Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJerónimo Penha Belém Modificado hace 6 años
1
Novidades en materia de emprego público: últimas modificacións normativas
José Norberto Uzal Tresandí Director Xeral de Administración Local 28 de setembro de 2012
2
RECOPILATORIO Real Decreto Lei 20/2011, do 30 de decembro, de medidas urxentes en materia orzamentaria, tributaria e financeira para a corrección do déficit público (BOE nº 315, do 31 de decembro) que foi obxecto dunha corrección de erros (BOE nº 8 do 10 de xaneiro de 2012). Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias de emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia. Real Decreto Lei 20/2012, de 13 de xullo, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e o fomento da competitividade. Corrección de erros do RD Lei 20/2012, de 13 de xullo, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e o fomento da competitividade (BOE de 19/07/2012) Real Decreto-lei 3/2012, de 10 de febrero, de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral. Lei 3/2012, de 6 de xullo, de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral. Lei 7/2007, de 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público. Real Decreto Lexislativo 1/1995, de 24 de marzo, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto dos Traballadores. Proxecto de Lei de Orzamentos do Estado para o 2013.
3
REAL DECRETO LEI 20/2011, DO 30 DE DECEMBRO, DE MEDIDAS URXENTES EN MATERIA ORZAMENTARIA, TRIBUTARIA E FINANCEIRA PARA A CORRECCIÓN DO DÉFICIT PÚBLICO (BOE 315 do 31/12), CORRECCIÓN DE ERROS (BOE 8 do 10/01/2012)
4
PRINCIPAIS NOVIDADES Limitación de incremento respecto das retribucións do persoal ao servizo do sector público con respecto ás vixentes a 31 de decembro de 2011, en termos de homoxeneidade para os dous períodos de comparación. Non poderán realizar achegas a plans de pensións de emprego ou contratos de seguro colectivos que inclúan a cobertura de continxencia de xubilación, durante o exercicio 2012, as Administracións, entidades e sociedades a que se refire o apartado Un do artigo dous Permítense as adecuacións retributivas singulares e excepcionais que resulten imprescindibles polo contido dos postos de traballo, pola variación do número de efectivos asignados a cada programa ou polo grao de consecución dos obxectivos fixados ao mesmo.Estas adecuacións requirirán informe favorable do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas. Limitacións das retribucións de Altos cargos do goberno da Nación, dos seus órganos consultivos, da administración Xeral do Estado e demais persoal directivo non poderán experimentar ningún incremento respecto ás vixentes a 31 de decembro de 2011.
5
CONXELACIÓN SALARIAL PARA O PERSOAL DO SECTOR PÚBLICO
Artigo 2.Dous RD Lei 20/2011 No ano 2012, as retribucións do persoal ao servizo do sector público non poderán experimentar ningún incremento respecto ás vixentes a 31 de decembro de 2011, en termos de homoxeneidade para os dous períodos da comparación, tanto polo que respecta a efectivos de persoal como á antigüidade do mesmo. En consecuencia, a partir do 1 de xaneiro de 2012, non experimentarán ningún incremento as contías das retribucións e da masa salarial, no seu caso, establecidas na Lei 39/2010, de 22 do decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2011. Os apartados Un, Dous e Tres deste artigo dous teñen carácter básico e se ditan ao amparo dos artigos ª e da Constitución.
6
SECTOR PÚBLICO Artigo 2. Un do RD Lei 20/2011
A efectos do establecido no presente artigo, constitúen o sector público: A Administración Xeral do Estado, os seus Organismos autónomos e Axencias estatais e as Universidades da súa competencia. As Administracións das Comunidades Autónomas, os Organismos delas dependentes e as Universidades da súa competencia. As Corporacións locais e Organismos delas dependentes. As Entidades xestoras e Servizos comúns da Seguridade Social. Os Órganos constitucionais do Estado, sen prexuízo do establecido no artigo 72.1 da Constitución. As sociedades mercantís públicas. As entidades públicas empresariais e o resto dos organismos públicos e entes do sector público estatal, autonómico e local.
7
CONXELACIÓN SALARIAL: A EXCEPCIÓN DOS TRIENIOS
O devengo de trienios en favor do persoal non se ve afectado pola conxelación do salario dos funcionarios públicos e da masa salarial do persoal laboral de todo tipo de Administracións Públicas prevista no artigo 2 do Real Decreto-Lei 20/2011. O devengo de trienios, é un dereito retributivo que atopa o seu recoñecemento legal no artigo 23 da Lei 7/2007, do 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público.
8
ACHEGAS A PLANS DE PENSIÓNS DE EMPREGO
Artigo 2.Tres do RD Lei 20/2011 Durante o exercicio 2012, as Administracións, entidades e sociedades a que se refire o apartado Un deste artigo, non poderán realizar achegas a plans de pensións de emprego ou contratos de seguro colectivos que inclúan a cobertura da continxencia de xubilación. Os apartados Un, Dous e Tres deste artigo dous teñen carácter básico e se ditan ao amparo dos artigos ª e da Constitución.
