La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

BARRIO DE FONTIÑAS: EXPERIENCIA COMUNITARIA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "BARRIO DE FONTIÑAS: EXPERIENCIA COMUNITARIA"— Transcripción de la presentación:

1 BARRIO DE FONTIÑAS: EXPERIENCIA COMUNITARIA 1998-2015

2 + REALIDADE SOCIAL DO BARRIO FONTIÑAS = DIVERSIDADE
CONFIGURACIÓN URBANÍSTICA ► CONFIGURACIÓN SOCIAL Distinta tipoloxía de familias: nucleares / extensa Distinto nivel formativo, cultural e/o socioeconómico Persoas afectadas por elevadas % de discapacidade: reserva legal vivendas Diversidade etnica: familia pobo xitano , extranxeiras DISTRIBUCION POBOACIONAL Menores de idade:17,7% Xoves:12,5% Persoas adultas:57,3% Persoas maiores14,2 FONTIÑAS = DIVERSIDADE + FONTIÑAS = POTENCIALIDADE Cambio social Diversidade de recursos e profesionais que traballan en rede Diversidade étnica e cultural: pluralidade Dotación de recursos Xuventude moradores Diversidade social Obxectivo inmediato: non duplicacidade Fin permanente: CONVIVENCIA POSITIVA XUNTANZAS DE BARRIO

3 UNIDADE DE TRABALLO SOCIAL
CENTROS EDUCATIVOS CENTRO DE SAUDE O TRABALLO SOCIAL COMUNITARIO PRETENDE ORIENTAR A ABORDAXE DE SITUACIÓNS SOCIAIS COLECTIVAS MEDIANTE A ORGANIZACIÓN E O TRABALLO EN REDE ENTIDADES INCIATIVA SOCIAL TECIDO ASOCIATIVO

4 Quen participa das xuntanzas de barrio?
No desenvolvemento comunitario, en Fontiñas, intervimos: Quen participa das xuntanzas de barrio? Permanentes Prog. Mun. Socioed. Centro de día Arela Cruz Vermella Outros colaboradores que participan en sesións de traballo ou experiencias concretas de interese para o barrio: expertos, Xulgado de Primeira Instancia nº seis de Santiago, Fiscalía, USC, Centro Sociocultural das Fontiñas, Escola infantil municipal das Fontiñas, Programa local de inclusión sociolaboral, Policía local de barrio, Policía autonómica, Asamblea de Cooperación pola Paz, Galicia Acolle, Igaxés-3, tecido asociativo (ANPA, entidades veciñais, ...) CEIP Monte dos Postes Servizos sociais: UTS Fontiñas Fundación Secretariado Xitano IES Antonio Fraguas UMAD Cáritas Parroquial Fontiñas Programa familias Abeiro Centro saúde Fontiñas CEIP Fontiñas XENEME, Don Bosco, Universidade de Santiago de Compostela, ANPA, Down Compostela, Manos Unidas, UNICEF... Interesados en coñecer a nosa dinámica de traballo Outras colaboracións Fonte: Gráfica elaborada por UTS Fontiñas (Servizos Sociais Comunitarios) e Departamento de Orientación do IES Antonio Fraguas. Entidades que están integradas indirectamente no barrio a través da súa participación en institucións ou servizos permanentes nel. Universidade de Santiago de Compostela, Universidade da Coruña, Federación de ANPA de Galicia, outros dispositivos de Servizos Sociais

5 TRABALLO COMUNITARIO BARRIO FONTIÑAS
FLEXIBILIDADE E RIGOR METODOLOXICO CARÁCTER APERTURISTA DAS INTITUCIONS CREATIVIDADE TRABALLO COMUNITARIO BARRIO FONTIÑAS TRABALLO EN REDE RENDIBILIZACION DE RECURSOS NON BUROCRATIZACION

6 O modelo de desenvolvemento comunitario no barrio de Fontiñas
Aposta técnica por un traballo distinto, que pase da “esfera individualista”, a buscar OBXECTIVOS COMÚNS. Traballo TRANSVERSAL e INTERINSTITUCIONAL, en plano de IGUALDADE, onde asumimos un papel de “coprotagonistas”. Aposta institucional pola PARTICIPACIÓN, recoñecendo o PROTAGONISMO da cidadanía. Desenvolvemento comunitario Fonte: Gráfica elaborada por UTS Fontiñas (Servizos Sociais Comunitarios).

