La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Ponen la tarea en la cesta. Hacen las actividades con los dados ¿Somos que comemos? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits, our preferences using ‘preferir’ and give advice on how to improve our choices, using ‘deber’ use our –ar/-er/-ir verb forms in additional contexts provide reasoning for liking or disliking foods by describing them, using the correct adjective forms use irregular verbs called “stem-changing” verbs We’ll know we’re successful when we can… we can apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying we can use the appropriate sentence structure (food + ser form + adjective form) we can use the singular, plural, masculine & feminine forms of adjectives we can conjugate ‘deber, creer, hacer, tener, preferir, querer’ and use them in new contexts

2 *There MUST be a new running man each round!
¡Juego de correr! Work in teams of 4. Place vocabulary cards on table top. One person is the running man. He/she holds the marker. Teammates sitting hand the appropriate card off to the running man. Running man has to correctly spell terms and sentences to earn points for his/her team. *There MUST be a new running man each round!

3 los jugos son horribles.
¿¿Por qué?? Me encanta el café porque… el café es bueno. …te gusta? …no te gusta? Agreement: refers to correctly matching the quantity and/or gender of at least one word with that of another word. Me gusta la sopa de verduras porque… la sopa es sabrosa. Ser: is = es are = son Me gustan las galletas porque… las galletas son ricas. Adjetivos: sabroso, sabrosa, sabrosos, sabrosas bueno, buena, buenos, buenas rico, rica, ricos, ricas saludable, saludables malo, mala, malos, malas horrible, horribles No me gustan los jugos porque… los jugos son horribles. No me gustan las naranjas porque… las naranjason malas pero son saludables.

4 ¿Cómo es…? __ es __. ¿Cómo son…? __ son __.

5 Comida para pensar… ¿Qué haces para mantener la salud?
¿ Qué comes para mantener la salud? ¿ Qué bebes para ser saludable? ¿Te gusta…? ¿Te gustan…? ¿Por qué? ¿Con qué frecuencia comes/bebes/haces ejercicio? ¿Haces ejercicio? ¿Practicas deportes? ¿Bailas? (etc.) ¿Debes beber/comer/hacer…más/menos? ¿Eres estudiante saludable? ¿Comes/bebes/haces…en vez de…?

6 ¡Un sketch del restaurante!
Pick a prop. Create a conversation about a particular food or drink using the prop. Use language from the unit. Be creative, yet confident…don’t use language you’re unsure of! You will have 6 minutes to create and practice. Each pair will present!

7 Una conversación de la comida
Las expectaciones: Uds. hablan en puro español. Cada persona dice unas preguntas y respuestas. - Did you describe the food? - Does each person express his/her opinion of the food? - Do you talk about when you eat it, with what, how often, etc.? Be creative!

8 Stem-changing verb: preferir*
yo prefiero nosotros preferimos prefieres Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren

9 Tengo consejos…¿Estás de acuerdo?
Do Act. 9 pg. 154 with your tablemates Write your sentences on the whiteboard Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque…


Descargar ppt "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"

Presentaciones similares


Anuncios Google