Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porValentín José Francisco Olivares Medina Modificado hace 6 años
1
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
En 2’ penseu en contactes amb empreses fetes des de què s’heu alçat. L’empresa com a unitat econòmica.- Recordem el diagrama del fluix circular de la renda de la pàgina 10 del llibre de text. L’empresa com a sistema: llegir definició en pàgina 17 UNITAT 1.- L'EMPRESA
2
1.2.- La cadena de valor La cadena de valor empresarial, o cadena de valor, és un model teòric que permet descriure el desenvolupament de les activitats d'una organització empresarial generant valor al client final, descrit i popularitzat per Michael Porter en la seua obra Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance'.' La finalitat és crear valor per al client, que es tradueix en un marge entre el que aquest està disposat a pagar i els costos en què s’incorreix. UNITAT 1.- L'EMPRESA
3
1.2.- La cadena de valor Cal distingir entre activitats primàries i activitats secundàries. Les activitats primàries es refereixen a la creació física del producte, la seua venda i el servei posventa. Les activitats secundàries també són conegudes com activitats de recolzament. Hi inclou l’organització general, la direcció financera, la direcció de recursos humans i, de manera especial, l’activitat d’I+D+i (investigació, desenvolupament i innovació) UNITAT 1.- L'EMPRESA
4
1.2.- La cadena de valor Llegeix l’article ARTICLE CADENA VALOR.pdf
Respon aquestes qüestions: Explica el significat d’estratègia segons Porter Què s’enten per avantatge comparatiu segons Porter (res a veure amb el que deia Ricardo) Com defineix Porter un bé o servei Com creus que crea valor una cadena d’hamburgueseries o de pizzeries? UNITAT 1.- L'EMPRESA
5
1.3.- Elements de l’empresa
Materials Immaterials Humans Bens tangibles Bens intangibles Membres de l’organització UNITAT 1.- L'EMPRESA
6
1.4.-L’empresa i l’empresari
Brainstorming.- Sense consultar el llibre, en grups de dos assenyalar dues característiques de l’empresari. Diferenciar entre propietari i empresari. Teories sobre l’empresari: (Pàgina 12) . (Cada grup explica una teoria i les funcions de l’empresari) UNITAT 1.- L'EMPRESA
7
2.- TIPUS D’EMPRESA 2.1.- Segons el sector: primari, secundari i terciari. 2.2.- Titularitat del capital: Privades, Públiques i Mixtes. 2.3.- Segons la dimensió. Classificació empreses Comissió Europea 2.4.- Segons l’àmbit : Local, Regional, Nacional i Multinacional 2.6.- Segons forma jurídica. UNITAT 1.- L'EMPRESA
8
2.6.- Segons forma jurídica.
PERSONA FÍSICA: Empresari individual, Societat civil i Comunitat de béns. PERSONA JURÍDICA (Qualsevol entitat que sense ser un individu o persona física pot ser titular de drets i deures jurídicis i actuar de manera autònoma): UNITAT 1.- L'EMPRESA
9
Les societats amb personalitat jurídica pròpia es classifiquen de la següent manera:
-Societats mercantils personalistes: Societat Col·lectiva i Societat Comanditària - Societats mercantils de capital: Societat Anònima, Societat de Responsabilitat limitatda i Societat Comanditària per Accions. - Societats mercantils especials: Societats laborals, Societas cooperatives entre altres. (Cal afegir les caraterístiques sobre tributació, Seguretat Social i Denominació) UNITAT 1.- L'EMPRESA
10
EXERCICIS.- En grups de tres. Penseu en una empresa real i identifiqueu exemples de factors del seu entorn general i de l’específic. Llig l’annex 3 de “Teoría del empresario”. En grups de tres raonar amb un exemple la diferència entre cumpliment de les normes jurídiques i Responsabilitat Social Corporativa. Resol les casos pràctics de la página 35 UNITAT 1.- L'EMPRESA
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.