7 Que pretendemos acadar?
A relación co seu contorno: unha convivencia positiva, dende o respecto á diferencia de cada quen O benestar das súas familias: o pilar da súa estabilidade Os mais novos: un aproveitamento da súa escolarización como garantía de futuro As institucións educativas As institucións sociais As institucións sanitarias As entidades sociais e o tecido asociativo Fonte: Gráfica elaborada por UTS Fontiñas (Servizos Sociais Comunitarios) e Departamento de Orientación do IES Antonio Fraguas.

8 ¿COMO SE DESENVOLVE A INTERVENCIÓN?: LIÑAS DE TRABALLO.
Este grupo de traballo pode funcionar, con tódolos seus integrantes (SESIÓNS PLENARIAS), ou en comisións de traballo. Na actualidade, establécense catro liñas de traballo: A intervención con “Menores”: De seguimento da escolarización dos menores, de intervención coordinada en situacións de absentismo escolar, desescolarización ou outras situacións de risco social para o colectivo infanto-xuvenil. A intervención con “Persoas Maiores”: De constituír unha rede social de apoio ás persoas maiores e cun nivel de dependencia baixa ou moderada da zona. A intervención con “Persoas Dependentes”: De constituír un proxecto de traballo coordinado entre a Unidade de Traballo Social de Fontiñas e o Departamento de Traballo Social do Centro de Saúde, co obxecto de realizar unha análise das problemáticas individualizadas e sociofamiliares das persoas que presenten un nivel de dependencia alto ou moderado. A intervención cos grupos de poboación máis vulnerables: Proxecto Esqueira (proxecto formativo básico, deseñado e implementado polo equipo de Inclusión Social do Concello de Santiago, en colaboración coas entidades do barrio de Fontiñas), Encontros con mulleres, pertencentes a familias xitanas, no IES Antonio Fraguas (como “punto de encontro” onde se escoite a súa voz). Fonte: Gráfica elaborada por UTS Fontiñas (Servizos Sociais Comunitarios).

9 PROXECTO PREVENCION ABSENTISMO ESCOLAR
Fonte: Gráfica elaborada por UTS Fontiñas (Servizos Sociais Comunitarios).

10 DESENVOLVEMENTO COMUNITARIO DO BARRIO DE FONTIÑAS
Considérase que a INFORMACIÓN é una ferramenta básica para acadar o benestar e favorecer a toma de decisións axeitadas INTERVENCIÓN SOCIOEDUCATIVA para minguar factores de risco social. INTERVENCIÓN COAS PERSOAS MAIORES e/ou en SITUACIÓN DE DEPENDENCIA, en especial aquelas con factores de risco social Activar PROCESOS E CANLES DE SOLIDARIDADE SOCIAL Proxectos de CONVIVENCIA COMUNITARIA, dende o dobre enfoque IINTERCULTURAL e INTERXENERACIONAL Guía de entidades ao servizo da cidadanía (ano 2005, 2010 e 2014) Proxecto absentismo escolar Proxecto “A nosa vida…, en positivo?” Web Coordinación entre UTS e Centro de Saúde de Fontiñas Proxecto “Fontiñas, somos todos!” Coordinación entre UTS en entidades sociais en implementación de proxecto de voluntariado Coordinación entre a UTS con Fiscalía e Xulgado Proxecto de Telexerontoloxía (ano 2012) Coordinación con Cruz Vermella Proxecto activar canles solidaridade con Cáritas Parroquial das Fontiñas Mercadiños solidarios Trócame-Roque Campañas solidarias Conmemoración de datas sinaladas (días internacionais, aniversarios, etc.) Premio europeo da arquitectura, con repercusión no eido social, Philippe Rothier (ano 2008) Actividades deportivas (anos ) Proxecto Barrios Abertos (2014) Proxecto “Apoio Escolar” (ano 2005, 2006) Proxecto de Educación de Rúa (ano 2005, 2006) Fonte: Gráfica elaborada por UTS Fontiñas (Servizos Sociais Comunitarios).

11 ESCOLA APERTURA A COMUNIDADE FLEXIBILIDADE CREATIVIDADE
TRANSVERSALIDADE

12 ACTUACIONS

13

14 Podemos ampliar información en:
Apartado: DOCUMENTACIÓN / PUBLICACIÓNS FONTIÑAS


Descargar ppt "BARRIO DE FONTIÑAS: EXPERIENCIA COMUNITARIA"

Presentaciones similares


Anuncios Google