La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PAVELLÓ ALEMANY Mies van der Rohe.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PAVELLÓ ALEMANY Mies van der Rohe."— Transcripción de la presentación:

1 PAVELLÓ ALEMANY Mies van der Rohe

2 ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Racionalisme
Mies van der Rohe Enllaços

3

4 Catalogació Obra: Pavelló Alemany. Autor: Mies Van der Rohe.
Cronologia: 1929, reconstruït entre 1984 i 1986. Estil: Racionalisme. Localització: Barcelona.

5 Anàlisi formal Materials i sistema constructiu Elements arquitectònics
Espai interior Espai exterior

6 Materials i estructura
Anàlisi formal Materials i estructura Materials: Vidre. Acer. Quatre tipus diferents de marbre. Travertí romà. Marbre verd dels Alps. Marbre verd de Grècia. Ònix daurat. Estructura: Retícula de pilars. Planta lliure i mur cortina.

7 Elements arquitectònics.
Anàlisi formal Elements arquitectònics. Elements de suport: Vuit suports metàl·lics. Elements de coberta: Coberta plana de formigó. Basament de travertí: Escala. Estany. Elements que organitzen l’espai: Mur exterior exempt que uneix les dues zones cobertes. Mur exterior que voreja l’estany interior. Vidres que tanquen. Parets que divideixen l’espai interior.

8 Anàlisi formal Espai interior. Planta lliure: Il·luminació:
S’independitza els envans dels tancaments. No coincideix la coberta rectangular amb l’espai tancat. L’espai interior es distribueix mitjançant dues parets que el divideixen sense tancar-lo. Recorda un quadre abstracte del De Stijl. Il·luminació: Els finestrals de vidre, mur cortina, tanquen l’espai físicament, però hi ha una continuïtat visual amb l’espai exterior, cosa que permet una il·luminació perfecta de la sala.

9 Anàlisi formal Espai interior Planta 12 Basament de travertí
Estany d’aigua Coberta plana de formigó Planta 12 Murs exteriors

10 Elements arquitectònics
Anàlisi formal Elements arquitectònics Elements de suport: vuit pilars cruciformes d’acer. Element de coberta: estructura plana de formigó. Element organitzador de l’espai: parets de marbre. Elements que tanquen l’espai: finestrals de vidre. 7

11 Elements arquitectònics
Espai interior Elements arquitectònics Murs cortina de vidre que tanquen i parets de marbre que divideixen l’espai.

12 Elements arquitectònics
Anàlisi formal Elements arquitectònics Pilars cruciformes que aguanten l’estructura de formigó.

13 Anàlisi formal Espai exterior
L’espai exterior del conjunt està parcialment delimitat per un mur. Cada costat del conjunt presenta una visió diferent de l’edifici. Les formes predominants es simplifiquen en un conjunt ortogonal de plans: Plans horitzontals, les cobertes. Plans verticals, els murs de tancament. L’estany principal reflecteix l’edifici creant una continuïtat visual.

14 Elements arquitectònics
Anàlisi formal Elements arquitectònics Mur exterior que uneix els dos edificis. Estructura de formigó que sobresurt de l’espai tancat. Estany exterior.

15 Elements arquitectònics
Anàlisi formal Elements arquitectònics Estany interior. Paret de marbre que delimita l’espai exterior

16 Anàlisi formal Espai exterior 6
El conjunt es forma a partir de diferents rectangles: Paral·lels al basament: Coberta rectangular. Coberta quadrangular. Estany gran. Estany petit. Perpendiculars Murs exteriors. 6

17 Anàlisi formal Espai exterior

18 Anàlisi formal Espai exterior
L’estany exterior reflecteix l’edifici creant una imatge invertida.

19 Funció Context Interpretació Significat Relacions

20 Interpretació Funció Representa Alemanya en l’Exposició Universal de 1929. Allotjà la recepció oficial presidida pel rei Alfons XIII i les autoritats alemanyes.

21 Interpretació Significat
L’edifici és un exemple de les innovacions arquitectòniques del Racionalisme. Les exposicions universals mostraven les innovacions tecnològiques del moment, i els seus edificis, els nous materials i les tècniques constructives: Crystal Palace (1851). Torre Eiffel (1889).

22 Interpretació Context
La República de Weimar encarrega a Mies van de Rohe un pavelló que representi Alemanya a l’Exposició Internacional de Barcelona del 1929. Una vegada clausurada l’exposició, el Pavelló es desmunta. El 1980, O. Bohigas impulsa la reconstrucció del Pavelló i I. de Solà-Morales, C. Cirici i F.Ramos dirigeixen la reconstrucció de l’edifici.

23 Interpretació Relacions
El Pavelló està construït seguint els mateixos principis que la Vil·la Tungendhat a Brno: Planta lliure. Volum obert. Coberta plana. Murs cortina de vidre. Independència dels suports respecte als tancaments

24 Biografia Mies van der Rohe Estil Obres

25 Mies van der Rohe Biografia Neix a Aquisgrà el 1886.
Biografia Neix a Aquisgrà el 1886. Estudia a l’escola d’ Arts i Oficis d’Aquisgrà. Dirigeix la Bahaus des el 1930 fins a l’arribada al poder dels nazis. El 1938 s'instal·la als Estats Units. Construeix el Lake Shore Drive entre els anys 1948 i 1951, uns gratacels de vidre d’estructura porticada amb mur cortina de vidre i acer. Entre el 1954 i el 1958 construeix l’edifici d’oficines Seagrem Building de Nova York, on perfecciona l’estructura de pòrtics i el mur cortina.

