aquest document, que també es denomina nota de lliurament, s'acostuma a fer en triple exemplar; el client n'ha de rebre dues còpies, una de les quals es tornarà al venedor signada si és conforme. Els albarans es poden convertir en factures si hi afegim les dades necessàries perquè en compleixin els requisits legals.
10
1. Dades identificadores de la persona venedora
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA ESTRUCTURA DE L'ALBARÀ 1. Dades identificadores de la persona venedora 1.1. Raó social 1.2. Adreça 1.3. NIF 2. Dades identificadores del document (núm. albarà) 3. Dades identificadores de la persona compradora 3.1. Raó social o nom i cognoms 3.2. NIF 3.3. Lloc on es lliura la comanda 4. Dades de l'operació 4.1. Article: tipus, codi i quantitats 4.2. Pagament: preu unitari i preu total 5. Signatura de conformitat de la persona receptora
11
Enviament de majoristes:
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA La persona que fa el lliurament de la mercaderia ens pot demanar la nostra signatura o segell de l'albarà com a confirmació del lliurament. Enviament de majoristes: Normalment no demanen la confirmació. Disposes de un termini per les devolucions o resoldre les equivocacions L'enviament es fa a través de la subcontractació d'empreses de transport per tant cal segellar l'albarà. Si hi ha errades, com hem de fer la comprovació desprès de rebre el producte cal posar-se en contacte amb el comercial o Dept. atenció del client. Pot tardar alguns dies.
12
MODEL D’ALBARÀ
13
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
3.- LA FACTURA La factura és el document fonamental de la compra-venda, dons resumeix les condicions de l'operació i es la font d'informació fonamental per la comptabilitat de l'empresa.
14
- Factures amb numeració correlativa - Lloc i data d'emissió
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA Característiques: - Factures amb numeració correlativa - Lloc i data d'emissió - Denominació social o nom i cognoms amb número d'identificació fiscal - La descripció de l'operació i contraprestació. De forma voluntària pot aparèixer descomptes sobre el preu de tarifa. Cal que hagin totes de dades necessàries per poder determinar la base imposable.
15
1.- Càlcul base imposable: Import de l'operació - descompte + despeses
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA Com es calcula l’IVA: 1.- Càlcul base imposable: Import de l'operació - descompte + despeses 2.- Càlcul de la quota d'IVA i recàrrec d'equivalència: A) Base imposable * tipus d'iva = quota d'iva B)Base imposable * tipus recàrrec equivalència = quota de recàrrec equivalència 3.- Càlcul import de la factura: Base imposable + quota iva + recàrrec equiv. = TOTAL FACTURA
16
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
TIPUS IMPOSITIU D’IVA És el percentatge que, aplicat sobre la base imposable dóna com a resultat la quota de l’IVA. Tipus impositius de l'IVA: Tipus general 18% Tipus reduït 8% Tipus superreduït 4%
17
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
El tipus reduït s’aplica, entre d’altres, a: - Productes utilitzats en nutrició, excepte begudes alcohòliques. - Animals, vegetals i altres productes utilitzats per obtenir els aliments - Béns usats en activitats agrícoles, forestals o ramaderes (llavors, herbicides, etc.). - Aigües per al consum humà, animal o per al regatge. - Medicaments per al consum animal. - Aparells utilitzats per suplir deficiències d’homes i animals. - Habitacles, inclosos els garatges. - Flors, plantes vives o ornamentals i llavors. - Transport de viatgers i equipatges. - Serveis d’hostaleria i restauració. - Serveis de neteja de vies públiques i recollida de deixalles. - Entrades de teatres, cinemes, concerts, parcs zoològics i espectacles esportius de caràcter aficionat.
18
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
U1.-L’IVA El tipus superreduït s’aplica, entre d’altres, a: - Pa, farines panificables i cereals per elaborar-los. - Llet, formatges i ous. - Fruites, verdures, hortalisses, llegums i tubèrculs. - Llibres, periòdics i revistes. - Medicaments per al consum humà. El tipus general s’aplica a (sempre que no estiguin incloses en els altres dos grups): - Trameses de béns i prestacions de serveis. - Adquisicions intracomunitàries de béns. - Importacions.
19
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
U1.-L’IVA
20
Import dels producte………………..……. 500
CAS PRÀTIC 1.- Calcula l’import total d’una factura sabent que: El preu dels productes és de 500 € S’aplica un descompte comercial del 10% El descompte per pagament immediat és del 3% L’IVA aplicable és del 18% SOLUCIÓ: Import dels producte………………..……. 500 Descompte del 10% Import net………………………..………… 450 Descompte per pag immediat -3%.....– 13,50 Base imposable……………………… ,50 Import IVA……………………………… ,57 TOTAL FACTURA…………………… 515,07€
21
Com saber el preu net del producte o servei amb IVA inclòs?
CAS PRÀTIC Com saber el preu net del producte o servei amb IVA inclòs? El preu dels productes és de 500 € amb l’IVA inclòs. L’IVA aplicable és del 18% SOLUCIÓ: L’import/1,xx= preu del producte Quota d’IVA= 0,xx * preu del producte Import total= preu del producte + quota d’IVA Preu del producte ->500/1,18= 424 Quota d’IVA-> 0,18 * 424 = 76 Import total -> = 500
22
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
23
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
24
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
25
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
26
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
27
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
28
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
29
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
30
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
31
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
32
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.
33
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
34
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
35
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
36
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
37
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
38
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
39
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
40
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
41
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
42
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
43
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
44
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
45
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
46
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
47
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
48
U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA
5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.