9
PLANS DE PENSIÓNS DE EMPREGO E ADMINISTRACIÓN LOCAL
As administracións locais coma entidades que integran o sector público non poden realizar achegas a plans de pensións de emprego ou contratos de seguro colectivos que inclúan a cobertura da continxencia de xubilación, así o punto sete do artigo 2 indica que o apartado tres presenta carácter básico. Análise puntual do tipo de plan de pensións que exista na entidade local (sistema asociado, de emprego ou individual, segundo a relación entre os partícipes) que non poderá confundirse tampouco cos plans de xubilacións. Non están prohibidas, por exemplo, as achegas a plans individuais para cada un dos traballadores, nos que o promotor sexa o traballador individual, non o Concello, e a achega do Concello teña un tratamento fiscal similar ao dunha axuda de tipo social.
10
ADECUACIÓNS RETRIBUTIVAS SINGULARES E EXCEPCIONAIS
Artigo 2 Catro do RD Lei 20/2011 O disposto no apartado Dous do presente artigo entenderase sen prexuízo das adecuacións retributivas que, con carácter singular e excepcional, resulten imprescindibles polo contido dos postos de traballo, pola variación do número de efectivos asignados a cada programa ou polo grao de consecución dos obxectivos fixados ao mesmo. Artigo 2 Cinco do RD Lei 20/2011 As adecuacións retributivas á que se refire o apartado anterior requirirán informe favorable do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas no ámbito da Administración Xeral do Estado, dos seus Organismos Autónomos, Axencias estatais, as Universidades da súa competencia e o resto do sector público estatal.
11
CONXELACIÓN SALARIAL ALTOS CARGOS
Artigo 2 Seis do RD Lei 20/2011 As retribucións dos Altos Cargos do Goberno da Nación, dos seus Órganos consultivos, da Administración Xeral do Estado e demais persoal directivo reguladas no artigo 24 da Lei 39/2010, do 22 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2011, non poderán experimentar ningún incremento respecto ás vixentes a 31 de decembro de Os créditos globais destinados ao complemento de produtividade deste persoal para o exercicio 2012 experimentarán unha redución dun 10 por cento respecto dos destinados ao mesmo fin no exercicio 2011.
12
LEI 1/2012, DO 29 DE FEBREIRO, DE MEDIDAS TEMPORAIS EN DETERMINADAS MATERIAS DO EMPREGO PÚBLICO DA COMUNIDADE AUTÓNOMA DE GALICIA (DOG nº 44, DE 2 DE MARZO DE 2012)
13
PRINCIPAIS NOVIDADES Procedemento e requisitos para conceder ou denegar a prolongación da permanencia no servizo activo. Equiparación dos días de libre disposición, ao que dispón a normativa básica estatal. Suspensión de aboamento do incremento do complemento de destino dos ex altos cargos. Prevé a posibilidade de solicitar voluntariamente a redución da xornada dos funcionarios de carreira e dos laborais fixos e mais facultase ao Consello da Xunta para poder reducir a xornada do persoal temporal, co obxecto de manter o nivel de emprego na comunidade sempre que non sexan afectadas a calidade e a prestación dos servizos públicos. Fixación dunha xornada laboral media semanal de trinta e sete horas e media. Suspéndese coa finalidade de reducir o absentismo laboral o complemento de prestacións á Seguridade Social en situacións de IT. Suspéndese toda convocatoria de acción social incluíndose o mandato básico que estableceu o RD Lei 20/2011, do 30 de decembro, de medidas urxentes en materia orzamentaria, tributaria e financeira para a corrección do déficit público.
14
CADRO COMPARATIVO ANTES AGORA
PRORROGA DE SERVIZO ACTIVO ATA OS 70 ANOS PRÓRROGAS ANO A ANO 9 DÍAS DE LIBRE DISPOSICIÓN DÍAS DA LEXISLACIÓN BÁSICA DO ESTADO (6 DÍAS) -> 3 DÍAS PARA O ANO 2013 COMPLEMENTO ALTOS CARGOS SUSPENSIÓN COMPLEMENTO EX ALTOS CARGOS POSIBILIDADE VOLUNTARIA DE REDUCIÓN DA XORNADA DE LABORAIS FIXOS E FUNCIONARIOS DE CARREIRA E FACULTADES DE IMPOSICIÓN DE REDUCIÓN PARA O PERSOAL LABORAL TEMPORAL 37,5 H MÁXIMO 37,5 H MÍNIMO COMPLEMENTOS EN CASO DE IT SUSPENSIÓN DE COMPLEMENTOS DE IT CONVOCATORIAS ACCIÓN SOCIAL SUSPENSIÓN CONVOCATORIAS ACCIÓN SOCIAL
15
AMBITO DE APLICACIÓN Artigo 1. Ámbito de aplicación. Esta lei aplícaselle a todo o persoal ao servizo das seguintes administracións públicas e entidades: a) Os órganos estatutarios de Galicia, sen prexuízo do disposto no artigo 12.2 do Estatuto de autonomía de Galicia para o Parlamento. b) A Administración da Comunidade Autónoma e dos seus organismos autónomos. c) As entidades públicas de consulta ou asesoramento autonómicas. d) As axencias públicas autonómicas. e) As entidades públicas empresariais ás que fai referencia o artigo 89 da Lei 16/2010, do 17 de decembro, de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia. f) Os consorcios autonómicos aos que se refire o artigo 95 da Lei 16/2010, do 17 de decembro, de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia. g) As sociedades mercantís públicas autonómicas ás que se refire o artigo 102 da Lei 16/2010, do 17 de decembro, de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector autonómico de Galicia. h) As fundacións públicas sanitarias e as demais fundacións do sector público da Comunidade Autónoma ás que se refire o artigo 113 da Lei 16/2010, do 17 de decembro, de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia.
