Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porBlas Osuna Modificado hace 10 años
1
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado 8.Paciente 9.Estudioso
2
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre write the words from the right column next to their meaning. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado 8.Paciente 9.Estudioso Intelligent Organized Artistic Studious Generous Athletic Patient Outgoing Shy
3
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Respuestas. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado 8.Paciente 9.Estudioso Artistic Athletic Intelligent Shy Outgoing Generous Organized Patient Studious
4
Content objective I can meet new classmates, review the bienvenida and complete my test. Language Objective I can meet new classmates by making a partner clock with characteristics vocabulary, improve my ability to do the bienvenida with the bienvenida flash cards and finish my test in the given time.
5
Tarea o trajabajo para la casa Find the meanings to the words in each square. Write the meaning at the bottom of the square.
6
Saca una hoja de papel.
7
Content objective I can meet new classmates, review the bienvenida and complete my test. Language Objective I can meet new classmates by making a partner clock with characteristics vocabulary, improve my ability to do the bienvenida with the bienvenida flash cards and finish my test in the given time.
8
Tienes 30 segundos para doblar el papel en ocho cuadros.
9
Pon el papel de lado como de abajo.
10
En cuadro uno escribe ¿Quién soy yo? ¿Quién soy yo?
11
Debajo de ¿Quién soy yo? Escribe tu nombre. ¿Quién soy yo? Nombre y apellido
12
Debajo de ¿Quién soy yo? Y nombre Escribe los ocho compañeros de los días de la semana.. ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo
13
En el segundo cuadro escribe: trabajador(a)/perezoso(a) {flojo(a)} ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)}
14
En el tercer cuadro escribe: sociable/tímido(a) (reservado(a) ) ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a)
15
En el cuarto cuadro escribe: fuerte/débil. ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil
16
En el primer cuadro de la segunda fila escribe: generoso(a)/tacaño(a). ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a)
17
En el segundo cuadro de la segunda fila escribe: inteligente/tonto(a). ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)
18
En el tercer cuadro de la segunda fila escribe: organizado(a)/desoganizado(a) ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a)
19
En el cuarto cuadro de la segunda fila escribe: simpático(a)/antipático(a) ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} sociable/tímido(a) (reservado(a) fuerte/débil generoso(a)/ tacaño(a) inteligente/tonto(a)organizado(a)/ desorganizado(a) simpático(a)/ antipático(a)
20
Tarea o trajabajo para la casa Find the meanings to the words in each square. Write the meaning at the bottom of the square.
21
Content objective I can meet new classmates, review the beinvenida and complete my test. Language Objective I can meet new classmates by making a partner clock with characteristics vocabulary, improve my ability to do the bienvenida with the bienvenida flash cards and finish my test in the given time.
22
Amigos nuevos. Quickly move to a new partner when the information on the screen indicates that you do so. Please find other classmates who are not listed in the first square. Sit by your partner codo a codo. If you do not have a partner, move to the front of the room. Write your partner’s name in the center of the cuadro.
23
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
24
Escribe el nombre en el cuadro: trabajador(a)/perezoso(a) {flojo(a)} ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre
25
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
26
Escribe el nombre en el cuadro: sociable/tímido(a) (reservado(a) ) ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre sociable/tímido(a) (reservado(a) nombre
27
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
28
Escribe el nombre en el cuadro: fuerte/débil. ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre sociable/tímido(a) (reservado(a) nombre fuerte/débil nombre
29
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
30
En el primer cuadro de la segunda fila escribe: generoso(a)/tacaño(a). ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre sociable/tímido(a) (reservado(a) nombre fuerte/débil nombre generoso(a)/ tacaño(a) nombre
31
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
32
Escribe el nombre en el cuadro: inteligente/tonto(a). ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre sociable/tímido(a) (reservado(a) nombre fuerte/débil nombre generoso(a)/ tacaño(a) nombre inteligente/tonto(a) nombre
33
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
34
Escribe el nombre en el cuadro: organizado(a)/desoganizado(a) ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre sociable/tímido(a) (reservado(a) nombre fuerte/débil nombre generoso(a)/ tacaño(a) nombre inteligente/tonto(a) nombre organizado(a)/ desoganizado(a) nombre
35
Rápido, pasa con un compañero nuevo Sit by your partner codo a codo.
36
Escribe el nombre en el cuadro: simpático(a)/antipático(a) ¿Quién soy yo? Nombre y apellido Juan María Pablo trabajador(a)/ perezoso(a) {flojo(a)} nombre sociable/tímido(a) (reservado(a) nombre fuerte/débil nombre generoso(a)/ tacaño(a) nombre inteligente/tonto(a) nombre organizado(a)/ desoganizado(a) nombre simpático(a)/ antipático(a) nombre
37
Content objective I can meet new classmates, review the beinvenida and complete my test. Language Objective I can meet new classmates by making a partner clock with characteristics vocabulary, improve my ability to do the bienvenida with the bienvenida flash cards and finish my test in the given time.
38
Tarea o trajabajo para la casa Find the meanings to the words in each square. Write the meaning at the bottom of the square.
39
Content objective I can meet new classmates, review the beinvenida and complete my test. Language Objective I can meet new classmates by making a partner clock with characteristics vocabulary, improve my ability to do the bienvenida with the bienvenida flash cards and finish my test in the given time.
40
La bienvenida Take out your flash cards. These will be referred to as the bienvenida. Time your partner. Write the time it took you to receive the question from your partner and the time it took your to respond to all of the cards. Responses to some questions will be on the following slide.
41
Bienvenida responses for today. ¿Cómo estás? ¿ Cómo se dice shy en español? ¿Qué tiempo hace?
42
When you are finished with the bienvenida… Put your flash cards a way. Tell your partner – what the homework is – That we will meet in C-47 next class period – Where C-47 is located at. – In C-47 you will sit by your simpático/antipático partner. Get a test off the chair. Finish the test.
43
Content objective I can meet new classmates, review the beinvenida and complete my test. Language Objective I can meet new classmates by making a partner clock with characteristics vocabulary, improve my ability to do the bienvenida with the bienvenida flash cards and finish my test in the given time.
44
What you need to know and do. Homework-translate the words on your partner clock at the bottom of the square. Meet in C-47 next time In C-47 sit by your simpático/antipático Return the test paper you wrote on to the chair Return the test information paper to the desk in the back of the room. NEED to FINISH the TEST? Come afterschool.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.