La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Os fondos europeos en Galicia no período

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Os fondos europeos en Galicia no período"— Transcripción de la presentación:

1 Os fondos europeos en Galicia no período 2014-2020
Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional Unha maneira de facer Europa Fondo Social Europeo O FSE inviste no teu futuro Os fondos europeos en Galicia no período Santiago de Compostela, 8 de abril de 2016 DX de Planificación e Orzamentos Consellería de Facenda

2 Marco Financeiro dos Fondos EIE 2014-2020
Os Fondos Estruturais e de Inversión Europeos (Fondos «EIE») M€ Principal ferramenta da política de inversión da Unión Europea. Galicia: M€ 10,8% de España 0,9% do total UE España: M€ 8,4% total 6,5% total de ayuda FEMP 0,54% peso en población

3 Tipoloxías de rexións 2014-2020
Tipoloxía de rexións no período PIB pc PPS (UE28=100) PIBpc PPS (UE28=100). Ano 2013 6,5% total de ayuda FEMP 0,54% peso en población

4 Fondos estruturais A Xunta xestiona en Galicia o 45% da axuda comunitaria de fondos estruturais, 8 puntos máis que no período anterior O FSE (incluída YEI e FEAD) representa o 30,4% dos fondos estruturais (25% en )

5 Fondos estruturais xestionados pola Xunta
Concentración temática FEDER 66,6% (17,6% en EBC) CT FSE 27,3%

6 Complementariedade PO FEDER Galicia e POs FEDER plurirrexionais

7 Complementariedade PO FSE Galicia e POs FSE plurirrexionais
*(A distribución por OT dos POs plurirrexionais é indicativa)

8 Principais liñas de actuación
OT 1. Potenciar a I+D+i Necesidades Priorizar accións de apoio a sectores de Ciencia e Tecnoloxía para incrementar o potencial de desenvolvemento socioeconómico Resolver o déficit de inversión en I+D no sector privado Crear estruturas de apoio e intercambio de coñecemento que retroalimenten as inversións e que vinculen estas á produción de bens e servizos 16,1% FEDER 11,4% TOTAL Principais liñas de actuación Proxectos de innovación abierta Proxectos de Cooperación con H Instrumentos Financeiros Apoio a centros de investigación singulares do SUG Resultados esperados Mellorar as capacidades de excelencia en investigación e innovación e incrementar os fondos externos captados para proxectos de investigación Aumentar a inversión en I+D+i en proxectos desenvolvidos por parte do sector privado Aumentar a cantidade e a calidade da produción dos centros de investigación públicos e mellorar as taxas de transferencia ao sector privado 37 M€ inversión privada en paralelo ao apoio público Se apoiarán a máis de 400 empresas 300 investigadores/ano en proxectos cofinanciados ∆ 5% patentes ∆ 10% empresas con actividades innovadoras ∆ 35% participacións en consorcios de proxectos internacionais (H2020)

9 OT 2. Mellorar o uso e a calidade das TIC e o acceso ás mesmas
Necesidades Fomentar proxectos vinculados á Administración electrónica e á redución da fenda dixital como elemento tractor do sector privado Incrementar o uso das TIC dado que a súa menor implantación respecto ao entorno minimiza as posibilidades de desenvolvemento 15,9% FEDER 11,3% TOTAL Principais liñas de actuación Medidas de desenvolvemento da administración e goberno electrónico Medidas de calidade e seguridade de infraestruturas tecnolóxicas Desenvolvemento das TIC en diversos ámbitos da administración: sanidade, xustiza, servizos sociais, transporte, xestión ambiental, educación, turismo, patrimonio cultural,… Resultados esperados A modernización tecnolóxica dos servizos públicos Consolidar o e-Goberno e a incorporación das TIC e as posibilidades de xestión que estas ofrecen á Administración Pública de cara a facilitar e facer máis eficientes as relaciones coa cidadanía e as empresas, así como a xeneralización do uso deste canal polas empresas e familias na súa interacción coa administración ∆ 30 puntos ata acadar o 50% poboación escolar e-educación  10% as urxencias en pacientes pluripatolóxicos 75% poboación anos interactúe coa administración para obter información (48% actual) 260 órganos xudiciais cubertos polo Expediente xudicial electrónico Poboación escolar cuberta polos servizos públicos electrónicos: poboación beneficiada por servizos dixitais de xestión de patoloxías crónicas