16
AMBITO DE APLICACIÓN E ADMINISTRACIÓN LOCAL
O artigo 1 da Lei dispón que se aplica a persoal autonómico. A exposición de motivos tamén sinala que esta lei ten coma obxectivo pór a disposición da Administración autonómica, así coma o resto de entidades que lles sexa aplicable unha serie de instrumentos que permitan acadar unha maior eficiencia nos recursos públicos (...). O certo é que o artigo 1 non recolle expresamente a administración local dentro das administracións á que lle pode ser de aplicación o devandito texto legal. Aplicación á Administración Local: Non aplicación directa->A Lei non resulta de aplicación directa ao persoal da Administración local, pero pola vía do artigo 4 que modifica o Texto Refundido da Lei de Función Pública de Galicia, podería resultar de aplicación ao persoal de Administración Local, polo xogo do artigo 3.2 do Texto Refundido (Real Decreto Lexislativo 1/2008) naqueles puntos que non estean reservados á lexislación do Estado. O artigo 142 do TRRL, establece que os funcionarios da Administración local terán dereito a recompensas, permisos, licenzas e vacacións retribuídas previstas na lexislación sobre función pública da Comunidade Autónoma respectiva e, supletoriamente, na aplicable aos funcionarios da Administración do Estado.
17
INCAPACIDADE TEMPORAL
O artigo 2 Lei 1/2012 Un. As administracións e as entidades incluídas dentro do ámbito de aplicación desta lei aplicarán, ademais do previsto na Lei da Seguridade Social, as seguintes regras para proceder ao aboamento do complemento por incapacidade temporal para o persoal ao seu servizo: 1. Aboarase un complemento ata alcanzar o 100% das retribucións dende a data de inicio da situación de incapacidade temporal por continxencias profesionais e polas continxencias comúns que xeren: – Hospitalización. – Intervención cirúrxica. 2. Nos casos de incapacidade temporal por enfermidade común ou accidente non laboral o complemento calcularase de conformidade coas seguintes regras: a) Dende o primeiro día da situación de incapacidade temporal ata o terceiro día inclusive aboarase un complemento ata acadar o 50% das retribucións cando sexa a primeira baixa no ano natural, e un complemento ata acadar o 40% na segunda baixa. Para baixas posteriores non se aboará o devandito complemento. b) Dende o cuarto día da situación de incapacidade temporal ata o vixésimo día inclusive aboarase un complemento ata acadar o 75% das retribucións. c) A partir do día vinte e un aboarase un complemento ata acadar o 100% das retribucións. 3. Os empregados e as empregadas públicas percibirán un complemento á prestación económica para que perciban o 100% da súa retribución nas situacións de: – Maternidade. – Risco por embarazo. – Risco durante a lactancia natural. – Paternidade. Dous. O disposto neste artigo aplicarase ás situacións que se produzan a partir da data de entrada en vigor desta lei.
18
IT E ADMINISTRACIÓN LOCAL
O artigo 37 do Estatuto Básico do Empregado Público regula as materia obxecto de negociación colectiva e na letra g) refírese os criterios xerais para a determinación de prestacións sociais e pensions de clases pasivas. O Real Decreto Lexislativo 1/1994, de 20 de xuño, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Xeral da Seguridade Social resulta aplicable ás administracións locais e regula uns mínimos que poden completarse a través de convenio, polo que neste punto debemos acudir ao previsto nos concretos convenios colectivos. Poderíamos entender, segundo o disposto no artigo do EBEP, que se garante o cumprimento dos pactos e acordos, salvo cando excepcionalmente e por causa grave de interese público derivada dunha alteración das circunstancias económicas, os órganos de goberno das administracións públicas suspendan ou modifiquen o cumprimento dos pactos e acordos xa asinados, na medida estritamente necesaria para salvagardar o interese público. Neste suposto, as administracións públicas deberán informar as organizacións sindicais das causas de suspensión ou modificación. Consideracións: En principio parece que a Lei 1/2012 non resulta aplicable a administración local neste tema e a única vía para a aplicación das medidas de recorte sería a excepcional do artigo do Estatuto estudando caso por caso os convenios de cada Administración, previa convocatoria da mesa da negociación.
19
ACCIÓN SOCIAL O artigo 3 da Lei 1/2012
1.Suspéndese para o persoal incluído no ámbito de aplicación desta lei a convocatoria, a concesión ou o aboamento de calquera axuda derivada do concepto de acción social, así como calquera outra que teña a mesma natureza ou finalidade, agás a axuda por persoa con discapacidade, que non poderá ser superior á contía de 180 Euros mensuais por cada persoal, namentres estea en vigor esta lei. 2. En todo caso, durante a vixencia desta lei, as administracións e as entidades incluídas dentro do seu ámbito de aplicación non poderán realizar achegas a plans de pensións de emprego ou contratos de seguros colectivos que inclúan a cobertura da continxencia de xubilación.
