La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Fil directe amb la seguretat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Fil directe amb la seguretat"— Transcripción de la presentación:

1 Fil directe amb la seguretat

2 Justificació de la necessitat i objectius estratègics
Inexistència d’una situació alarmant que exigeixi de mesures immediates. Per contra, necessitat d’una continua millora en les eines de què disposen els policies; Necessitat de millorar, de forma permanent, l’accessibilitat dels ciutadans a la policia i aprofundir en el procés d’acostament al ciutadà. Disposar d’un telèfon de referència sigui quina sigui l’emergència objecte de comunicació. Homogeneització en la percepció del ciutadà dels serveis oferts. Poder discriminar les trucades urgents de les ordinàries. 1.1. Inexistència d’una situació alarmant que exigeixi de mesures immediates. La coincidència de les dues presentacions que es fan avui, de la connexió de la Guàrdia Urbana a les bases de dades del Cos de mossos d’esquadra, és a dir, al SISTEMA D’INFORMACIÓ POLICIAL (SIP) i de la implementació del nou NÚMERO DE MARCACIÓ REDUÏDA “092” per a emergències policials, no són casuals. La seguretat ciutadana s’ho mereix. I no és precisament perquè estiguem actuant a la defensiva davant d’una situació alarmant preexistent (amb robatoris en establiments comercials, furts interior de vehicle o altres delictes). Ans al contrari, podem dir que durant els 9 primers mesos de l’any 2002 els delictes d’un 43,93 % (de 1031 s’ha passat a 578) i les faltes penades s’han reduït d’un 12,44 % (de 715 s’ha passat a 629). En conjunt, la reducció ha estat del 31,04 %. Per tant, tot això esdevé dintre d’una planificació de l’Ajuntament de Vic - en solitari en el cas del “092” i conjuntament amb la Direcció General de Seguretat ciutadana en el cas de la connexió a les bases de dades de mossos. Pel que fa a la possibilitat de connectar-se la Guàrdia Urbana a les bases de dades de mossos d’esquadra és un realitat d’una importància sense precedents en el sistema de seguretat pública de Catalunya, des del punt de vista operatiu. Per això demano al Sr. Director General que em permeti de felicitar-lo perquè s’hagi aconseguit aquest avenç sota la seva direcció, de forma en absolut casual i també fer-lo extensiu al Sr. Sots-director general, també aquí present, per la seva àrdua tasca i tenacitat permanent. Malgrat la decidida i intensa col·laboració que el cos de mossos ha mantingut sempre amb la Guàrdia Urbana al nostre municipi, la importància de disposar que la nostra policia disposi de dades “on line” és decisiva per poder actuar decididament contra delinqüència just en el moment en què aquesta està actuant o a punt d’actuar. De fet, en el nostre cas encara ho és més: d’acord amb la memòria de serveis del Cos durant l’any 2001, hem de recordar que gairebé el 60% dels seus efectius fa tasques de Guàrdia de Barri, és a dir que els efectius es troben proporcionalment distribuïts pel territori cosa que permet, disposant de la informació adequada, de dur a terme un servei preventiu molt eficaç i continuat en el temps. També és decisiu el fet de poder disposar d’estadístiques delinqüencials en períodes curts i immediats de temps (diària o setmanalment) per així poder elaborar els mapes delinqüencials i poder fer les corresponents planificacions que intentin evitar la reincidència en els mateixos fets o formes d’actuar. Per altra banda, Si abans havíem parlat del que volem per a la nostra Guàrdia Urbana, en el sentit que un 60% dels efectius fan habitualment tasques de Guàrdia de Barri, també hem de dir que pensem seriosament que aquest és el rol que la societat demanda de les policies locals. Alguns en diuen “policia que vetlli per la qualitat de vida”. Creiem que aquesta és la filosofia o la idiosincràsia dels cossos de policia local. En tot cas però, el fet de trobar-se tan a prop del ciutadà –tal com ens agrada- fa que el ciutadà hi formuli continues demandes relacionades amb totes les vessants possibles; aleshores, l’agent també ha d’estar en disposició de donar respostes i així, a l’igual que quan el ciutadà demanda que es repari un gronxador d’un parc infantil i l’agent ha de fer l’impossible per gestionar-ho amb la brigada municipal de manteniment, igualment si la queixa és per petit tràfic de drogues o per un vehicle sospitós o per una persona sospitosa, el Guàrdia de barri ha de disposar d’aquesta eina és a dir, poder donar resposta a demandes en temes de seguretat ciutadana. Aquesta és la nostra filosofia: no cal deixar de fer coses, com proposen alguns, per fer unes altres, sinó que l’agent ha de fer el que toca quan toca, sempre, això si, des d’un punt de vista generalista. Necessitat de millorar, de forma permanent, l’accessibilitat dels ciutadans a la policia i aprofundir en el procés d’acostament al ciutadà: Eina de comunicació senzill, àgil i directa; Augmenta la sensació de proximitat; Pot augmentar la sensació de seguretat; Totes tres idees estan relacionades. L’administració i, més encara, la policia ha de ser al màxim possible d’accessible per als ciutadans. El fet de marcar un número reduït de poques xifres i de fàcil memorització pot influir positivament en la sensació de seguretat dels ciutadans. Disposar d’un telèfon de referència sigui quina sigui l’emergència objecte de comunicació. L’oficina d’atenció al ciutadà de la Guàrdia Urbana funciona com a Centre receptor d’alarmes en matèria de protecció civil. Aquesta circumstància aconsella de disposar d’un telèfon de fàcil memorització per a aquests casos. El fet, per altra banda, d’aquesta vocació i filosofia de servei o de garantir la qualitat de vida també aconsella disposar d’un número d’aquestes característiques. Homogeneització en la percepció del ciutadà dels serveis oferts. El fet de la dispersió de les policies locals dels diferents municipis fa difícil qualsevol pràctica d’imatge corporativa genèrica d’aquests cossos. El fet de disposar d’un número d’aquestes característiques pot, si més no, transmetre una certa imatge d’homogeneitat de serveis. Poder discriminar les trucades urgents de les ordinàries. EL fet que entrin prop de trucades l’any, fa necessari poder-ne fer una mínima discrimiació ni tan sols abans de ser ateses. Això significa que es recomana no fer servir el 092 si no és per a trucades urgents.