10 OT 3. Mellorar a competitividade das PEME
Necesidades Apoyo a accións que faciliten e incentiven o crecemento do tamaño das empresas galegas Mellorar o financiamento de accións de mellora da produtividade, competitividade e internacionalización empresarial Principais liñas de actuación Apoio financeiro a proxectos de investimento empresarial Apoio ao acceso ao financiamento das PEMES Apoio financeiro para accións de promoción e implantación no exterior, e apoio financeiro para internacionalización Servizos ao emprendedor e apoio financeiro para inversións 16,2% FEDER 11,5% TOTAL Resultados esperados Facilitar a posta en marcha e funcionamento de novas empresas Aumentar a competitividade das empresas galegas para permitir o incremento do seu tamaño así como incrementar o número de empresas Aumentar a presenza en mercados exteriores das PEMES galegas Máis de empresas recibirán axudas 1.200 novas empresas beneficiarias da axuda Aumento de persoas empregadas nas empresas subvencionadas ∆ taxa de supervivencia das PEMES no 4º ano de “vida” ata o 56,4% ∆ taxa de actividade emprendedora en 2,4 puntos ∆ 24% o número de empresas de tamaño mediano ( persoas asalariadas) chegando a ∆ 10% o número de empresas exportadoras ata chegar as 7.000

11 Principais liñas de actuación
OT 4. Favorecer a transición a unha economía baixa en carbono en todos os sectores Necesidades Aumentar a produción de enerxías renovables co obxectivo de reducir a dependencia enerxética do exterior. Redución do consumo enerxético derivado de enerxías non renovables e prexudiciais en termos medioambientais. Fomento da mobilidade sustentable (non motorizada) 17,3% FEDER 12,3% TOTAL Principais liñas de actuación Desenvolvemento dun plan de mobilidade urbana e interurbana sostible: sendas peonís Articulación dos diferentes modos de transporte co obxectivo de acadar a intermodalidade nos centros de transporte Plan de Valorización da Biomasa Térmica Proxectos de aforro e eficiencia enerxética no tecido empresarial Adopción de medidas de aforro e eficiencia enerxética no ámbito da Administración: infraestruturas educativas, xudiciais, administrativas, sanitarias,… Rehabilitación da envolvente das vivendas de protección oficial Resultados esperados Redución da intensidade enerxética do tecido empresarial, o aforro e a eficiencia enerxética nas empresas e edificios públicos Aumentar o peso das renovables no mix enerxético Redución do uso do automóbil / transporte individual nos desprazamentos Reducir en 19,1 ktep/ano o consumo de enerxía final en infraestruturas públicas e empresas Incrementar a capacidade para producir enerxía renovable en 176 MW Redución anual dos GEI en t/ano 1.125 fogares con mellor consumo enerxético 106,5 kms de pistas para bicicletas e sendeiros ∆ 20% a capacidade de produción e distribución de enerxías renovables para usos térmicos 7% a intensidade enerxética final e o consumo enerxético en edificios e vivendas públicas ∆ 33% o transporte urbano de pasaxeiros