20
ACCIÓN SOCIAL E ADMINISTRACIÓN LOCAL
Aplicación á Administración Local: O artigo 37.1.i) do Estatuto Básico do Empregado Público dispón cales son as materias obxecto de negociación, e así na letra i) dispón os criterios xerais de acción social. Neste punto debemos ir ao previsto nos convenios colectivos. Poderíamos entender segundo o disposto no artigo do EBEP que se garante o cumprimento dos pactos e acordos, salvo cando excepcionalmente e por causa grave de interese público derivada dunha alteración das circunstancias económicas, os órganos de goberno das administracións públicas suspendan ou modifiquen o cumprimento dos pactos e acordos xa asinados, na medida estritamente necesaria para salvagardar o interese público. Neste suposto, as administracións públicas deberán informar as organizacións sindicais das causas de suspensión ou modificación. Consideracións: A Lei 1/2012 non é aplicable a administración local neste tema.A única vía para a aplicación das medidas de recorte sería a excepcional do artigo do Estatuto estudando caso por caso os convenios de cada Administración, previa convocatoria da mesa da negociación. Todo isto sen prexuízo do carácter básico xa comentado do Artigo 2.Tres do RD Lei 20/2011 no que atinxe aos plans de pensións de emprego.
21
COMPLEMENTOS DOS EX ALTOS CARGOS
Artigo 4. tres da Lei 1/2012 Suspéndese o dereito á percepción do complemento que se establece na disposición adicional décimo sétima do texto refundido da Lei da función pública de Galicia, aprobado polo Decreto lexislativo 1/2008, do 13 de marzo, de incremento do complemento de destino na cantidade necesaria para igualalo ao valor do complemento de destino ou ao concepto equivalente que a Lei de orzamentos xerais do Estado fixe para as directoras e os directores xerais.
22
O COMPLEMENTO DOS EX ALTOS CARGOS E A ADMINISTRACIÓN LOCAL
Aplicación á Administración Local: O EBEP non prevé regulación expresa en materia de altos cargos, polo que podemos entender que por aplicación do artigo 3.2 do Texto Refundido da Lei de Función Pública de Galicia, este pode aplicarse á administración local.
23
A XORNADA LABORAL Artigo 5 da Lei 1/2012
1. A partir da entrada en vigor desta lei, e para o conxunto de todo o persoal comprendido no seu artigo 1, a xornada ordinaria de traballo terá unha media semanal non inferior ás trinta e sete horas e trinta minutos. Esta media semanal entenderase sen prexuízo das xornadas especiais existentes, que se adaptarán á xornada ordinaria coas correspondentes modificacións. 2. O persoal funcionario de carreira, o persoal estatutario e o persoal laboral fixo poderá voluntariamente solicitar a redución da súa xornada diaria, coa correspondente redución proporcional de retribucións, co límite máximo dun terzo da xornada efectiva, tendo en conta sempre as necesidades do servizo. A concesión da devandita redución, no caso de se autorizar, corresponderalle ao órgano que desempeñe, de ser o caso, as competencias en materia de persoal. 3. Habilítase o Consello da Xunta para acordar a redución da xornada coa correspondente redución retributiva do persoal interino ou temporal comprendido no artigo 1 desta lei, cun tope máximo dun terzo de xornada efectiva, tendo en conta sempre as necesidades do servizo. O acordo determinará motivadamente o persoal afectado e a duración da medida, que non poderá ser superior a cinco anos.
24
A XORNADA LABORAL E ADMINISTRACIÓN LOCAL
Aplicación á Administración Local: O artigo 5 establece unha xornada laboral de 37 horas e media, por aplicación do Real Decreto Lei 20/2011, as entidades locais xa teñen a obriga da xornada laboral das 37,5 horas, iso tendo en conta a remisión que fai artigo 94 da Lei de bases de réxime local, que establece que a xornada desta administración será en computo anual a mesma que a fixada para a AXE. En conclusión, a xornada laboral de 37 horas e media é de aplicación á Administración Local por imperativo da lexislación básica do estado que neste caso coincide co establecido na normativa autonómica.
25
A XUBILACIÓN Artigo 4.Un da Lei 1/2012 Modifícase a alínea 1 do artigo 49 do texto refundido da Lei da función pública de Galicia, aprobado polo Decreto lexislativo 1/2008, do 13 de marzo, que queda redactada como segue: «A xubilación forzosa do persoal funcionario declárase de oficio ao cumprir a persoa a idade legalmente establecida. Malia o anterior, o persoal funcionario pode solicitar, cunha antelación mínima de tres meses e máxima de catro meses á data na que cumpra a idade de xubilación forzosa, a prolongación da permanencia na situación de servizo activo, ata o cumprimento da idade máxima legalmente establecida, que se concederá, de ser o caso, por períodos dun ano renovables anualmente por solicitude da persoa interesada presentada cun prazo de antelación mínima de tres meses á data de finalización da prolongación concedida e, de non presentar solicitude, declárase de oficio a xubilación forzosa. A aceptación ou a denegación destas solicitudes resolverase de forma motivada sobre a base dalgúns dos seguintes criterios: a) Razóns organizativas derivadas da planificación do emprego público. b) Resultados da avaliación do desempeño da persoa solicitante. c) Capacidade psicofísica da persoa solicitante, acreditada mediante resolución, ditame ou informe médico.