3 Justificació de la necessitat i objectius estratègics

4 Policia de proximitat

5 Campanya de divulgació: objectius específics
Divulgar a tots els sectors de ciutadania l’implementació d’una nova manera de connectar-se amb la policia, amb un número fàcil de memoritzar i àgil a l’hora de formular la demanda; Conscienciar els ciutadans de la necessitat de prevenir el delicte des de la conducta pròpia; Assabentar el ciutadà respecte de la formes delictuals més habituals al nostre municipi i la manera en què es perpetren; Incrementar el nivell general de confiança dels ciutadans respecte de la seva policia i, en particular perquè, davant de qualsevol situació d’emergència policial, se sentin més segurs. Objectius específics de la campanya. Divulgar a tots els sectors de ciutadania l’implementació d’una nova manera de connectar-se amb la policia, amb un número fàcil de memoritzar i àgil a l’hora de formular la demanda; El telèfon existent és prou conegut. No obstant sempre és bo millorar l’accessibilitat. Estem rebent prop de trucades a l’any. Conscienciar els ciutadans de la necessitat de prevenir el delicte des de la conducta pròpia; Jaquetes o telèfons mòbils als vehicles, tancar porta domicilis, etc. Assabentar el ciutadà respecte de la formes delictuals més habituals al nostre municipi i la manera en què es perpetren; Botigues, etc. Incrementar el nivell general de confiança dels ciutadans respecte de la seva policia i, en particular perquè, davant de qualsevol situació d’emergència policial, se sentin més segurs. El fet que el telèfon sigui fàcil de memoritzar, que hi hagi un número específic,

6 Actuacions i recursos Visites individualitzades dels Guàrdies de Barri als comerços de la seva demarcació; Xerrades a col·lectius amb necessitats comunes en matèria de seguretat: AAVV, AMPAS, Polígons industrials, casals gent gran, etc. Edició d’un díptic que serà tramès a tots els domicilis del municipi on s’inclouen consells en matèria de seguretat: què fer a la llar, al carrer, al vehicle i al comerç. Divulgació del nou recurs a la pàgina web de l’Ajuntament. Actuacions i recursos que es faran servir. Visites individualitzades dels Guàrdies de Barri als comerços de la seva demarcació; En base a l’estadística de delictes i els modus operandi utilitzats, es tracta de detectar els punts febles dels locals en matèria de seguretat i assessorar-ne els titulars respecte de les mesures de seguretat tant físiques com a eletròniques que els poden ser d’utilitat. Tanmateix es tracta de generar un clima de confiança, sensació de seguretat basada en la proximitat de la policia –prevenció- i en una trucada telefònica –reacció-. Això Xerrades a col·lectius amb necessitats comunes en matèria de seguretat: AAVV, AMPAS, Polígons industrials, casals gent gran, etc. Centres cívics, col·legis, convocatòries generals per als polígons, etc. Edició d’un díptic que serà tramès a tots els domicilis del municipi on s’inclouen consells en matèria de seguretat: què fer a la llar, al carrer, al vehicle i al comerç. S’enviarà juntament amb una carta de

7 Calendari Presentació mcs: 02/12/2002.
Visites individualitzades als comerços de la ciutat: durant els mesos de desembre de 2002 i gener 2003. Xerrades a col·lectius: mesos de desembre de 2002 i gener de 2003. Tramesa del díptic divulgació a tots els domicilis del municipi on s’inclouen consells en matèria de seguretat: durant el mes de desembre.

8 Fil directe amb la seguretat


Descargar ppt "Fil directe amb la seguretat"

Presentaciones similares


Anuncios Google