12 Principais liñas de actuación
OT 5. Promover a adaptación ao cambio climático e a prevención e xestión de riscos Necesidades Mellorar o coñecemento relativo aos recursos naturais vulnerables ao cambio climático, o que permita a medio e longo prazo desenvolver políticas de desenvolvemento sustentable acordes á realidade galega Mellorar os mecanismos de prevención de riscos para minimizar o alto grao de risco ao que se enfronta Galicia polas súas condicións climáticas e territoriais 4,5% FEDER 3,2% TOTAL Principais liñas de actuación Prevención e xestión das inundacións na Demarcación Hidrográfica Galicia - Costa Equipamentos, instalacións e infraestructuras tecnolóxicas destinadas á prevención e xestións de riscos (incendios forestais, emerxencias, protección civil,...) Medidas para a prevención de riscos e adaptación ao cambio climático na avaliación de Proxectos, Plans e Programas Resultados esperados Redución dos danos causados por sinistralidade ligada a emerxencias climáticas e incendios Consolidación da cultura da prevención en materia de riscos e adaptación ao cambio climático 17 puntos a poboación exposta a calidade do aire mala ou mellorable 35% a poboación exposta a risco de inundacións 17% a superficie queimada por incendios forestais 2,6M de poboación beneficiada por medidas de Planificación para prevención de catástrofes e restauración de zonas danadas persoas beneficiadas polas medidas de prevención de inundacións persoas beneficiadas polas medidas de prevención contra incendios

13 Principais liñas de actuación
OT 6. Conservar e protexer o medio ambiente e promover a eficiencia dos recursos Necesidades Preservar os recursos naturais de Galicia a través da eficiencia no uso sustentable dos mesmos e a través de medidas de protección dos mesmos Accións de posta en valor das características naturais e culturais de Galicia que converten á rexión nunha rexión única Accións de saneamento e depuración nas rías galegas polo seu alto potencial marisqueiro e turístico e no resto de masas de auga para alcanzar o bo estado ecolóxico Principais liñas de actuación Reforma e optimización dos sistemas de saneamento das Rías Galegas; Ampliación e mellora da EDAR e do sistema de saneamento de Praceres; Actuacións prioritarias en saneamento e depuración para cumprimento da D.M. da Auga Prevención e reciclado dos residuos domésticos, comerciais e industriais Actuacións no patrimonio cultural e medidas de protección e conservación do patrimonio natural Fortalecemento do Camiño de Santiago e promoción dos valores sobre o patrimonio natural e cultural de Galicia 17,2% FEDER 12,2% TOTAL Resultados esperados Continuar coa diminución na xeración de residuos, avanzar na prevención e reutilización, fomentando a separación dos mesmos, e impulsando a recollida selectiva, a separación, a reciclaxe e o tratamento de residuos Terminar coa rede de saneamento para acadar os obxectivos da Directiva Marco da auga, a reforma e optimización dos sistemas de saneamento das rías galegas e actuacións que permitan alcanzar o bo estado ecolóxico do resto de masas de auga e conseguir a diminución das verteduras en tempo de choiva para asegurar a sustentabilidade do sector acuícola galego Posta en valor dos recursos culturais e patrimoniais e preservar o patrimonio material e inmaterial de Galicia Oferta turística fortalecida a través da posta en valor do seu patrimonio cultural e natural. Asegurar a conservación da biodiversidade, consolidando un modelo sustentable de explotación das áreas protexidas 2M t/ano de capacidade adicional no tratamento e xestión dos residuos comerciais, industriais ou perigosos poboación adicional beneficiada por unha mellor depuración de augas residuais Aumento en das visitas ao patrimonio cultural e natural subvencionados Duplicar o volume de residuos domésticos recollidos selectivamente (32%) ∆ 4% o volume de augas residuais tratadas ∆ 13% as pernoctacións en establecementos hoteleiros e un 40% as acreditacións a peregrinos Reducir a metade a superficie de patrimonio natural en estado de risco