26
Así mesmo, o órgano competente en materia de persoal da consellaría, o organismo ou a entidade en que preste servizos a persoa funcionaria emitirá informe motivado relativo á concesión ou denegación da prolongación da permanencia no servizo activo. Facúltase a conselleira ou o conselleiro competente para ditar, de ser o caso, as normas complementarias de procedemento. O persoal funcionario docente non universitario pode optar por se xubilar á finalización do curso académico no que cumpra a idade legalmente establecida. A mesma regra aplicarase nos supostos de prolongación da permanencia na situación de servizo activo. En todo caso, terase en conta o plan de ordenación de recursos humanos respecto daquel persoal no que a súa normativa específica así o estableza. Da prolongación da permanencia en servizo activo queda exceptuado o persoal funcionario daqueles corpos e escalas que teñan normas específicas de xubilación de acordo co disposto na normativa básica estatal».
27
A XUBILACIÓN Artigo 67 da Lei 7/2007, do Estatuto Básico do Empregado Público 1. A xubilación dos funcionarios poderá ser: a.Voluntaria, a solicitude do funcionario. b.Forzosa, ao cumprir a idade legalmente establecida. c.Pola declaración de incapacidade permanente para o exercicio das funcións propias do seu corpo ou escala, ou polo recoñecemento dunha pensión de incapacidade permanente absoluta ou, incapacidade permanente total en relación co exercicio das funcións do seu corpo ou escala. d.Parcial. De acordo co establecido nos apartados 2 e 4. 2. Procederá a xubilación voluntaria, a solicitude do interesado, sempre que o funcionario reúna os requisitos e condicións establecidos no Réxime de Seguridade Social que lle sexa aplicable. Por Lei das Cortes Xerais, con carácter excepcional e no marco da planificación dos recursos humanos, poderanse establecer condicións especiais das xubilacións voluntaria e parcial. 3. A xubilación forzosa declararase de oficio ao cumprir o funcionario o sesenta e cinco anos de idade. No entanto, nos termos das Leis de Función Pública que se diten en desenvolvemento deste Estatuto, poderase solicitar a prolongación da permanencia no servizo activo como máximo ata que se cumpra setenta anos de idade. A Administración Pública competente deberá de resolver de forma motivada a aceptación ou denegación da prolongación.
28
Do disposto nos dous parágrafos anteriores quedarán excluídos os funcionarios que teñan normas estatais específicas de xubilación. 4. Procederá a xubilación parcial, a solicitude do interesado, sempre que o funcionario reúna os requisitos e condicións establecidos no Réxime de Seguridade Social que lle sexa aplicable. O punto 3 do devandito artigo remítenos á normativa autonómica que o desenvolva. Na súa consecuencia, consideramos que este procedemento regulado na lexislación autonómica resulta de aplicación ás entidades locais.
29
OS DÍAS DE LIBRE DISPOSICIÓN
Artigo Dous da Lei 1/2012 Poderase dispoñer dos días ao ano que estableza a lexislación básica do Estado, como máximo, de permiso para asuntos persoais sen xustificación, atendendo sempre ás necesidades do servizo. O artigo 48 do EBEP dicía no momento de aprobarse a Lei 1/2012: k. Por asuntos particulares, seis días. 2. Ademais dos días de libre disposición establecidos por cada Administración Pública, os funcionarios terán dereito ao goce de dous días adicionais ao cumprir o sexto trienio, incrementándose nun día adicional por cada trienio cumprido a partir do oitavo. ¡ATENCIÓN! Como veremos máis adiante, o EBEP foi modificado novamente neste punto pasando a establecer tres días de libre disposición.
30
O RD LEI 20/2012, DE 13 DE XULLO, DE MEDIDAS PARA GARANTIR A ESTABILIDADE ORZAMENTARIA E DE FOMENTO DA COMPETITIVIDADE
31
PRINCIPAIS NOVIDADES Supresión paga extra decembro 2012.
Modificacións da Lei 7/2007: Negociación colectiva Permisos Vacacións dos funcionarios Suspensión de acordos, pactos e convenios. Prestación económica na situación de IT do persoal ao servizo das Administracións Públicas. Redución de créditos e permisos sindicais. Idade de xubilación do persoal funcionario.
