La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Día número 56 Español 1—Acelerado

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Día número 56 Español 1—Acelerado"— Transcripción de la presentación:

1 Día número 56 Español 1—Acelerado
LEER el Boletín El 6 de noviembre

2 MAKE UP ANY WORK YOU’RE MISSING—ESPECIALLY PROJECTS!
LA TAREA: MAKE UP ANY WORK YOU’RE MISSING—ESPECIALLY PROJECTS! REVIEW everything we did today, especially what’s new (GUSTAR; Info on Halloween and El día de los muertos, Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules

3 Día número 56 Español 1—Acelerado
ESSENTIAL QUESTIONS What do you need to remember when using the verb GUSTAR to tell what OTHERS LIKE? My father likes sports. My father really likes soccer. My father likes to play soccer with me.

4 RESPUESTA (Response):
What do you need to remember when using the verb GUSTAR to tell what others like? Tercera Persona: My father likes sports. My father really likes soccer. My father likes to play soccer with me. Necesita LE (which means to him, to her, to you polite) Necesita A + person (to clarify who the LE is talking about) Necesita GUSTA (if what is pleasing is an activity or a singular noun) If the person likes an activity, it stays in the INFINITIVE FORM. Necesita GUSTAN (if what is pleasing is a plural noun) Every noun needs an article or pronoun in front of the noun.

5 Índice Nombre Per. Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil
Página Fecha TEMA Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil El 23 de agosto Apuntes #2: Vocabulario para Conversación #1 El 24 de agosto Apuntes #3: Vocabulario para Conversación #2 Pg __ El 31 de agosto Apuntes #4: Vocabulario para Conversación #3 El 1º de septiembre Apuntes #5: Vocabulario para Conversación #4 El 5 de septiembre Apuntes #6: Los meses del año El 6 de septiembre Apuntes #7: ¿Cuántas preguntas has aprendido? El 11 de septiembre Apuntes #8: Los números de 0 a 20 El 12 de septiembre Apuntes #9: Los números de 21 a 33 El 13 de septiembre Apuntes #10: Los números por 10s El 28 de septiembre Apuntes #11: Stress Rules for correct pronunciation El 2 de octubre Apuntes #12: Telling Time in Spanish El 19 de octubre Apuntes #13: Los días de la semana y otras preguntas El 23 de octubre Apuntes #14:Description in 3rd person using GUSTAR

6 Índice Pg ___ El 6 de noviembre
Nombre Per. Página Fecha TEMA Pg __ El 30 de octubre Apuntes #15: Description in 3rd person using GUSTAR—FEM Pg ___ El 6 de noviembre Apuntes #16: What do you need to remember when you use the verb GUSTAR to tell what others like?

7 El 6 de noviembre What do you need to remember when using the verb GUSTAR to tell what others like? Tercera Persona: Apuntes # 16: My father likes sports. My father really likes soccer. My father likes to play soccer with me. Necesita LE (which means to him, to her, to you polite) Necesita A + person (to clarify who the LE is talking about) Necesita GUSTA (if what is pleasing is an activity or a singular noun) If the person likes an activity, it stays in the INFINITIVE FORM. Necesita GUSTAN (if what is pleasing is a plural noun) Every noun needs an article or pronoun in front of the noun.

8 ¿CORRECTO o INCORRECTO? ¿Por qué?
REPASA oralmente con tu compañero/a SIN (WITHOUT) usar tus apuntes. ¿CORRECTO o INCORRECTO? ¿Por qué? Tengo un amiga que llama Juan. IN Tengo un amigo que se llama Juan. A él es ordenado pero impaciente. IN  Él es ordenado pero impaciente. Él gusta mucho dibuja. IN  A él le gusta mucho dibujar (to draw). Él no gusta arañas negra. IN  A él no le gustan las arañas negras. A él le gustan ver la televisión IN  A él le gusta ver la televisión pero gustan más ir al cine. IN  pero le gusta más ir al cine. REMEMBER: A= to; LE= to him/her/you polite; the activity after gustar needs to be in the INFINITIVE; the nouns after gustar need el,la,los,las or another article or pronoun in front of them.

9 Continuación: Primera Persona
What do you need to remember when using the verb GUSTAR to tell what the person him/herself likes? Necesita ME (which means to me) Puedes usar A + mí (to emphasize what I personally like) Necesita GUSTA (if what is pleasing is an activity or a singular noun) If I like an activity, it stays in the INFINITIVE FORM. Necesita GUSTAN (if what is pleasing is a plural noun) Every noun needs an article or pronoun in front of the noun. Same as before ¿Te gusta/n…? (Lanzar la pelota) la escuela ir a la escuela mis/tus amigos mi/tu familia pasar tiempo con mi/tu familia mis/tus mascotas (pets) los deportes jugar al baloncesto/voli/béisbol… mi/tu clase de educación física

10 Continuación: Segunda Persona
What do you need to remember when using the verb GUSTAR to ask what another person likes? Necesita TE (which means to you) Puedes usar A + ti (to emphasize that it is what you personally like) Necesita GUSTA (if what is pleasing is an activity or a singular noun) If I like an activity, it stays in the INFINITIVE FORM. Necesita GUSTAN (if what is pleasing is a plural noun) Every noun needs an article or pronoun in front of the noun. Same as before

11 Práctica #4: Descripción en primera persona usando GUSTAR
Indice # 2 Sem Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página  SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS El 9 de octubre Práctica #1: el horario de mi compañero/a (nombre) B El 12 de octubre Práctica #2: La hora y las clases Práctica #3: El Diálogo para el examen oral El 7 de noviembre Práctica #4: Descripción en primera persona usando GUSTAR Práctica #5: El 18 de octubre WS Los Colores El 1 de noviembre WS Entrevista con GUSTAR SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México El 25 de octubre La Cultura #2: Halloween vs El Día de los Muertos El 27 de octubre La Cultura #3: How does understanding the products, practices and perspectives of another culture help us? C La Cultura #4: Movie El Día de los Muertos SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de septiembre Los Números (blanco) Guía de Pronunciación (verde) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!

12 Descripción en primera persona usando GUSTAR Práctica # 4:
El 7 de noviembre Descripción en primera persona usando GUSTAR Práctica # 4: I am (soy) a GIRL/BOY named (your name). I am (adjective 1, 2 and 3). I like to (activity) a lot. I really like (singular noun). I don’t like (plural noun) at all but I really like (plural noun). SUBSTITUYE con diferentes… Adjetivos bajo, simpático, responsable, perezoso, etc. Verbos Jugar videojuegos, Montar en bici, Dibujar, Bailar Clases, Mascotas (pets) La clase de…, Las tortugas, Las arañas, Los peces, Las serpientes, Los hámsteres, Los pájaros


Descargar ppt "Día número 56 Español 1—Acelerado"

Presentaciones similares


Anuncios Google