14 OT 8. Promover a sustentabilidade e a calidade no emprego e favorecer a mobilidade laboral
PRINCIPAIS OBXECTIVOS ESPECÍFICOS OT 8 CAMBIO ESPERADO / LIÑAS DE ACTUACIÓN INDICADORES RESULTADO OE Aumentar as competencias emprendedoras e incrementar o número de empresas e iniciativas de traballo por conta propia sustentables creadas, facilitando a súa financiación mellorando a calidade e eficiencia dos servizos de apoio e de consolidación. Favorecer a creación de emprego, autoemprego, as iniciativas de emprego con base científica e tecnolóxica e empresas de economía social. Destaca o Programa de promoción do emprego autónomo Outras actuacións: Iniciativas de apoio ao emprendemento Fomento do emprego a través de cooperativas e entidades de economía social Programa de incentivos ás empresas cualificadas como iniciativas de emprego de base tecnolóxica (IEBT) CR04 Nº de participantes que obteñen un emprego, incluído por conta propia, trala súa participación. O obxectivo será que o 75% das persoas participantes obteñan un emprego. Unhas persoas (49% mulleres) CR03 Nº de participantes que obteñen unha cualificación tras a súa participación . 1.500 persoas, das que 600 son mulleres (o 97% das que participan en accións de formación) Empresas que se consolidaron seis meses despois de finalizar o proxecto. O obxectivo será que o 78% lógreo. Serán 425 Adaptar a cualificación das persoas traballadoras ás necesidades do mercado laboral, así como mellorar a súa situación contractual para garantizar o seu mantemento no emprego e permitir a súa progresión profesional. Mellora da cualificación das persoas traballadoras e a súa adaptación aos cambios continuos da economía globalizada e reducir a temporalidade. A liña de actuación máis destacada: Programas de formación profesional para o emprego. Iniciativas de formación para a Industria 4.0. Programa de incentivos á transformación contratos de temporais en indefinidos. CR03 Nº de participantes que obteñen unha cualificación trala súa participación. Obxectivo lograr que o 85% obteña a cualificación persoas aproximadamente con equilibrio entre homes e mulleres CR07 Participantes que mellorasen a súa situación no mercado de traballo no prazo dos seis meses seguintes á súa participación. Estímanse 600 persoas (75% da participación) 40,3% FSE 11,7% TOTAL Outras actuacións Adquisición de competencias profesionais, Programas de incentivos á contratación por conta allea para diferentes colectivos con maiores dificultades de acceso ao mercado laboral (de carácter estable e temporal), Adopción de medidas de conciliación e fomento da igualdade laboral, Programa de emprendemento feminino de Galicia (EMEGA), Programa de fomento da conciliación e da corresponsabilidade en Galicia, Formación das persoas e dos voluntarios e profesionais de protección civil e emerxencias, a través de itinerarios de aprendizaxe flexibles que faciliten a obtención de diplomas e títulos oficiais.

15 Obxectivo específico (OE)
P.I 8.2 A integración sustentable no mercado de traballo dos mozos, en particular aqueles que se atopen sen emprego e que non estean a estudar nin formándose, incluíndo aqueles en risco de excusión social e mozos de comunidades marxinadas, tamén mediante a implementación da Garantía Xuvenil. Eixe Código OE Obxectivo específico (OE) Importe en axuda % Eixe % Total Galicia 1 8.2.2. Reforzar a empregabilidade 56,6% 9,3% 8.2.4. Aumentar a contratación 43,4% 7,2% TOTAL EIXE 1 16,5% 5 8.2.1. Activación das persoas mozas. 8,9% 7,1% 8.2.2 35,5% 28,4% 8.2.3. Aumentar o emprendemento 14,8% 11,8% 8.2.4 40,8% 32,7% TOTAL EIXE 5 80,0% TOTAL EIXE 8 ASISTENCIA TÉCNICA 3,5% TOTAL 100,0% Incentivos ás empresas con centros de traballo en Galicia pola contratación, indefinida ou temporal, de persoas menores de 30 anos sen emprego e sen formarse. Incentivos a menores de 30 anos que se constitúan en traballadores autónomos. Programas mixtos de formación e emprego para a mellora da empregabilidade en colaboración con entidades locais. Programación de accións formativas TIC, de idiomas, competencias clave e certificados de profesionalidade. Contratación de técnicos para a realización de accións de orientación profesional, información laboral e acompañamento na busca de emprego. Programa de axudas para proxectos de mobilidade transnacional dirixido a menores de 25 anos para a realización de prácticas formativas en empresas de países europeos. Actuacións