32
CADRO COMPARATIVO R D LEI 20/2012, DE 13 DE XULLO
ANTES AGORA DÚAS PAGAS EXTRA: XUÑO E DECEMBRO SUPRESIÓN PAGA EXTRA DECEMBRO 2012 NEGOCIACIÓN COLECTIVA POSIBILIDADE SUSPENSIÓN OU MODIFICACIÓN DOS CONVENIOS COLECTIVOS POR CAUSAS EXCEPCIONAIS 6 DÍAS POR ASUNTOS PARTICULARES 3 DÍAS POR ASUNTOS PARTICULARES DOUS DÍAS ADICIONAIS AO CUMPRIR O 6º TRIENIO E UN DÍA ADICIONAL MAIS POR CADA TRIENIO A PARTIR DO 8º. ELIMINACIÓN DOS DÍAS ADICIONAIS APLICACIÓN DE ACORDOS, PACTOS E CONVENIOS SUSPENSIÓN DE ACORDOS, PACTOS E CONVENIOS QUE SE OPOÑAN AO DISPOSTO NO ARTIGO 8 R D LEI 20/2012, DE 13 DE XULLO COMPLEMENTO EN CASO DE IT IT por continxencias comúns Días 1-3 ata o 100% Días 4 a 20 ata o 100% Días 21ata o 100% IT por continxencias profesionais Desde o 1º día 100% MINORACIÓN MODIFICACIÓN EN IT Días 1-3 50% Días 4 a 20 75% Días 21100% CRÉDITOS E PERMISOS SINDICAIS REDUCIÓN DE CRÉDITOS E PERMISOS SINDICAIS Lei de funcionarios civís do Estado, Disp Adici 6ª L26/2009 Orzamentos do Estado
33
SUPRESIÓN DA PAGA EXTRA DECEMBRO 2012
Artigo 2 RD L20/2012. Paga extraordinaria do mes de decembro de 2012 do persoal do sector público. 1. No ano 2012 o persoal do sector público definido no artigo 22. Un da Lei 2/2012, de 29 de xuño, de Orzamentos Xerais do Estado, verá reducida as súas retribucións nas contías que corresponda percibir no mes de decembro como consecuencia da supresión tanto da paga extraordinaria como da paga adicional de complemento específico ou pagas adicionais equivalentes do devandito mes. 2. Para facer efectivo o disposto no apartado anterior, adoptaranse as seguintes medidas: 2.1 O persoal funcionario non percibirá no mes de decembro as cantidades a que se refire o artigo 22.Cinco.2 da Lei 2/2012, de 29 de xuño, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2012 en concepto de soldo e trienios. Tampouco se percibirán as contías correspondentes ao resto dos conceptos retributivos que integran tanto a paga extraordinaria como a paga adicional de complemento específico ou pagas adicionais equivalentes do mes de decembro, podendo, neste caso, acordarse por cada Administración competente que dita redución se execute de forma prorrateada entre as nóminas pendentes de percibir no presente exercicio a partir da entrada en vigor deste Real Decreto-lei. 2.2 O persoal laboral non percibirá as cantidades en concepto de gratificación extraordinaria con ocasión das festas de Nadal ou paga extraordinaria ou equivalente do mes de decembro do ano Esta redución comprenderá a de todos os conceptos retributivos que forman parte de dicha paga de acordo cos convenios colectivos que resulten de aplicación.
34
A aplicación directa desta medida realizarase na nómina do mes de decembro de 2012, sen prexuízo de que poida alterarse a distribución definitiva da redución nos ámbitos correspondentes mediante a negociación colectiva, podendo, neste caso, acordarse que dita redución execútese de forma prorrateada entre as nóminas pendentes de percibir no presente exercicio a partir da entrada en vigor deste Real Decreto-lei. A redución retributiva establecida no apartado 1 deste artigo será tamén de aplicación ao persoal laboral de alta dirección, ao persoal con contrato mercantil e ao non acollido a convenio colectivo que non teña a consideración de alto cargo. 3. A redución retributiva contida nos apartados anteriores será de aplicación, así mesmo, ao persoal das fundacións do sector público e dos consorcios participados maioritariamente polas Administracións que integran o sector público, así como ao do Banco de España e persoal directivo e resto de persoal das mutuas de accidentes de traballo e enfermidades profesionais da Seguridade Social e das súas entidades e centros mancomunados. 4. As cantidades derivadas da supresión da paga extraordinaria e das pagas adicionais de complemento específico ou pagas adicionais equivalentes de acordo co disposto neste artigo destinaranse en exercicios futuros a realizar achegas a plans de pensións ou contratos de seguro colectivo que inclúan a cobertura da continxencia de xubilación, con suxeición ao establecido na Lei Orgánica 2/2012, de Estabilidade Orzamentaria e Sustentabilidade Financeira e nos termos e co alcance que se determine nas correspondentes Leis de orzamentos. 5. Naqueles casos en que non se contemple expresamente no seu réxime retributivo a percepción de pagas extraordinarias ou se perciban máis de dúas ao ano reducirase unha catorceava parte das retribucións totais anuais excluídos incentivos ao rendemento. Dita redución se prorrateará entre as nóminas pendentes de percibir no presente exercicio a partir da entrada en vigor deste Real Decreto-lei. 6. O disposto nos apartados anteriores non será de aplicación a aqueles empregados públicos cuxas retribucións por xornada completa, excluídos incentivos ao rendemento, non alcancen en cómputo anual 1,5 veces o salario mínimo interprofesional establecido no Real Decreto 1888/2011, de 30 de decembro. 7. O presente artigo ten carácter básico ditándose ao amparo do disposto nos artigos ª e da Constitución.
35
NOTA INFORMATIVA DA SECRETARÍA DE ESTADO
A Secretaría de Estado das Administracións Públicas, Secretaría Xeral de Coordinación Autonómica e Local do Ministerio de Administracións Públicas de data 5 de setembro de 2012 dispón: A adopción dos acordos que supoñan o incremento de calquera concepto retributivo (produtividade, incentivos ao rendemento) tales como modificacións orzamentarias aprobadas para transferir créditos dende outros capítulos do orzamento ao capítulo 1, gastos de persoal, que teñen como efecto o incumprimento das obrigas indicadas anteriormente, poderán ser obxecto de impugnación ao abeiro do disposto na LRBRL
36
PERSOAL AO QUE SE LLE APLICA
O persoal do sector público definido no artigo 22. Un da Lei 2/2012, de 29 de xuño, de Orzamentos Xerais do Estado, verá reducida as súas retribucións nas contías que corresponda percibir no mes de decembro como consecuencia da supresión tanto da paga extraordinaria como da paga adicional de complemento específico ou pagas adicionais equivalentes do devandito mes. O artigo 22 LGPE dispón que constitúen o sector público: A Administración Xeral do Estado, os seus Organismos autónomos e Axencias estatais e as Universidades da súa competencia. As Administracións das Comunidades Autónomas, os Organismos delas dependentes e as Universidades da súa competencia. As Corporacións locais e Organismos delas dependentes. As Entidades xestoras e Servizos comúns da Seguridade Social. Os órganos constitucionais do Estado, sen prexuízo do establecido no artigo 72.1 da Constitución. As sociedades mercantís públicas. As entidades públicas empresariais e o resto dos organismos públicos e entes do sector público estatal, autonómico e local. Ante a dicción destes artigos debemos considerar que a supresión da paga extra do mes de decembro aplícase a todos os empregados públicos das administracións mencionadas no 22.un. LPGE; para atender a quen é empregado publico debemos acudir ao artigo 8 do EBEP.