26 Mies van der Rohe Obres Pavelló alemany, Barcelona, 1929.
Obres Pavelló alemany, Barcelona, 1929. Vil·la Tungendhat, Brno, 1930. Lake Shore Drive, Chicago, Seagram Building, New York,

27 Mies van der Rohe Estil El seu estil es caracteritza per:
Estil El seu estil es caracteritza per: Simplicitat de les formes. Planta lliure i mur cortina. La seva obra es divideix en dues etapes: Període d’entreguerres: Estructura de plànols ortogonals. Independència de l’estructura dels tancaments. Desprès de la II Guerra Mundial: Gratacels de prisma d’acer i vidre. Caixes de vidre.

28 Mies van der Rohe Obres Lake Shore Drive, Chicago,

29 Mies van der Rohe Obres Seagram Building, New York,

30 Introducció Context històric Racionalisme Característiques Arquitectes

31 Racionalisme Context històric Racionalisme Le Corbusier Bauhaus
Quadern d’Història de l’Art, Ed. Teide

32 Racionalisme Introducció
La industrialització provoca un gran creixement urbà. Les societats urbanes necessiten diversitat d’edificis: Industrials: fàbriques, oficines.. Socials: hospitals, escoles... Culturals i esportius: teatres, estadis, museus... Administratius: ajuntaments, ministeris, seus oficials... Habitatges: blocs de pisos, cases individuals.. L’arquitectura es desenvolupa seguint uns principis: Priorització urbanística sobre la projecció arquitectònica. Màxima economia en l'ús del sòl i de la construcció. Racionalitzaci´p de les formes. Utilització de la tecnologia industrial.

33 Racionalisme Context històric
En el període d’entreguerres les avantguardes arriben a l’arquitectura. En aquesta etapa es distingeixen dos estils principals: Racionalisme: Bauhaus: Gropius i Mies van der Rohe. Le Corbusier. Organicisme: Wright. Aalto.

34 Racionalisme Bauhaus La Bauhaus és una escola d’arquitectura, oficis i disseny fundada per Walter Gropius a Weimar el 1919. Propugna la unitat de les arts i la idea de funcionalitat associant el treball de l’artista i de l’artesà. El 1926 s’inaugura una nova seu a Dessau construïda per Gropius. Mies van der Rohe en pren la direcció en 1930. Amb l’arribada del nazis, l'any 1932 es trasllada l'escola a Berlín i poc després es tanca.

35 Racionalisme Característiques
Utilització dels nous materials, elements prefabricats, i tècniques constructives, per abaratir costos. Distribució i planta lliure. Mur cortina. Puresa de les formes, amb predomini de les rectes: influència del neoplasticisme. Manca de decoració; el mateix material constructiu i les formes esdevenen la decoració. Prioritat de l’urbanisme i de la integració dels edificis en l’espai. Configuració espacial associada a la funció.

36 Racionalisme Arquitectes Walter Gropius Le Corbusier Mies van der Rohe

37 Racionalisme Gropius Neix a Berlin el1883.
Neix a Berlin el1883. El 1911 construeix la Fabrica Fagus. Funda el 1919 a Weimar la Bahaus i en 1924 es traslladà a Dessau on construeix el nou edifici. Anys després (1928) deixa l’escola per dedicar-se a: Exercir lliurement la seva professió. La investigació sobre l’habitatge i els barris populars. Acceptà el càrrec de professor a la Universitat de Harvard. El 1937

38 Racionalisme Bauhaus Gropius Planta Característiques Imatges

39 Racionalisme Bauhaus Planta a nivell del terreny Segon i tercer pis
Menjador Cuina Escenari Auditori Oficines Residència d’estudiants Tallers i laboratoris Aules Aules Tallers i laboratoris

40 Racionalisme Bauhaus

41 Racionalisme Bauhaus Materials: formigó, vidre i acer.
Elements de suport: pilars i bigues. Elements de coberta: estructura plana. Mur cortina que envolta l’edifici. Planta lliure. Formes geomètriques simples. Distribució lliure dels seus recintes espacials associada a la funció. Composició oberta i asimètrica. Múltiples punts de vista: cada façana és diferent.

42 Racionalisme Le Courbusier
Neix a Suïssa, però es nacionalitza francès. Es considera pintor, arquitecte i urbanista. En 1917 s’estableix a París i entra en contacte amb els cubistes. Encara els problemes de l’habitatge i de la ciutat. Considera la casa com una màquina d’habitar. En 1926 enuncia els cinc punts d’una nova arquitectura que aplica a la casa Savoia. Planifica una ciutat ideal per a tres milions de persones amb tres tipus d’habitatge: gratacels, cases de sis altures i vil·les.

43 Racionalisme Le Courbusier Pilotis. Coberta-jardí. Planta lliure.
Pilotis. Coberta-jardí. Planta lliure. Finestra allargada. Façana lliure. Casa Savoia

44 Racionalisme Le Courbusier Casa Savoia,

45 Racionalisme Le Courbusier 5 4 7 7 4 8 1 8 6 3 2 9 1887-1965
Planta Baixa Primer Pis Vestíbul Garatge Servei Dormitori Cuina Sala d’estar Escala Rampa Terrassa 5 4 7 7 4 8 1 8 6 3 2 9 Casa Savoia

46 Enllaços http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/fa267/mies.html


Descargar ppt "PAVELLÓ ALEMANY Mies van der Rohe."

Presentaciones similares


Anuncios Google