16 OT 9. Promover a inclusión social e loitar contra a pobreza e calquera forma de discriminación
PRINCIPAIS OBXECTIVOS ESPECÍFICOS OT 9 CAMBIO ESPERADO / LIÑAS DE ACTUACIÓN INDICADORES RESULTADO OE Mellorar a inserción socio-laboral de persoas en situación ou risco de exclusión social, a través da activación e de itinerarios integrados e personalizados de inserción. Reducir a pobreza e exclusión social. Mellorar a empregabilidade, sustentabilidade e adquisición de competencias dos grupos de poboación máis afastados do mercado laboral e con maiores dificultades. A liña de actuación máis destacada: Accións específicas da Estratexia de Inclusión social de Galicia Outras actuacións: Inserción sociolaboral de mozas con medidas de protección ou de responsabilidade penal. Programa de incentivos á contratación para colectivos en risco de exclusión social. Asesoramento e formación para persoas con discapacidade . ER01 Nº de participantes en situación o risco de exclusión social que buscan traballo, intégranse nos sistemas de educación ou formación, obteñen unha cualificación ou obteñen un emprego, incluído por conta propia, trala súa participación. O obxectivo é que case o 95% das persoas participantes, as máis lonxe do mercado laboral, logren estar nalgunha desas situacións (busca de emprego, formación, obtención de cualificaciones ou emprego). Preto de persoas, das que participarán (case a metade mulleres). Aumentar a integración socio-laboral das persoas pertencentes a colectivos máis vulnerables, a través de actuacións que fomenten a igualdade de xénero e a conciliación da vida persoal e laboral, evitando á súa vez a discriminación múltiple. Mellorar as posibilidades de integración socio-laboral e corrixir as diferenzas de xénero e a situación de dobre discriminación que sofren as mulleres en situación de risco de exclusión social A principal liña de actuación é: Servizo de información e orientación ás mulleres no ámbito local. Programa de recursos integrais para mulleres. Loita contra a explotación sexual e o tráfico de ser humanos, e apoio ás súas vítimas. Apoio á inserción laboral de mulleres vítimas de violencia de xénero. ER10 Participantes que melloraron a súa situación persoal ou laboral a través de medidas de fomento da igualdade de xénero, tras a súa participación. O obxectivo é conseguir que o 53% logre mellorar a súa situación persoal ou laboral, 17 puntos porcentuais máis que o dato de referencia. Ao redor mulleres. 5,8% FEDER 23,0% FSE 10,8% TOTAL Axudas para o acceso a servizos de promoción da autonomía a persoas con discapacidade. Formación universal para traballadores e traballadoras de entidades do terceiro sector de acción social. Implementación da Rede Galega de Atención Temperá. Outras actuacións Adquisición e instalación dos equipamentos para a posta en marcha e funcionamento dos servizos sanitarios no novo hospital de Vigo-Pontevedra Actuacións de inversión en centros de inclusión social para adaptación ás necesidades funcionais Adaptación das infraestruturas sociais e os espazos públicos ás novas tecnoloxías e á accesibilidade universal Mellorar o acceso da poboación a elementos técnicos de apoio