37
O artigo 8 do EBEP 1. Son empregados públicos quen desempeñan funcións retribuídas nas Administracións Públicas ao servizo dos intereses xerais. 2. Os empregados públicos clasifícanse en: Funcionarios de carreira. Funcionarios interinos. Persoal laboral, xa sexa fixo, por tempo indefinido ou temporal. Persoal eventual. A norma non fai distinción algunha entre o tipo de persoal e tampouco na duración dos seus contratos, no caso de ser persoal laboral temporal, funcionario interino ou persoal eventual, polo que non se pode interpretar a inaplicabilidade da norma a ningún colectivo que non fose expresamente excluído dela, por norma de igual rango, por exemplo ocorre coa exclusión feita polo punto 6.
38
Non paga extra decembro
Persoal funcionario Persoal laboral Persoal laboral subvencionado Persoal laboral de alta dirección Persoal con contrato mercantil Non acollido a convenio que non teña a consideración de alto cargo. Persoal das fundacións do sector público e consorcios participados maioritariamente polas Administracións. Persoal do Banco de España e persoal directivo e resto de persoal das Mutuas de accidentes de traballo. Dúbidas Persoal directivo profesional? Persoal eventual? Retribucións por xornada completa O reintegro das cantidades. (exercicios futuros a realizar achegas a plans de pensións ou contratos de seguro colectivo)
39
PAGA EXTRAORDINARIA DO MES DE DECEMBRO DE ALTOS CARGOS
Artigo 4. Paga extraordinaria do mes de decembro de 2012 dos Altos cargos. 1. Aos Altos Cargos do Goberno da Nación, dos seus órganos consultivos, dos membros do Consello Xeral do Poder Xudicial, do Tribunal Constitucional e do Tribunal de Contas, cuxas retribucións non contemplan expresamente, entre os seus conceptos retributivos, o de paga extraordinaria ou equivalente, reduciráselles unha catorceava parte das retribucións totais anuais que figuran nos artigos 24. Un e 25 da Lei 2/2012, de 29 de abril, de Orzamentos Xerais do Estado para A citada minoración se prorrateará entre as nóminas pendentes de percibir no presente exercicio a partir da entrada en vigor deste Real Decreto-Lei. 2. A redución prevista no artigo 2 deste Real Decreto-lei será de aplicación aos Secretarios de Estado, Subsecretarios, Directores Xerais e asimilados, así como aos Conselleiros Permanentes e Secretario Xeral do Consello de Estado nos mesmos termos que ao persoal funcionario ao servizo da Administración Xeral do Estado. Ao persoal incluído no artigo 24.Tres da Lei 2/2012 de Orzamentos Xerais do Estado para 2012, aplicaráselle igualmente o previsto no artigo 2 do presente Real Decreto-lei, procedéndose á supresión da paga extraordinaria do mes de decembro ou, de non existir dita paga extraordinaria, á minoración dunha catorceava parte das súas retribucións anuais totais, prorrateándose a citada minoración entre as nóminas pendentes de percibir no presente exercicio a partir da entrada en vigor deste Real Decreto-Lei. 3. O disposto neste artigo será tamén de aplicación ao Defensor do Pobo.
40
NEGOCIACIÓN COLECTIVA
Artigo 7. Modificación do artigo 32 da Lei 7/2007. Engádese un parágrafo segundo ao artigo 32 da Lei 7/2007, de 12 de abril do Estatuto Básico do Empregado Público coa seguinte redacción: Artigo 32. Negociación colectiva, representación e participación do persoal laboral. (...) 2. Garántese o cumprimento dos convenios colectivos e acordos que afecten o persoal laboral, salvo cando excepcionalmente e por causa grave de interese público derivada dunha alteración substancial das circunstancias económicas, os órganos de goberno das Administracións Públicas suspendan ou modifiquen o cumprimento de Convenios Colectivos ou acordos xa asinados na medida estritamente necesaria para salvagardar o interese público. Neste suposto, as Administracións Públicas deberán informar as Organizacións Sindicais das causas da suspensión ou modificación. Téñense suscitado dúbidas acerca da constitucionalidade deste precepto.