17 OT 10. Investir en educación, formación e formación profesional
PRINCIPAIS OBXECTIVOS ESPECÍFICOS OT 10 CAMBIO ESPERADO / LIÑAS DE ACTUACIÓN INDICADORES RESULTADO OE Reducir o abandono educativo temperán e mellorar os resultados educativos especialmente do alumnado con necesidades educativas especiais e do alumnado con necesidades específicas, a través de medidas de apoio personalizadas e de proxectos dos centros ou os organismos competentes Lograr que un maior nº de alumnos/as consiga finalizar con éxito a ESO e poder continuar estudos en FP ou continuar estudos no bacharelato. Contribuír a que os mozos non abandonen os estudos e logren unha titulación superior. Incrementar o rendemento do alumnado galego. Actuación: Programas de mellora da aprendizaxe e rendemento - Programas de diversificación curricular (PDC). CR02 Participantes que se integraron nos sistemas de educación ou formación tras a súa participación. O obxectivo é lograr que o 85% do alumnado non abandone a educación secundaria. Calcúlase que preto de alumnos/as logren promocionar ao curso seguinte ( de 2º a 3º e de 3º a 4º), é dicir, continuarán estudos e non abandonarán de maneira prematura os estudos, tras participar nestes programas. CR03 Nº de participantes que obteñen unha cualificación tras a súa participación. Máis de alumnos/as. Aumentar a participación na Formación Profesional de grao medio e superior mellorar a calidade da Formación Profesional Incrementar a oferta e calidade da FP para cubrir a demanda existente e reducir o nº de mozos que quedan sen poder cursar FP. Evitar o abandono prematuro ao dar unha nova saída formativa. 1 liña de actuación: Ciclos formativos de grao medio de FP . Preténdese mellorar o resultado do 33% de referencia do período anterior ao 50%. Que uns alumnos/as participantes nas actuacións ( 60 % mulleres) consigan a titulación de FP. 5,4% FEDER 34,4% FSE 13,8% TOTAL Outras actuacións Axudas para o acceso a servizos de promoción da autonomía a persoas con discapacidade. Formación universal para traballadores e traballadoras de entidades do terceiro sector de acción social. Implementación da Rede Galega de Atención Temperá. Medidas destinadas á construción de novos centros e obras de ampliación e rehabilitación dos centros de ensino Medidas destinadas ao desenvolvemento de actuacións de investimento en centros de atención á primeira infancia 0-3 anos e casas niño.

18 A AVALIACIÓN O marco lóxico e a teoría do cambio
Diagnóstico da situación Necesidades Recursos Actividades Produtos Resultados Na avaliación pregúntase para dar respostas a: a necesidade, o funcionamento e o éxito logrado por unha iniciativa pública

19 A AVALIACIÓN Tipos de evaluación
Eficacia: En que medida se están a cumprir os obxectivos e metas? Eficiencia: O Plan obtén o máximo partido dos recursos empregados? Avaliación de implementación Resultados: Cumpríronse os resultados definidos? Impacto: As intervencións contribuíron ao cambio esperado no seu ámbito de actuación, é dicir, tuvieron éxito? Avaliación final ou ex post Necesidades Recursos Actividades Produtos Resultados Eficiencia/coste Eficacia/coste-beneficio Necesidades Implementación Impacto Diseño (ex ante)

20 A AVALIACIÓN Plan de avaliación do PO FEDER de Galicia 2014-2020
Plan de evaluación específico

21 O Plan Estratéxico de Galicia e a súa vinculación coa Estratexia UE2020
PIB pc PPS (UE28=100). Ano 2013 Regional Yearbook 2015 PRINCIPAIS OBXECTIVOS Indicador Dato base Obxectivo 2020 Taxa de ocupación de 20-64 61,5% 70% Gasto I+D+i s/ PIB 0,89% 1,7% Emisións GEI -4% -35% (respecto a 2005) Enerxías renovables 35% (promedio 5 últimos anos) 35% Intensidade enerxética primaria -11% -20% Abandono escolar prematuro 17% 13,5% Estudos terciarios (% pob 30-34) 45,8% 47% Taxa de risgo de pobreza ou exclusión social 22,8% Menos mil personas Converxencia UE28 PIB pc PPS 80% 88% Nova estratexia de crecemento Escenario de saída da crise Impulsar o crecemento económico de Galicia partindo dun modelo baseado na innovación e o capital humano, que colabore a conseguir unha Galicia moderna e cohesionada social e territorialmente e que permita diminuír o desemprego, aumentar a produtividade e a renda dos galegos e das galegas colaborando a retomar a senda do crecemento demográfico Obxectivo xeral do PEG

22 Grazas pola súa atención !!
Para máis información.-


Descargar ppt "Os fondos europeos en Galicia no período"

Presentaciones similares


Anuncios Google