41
PERMISOS Artigo 8. Modificación dos artigos 48 e 50 da Lei 7/2007, de 12 de abril, de Estatuto Básico do Empregado Público e medidas sobre días adicionais. Un. Modifícase o artigo 48 da Lei 7/2007, de 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público nos seguintes termos: Artigo 48. Permisos dos funcionarios públicos. Os funcionarios públicos terán os seguintes permisos: a) Por falecemento, accidente ou enfermidade grave dun familiar dentro do primeiro grao de consanguinidade ou afinidade, tres días hábiles cando o suceso se produza na mesma localidade, e cinco días hábiles cando sexa en distinta localidade. Cando se trate do falecemento, accidente ou enfermidade grave dun familiar dentro do segundo grao de consanguinidade ou afinidade, o permiso será de dous días hábiles cando se produza na mesma localidade e de catro días hábiles cando sexa en distinta localidade. b) Por traslado de domicilio sen cambio de residencia, un día. c) Para realizar funcións sindicais ou de representación do persoal, nos termos que se determine. d) Para concorrer a exames finais e demais probas definitivas de aptitude, durante os días da súa celebración. e) Para a realización de exames prenatais e técnicas de preparación ao parto polas funcionarias embarazadas.
42
k) Por asuntos particulares, tres días.
f) Por lactancia dun fillo menor de doce meses terá dereito a unha hora de ausencia do traballo que poderá dividir en dúas fraccións. Este dereito poderá substituírse por unha redución da xornada normal en media hora ao comezo e ao final da xornada ou, nunha hora ao comezo ou ao final da xornada, coa mesma finalidade. Este dereito poderá ser exercido indistintamente por un ou outro dos proxenitores, no caso de que ambos traballen. Igualmente a funcionaria poderá solicitar a substitución do tempo de lactancia por un permiso retribuido que acumule en xornadas completas o tempo correspondente. Este permiso incrementarase proporcionalmente nos casos de parto múltiple. g) Por nacemento de fillos prematuros ou que por calquera outra causa deban permanecer hospitalizados a continuación do parto, a funcionaria ou o funcionario terá dereito a ausentarse do traballo durante un máximo de dúas horas diarias percibindo as retribucións íntegras. Así mesmo, terán dereito a reducir a súa xornada de traballo até un máximo de dúas horas, coa diminución proporcional das súas retribucións. h) Por razóns de garda legal, cando o funcionario teña o coidado directo dalgún menor de doce anos, de persoa maior que requira especial dedicación, ou dunha persoa con discapacidade que non desempeñe actividade retribuida, terá dereito á redución da súa xornada de traballo, coa diminución das súas retribucións que corresponda. Terá o mesmo dereito o funcionario que precise encargarse do coidado directo dun familiar, até o segundo grao de consanguinidad ou afinidade, que por razóns de idade, accidente ou enfermidade non poida valerse en por si e que non desempeñe actividade retribuida. i) Por ser preciso atender o coidado dun familiar de primeiro grao, o funcionario terá dereito a solicitar unha redución de até o cincuenta por cento da xornada laboral, con carácter retribuido, por razóns de enfermidade moi grave e polo prazo máximo dun mes. Se houbese máis dun titular deste dereito polo mesmo feito causante, o tempo de goce desta redución poderase prorratear entre os mesmos, respectando en todo caso, o prazo máximo dun mes. j) Por tempo indispensable para o cumprimento dun deber inescusable de carácter público ou persoal e por deberes relacionados coa conciliación da vida familiar e laboral. k) Por asuntos particulares, tres días. l) Por matrimonio, quince días.
43
VACACIÓNS Artigo 8.Dous. Modifica o artigo 50 da Lei 7/2007: Artigo 50. Vacacións dos funcionarios públicos. Os funcionarios públicos terán dereito a gozar, durante cada ano natural, dunhas vacacións retribuídas de vinte e dous días hábiles, ou dos días que correspondan proporcionalmente se o tempo de servizo durante o ano foi menor. Aos efectos do previsto no presente artigo, non se considerarán como días hábiles os sábados, sen prexuízo das adaptacións que se establezan para os horarios especiais.» Suprímense os coñecidos coloquialmente como “días canosos” que estaban previstos no artigo 48,2 do EBEP (dous días a partires do sexto trienio. A partires do oitavo trienio un día máis por trienio)
44
SUSPENSIÓN DE ACORDOS, PACTOS E CONVENIOS
Artigo 8.Tres. Desde a entrada en vigor deste Real Decreto-lei, quedan suspendidos e sen efecto os Acordos, Pactos e Convenios para o persoal funcionario e laboral, subscritos polas Administracións Públicas e os seus Organismos e Entidades, vinculados ou dependentes das mesmas que non se axusten ao previsto neste artigo, en particular, no relativo ao permiso por asuntos particulares, vacacións e días adicionais aos de libre disposición ou de similar natureza. Como se pode observar, o mandato é imperativo e ten efecto automático, de xeito que estas materias quedan subtraídas do eido da negociación colectiva.
45
INCAPACIDADE TEMPORAL
Artigo 9 do RD Lei 20/2012 e corrección de erros do RD Lei 20/2012, de 13 de xullo 1. A prestación económica da situación de incapacidade temporal do persoal ao servizo das Administracións Públicas, organismos e entidades dependentes das mesmas e órganos constitucionais. 2. Cada Administración Pública, no ámbito das súas respectivas competencias, poderá complementar as prestacións que perciba o persoal funcionario incluído no Réxime Xeral de Seguridade Social e o persoal laboral ao seu servizo nas situacións de incapacidade temporal, de acordo cos seguintes límites: 1.º Cando a situación de incapacidade temporal derive de continxencias comúns, durante o tres primeiros días, poderase recoñecer un complemento retributivo ata alcanzar como máximo o cincuenta por cento das retribucións que veñan percibindo no mes anterior ao de causarse a incapacidade. Desde o día cuarto ata o vixésimo, ambos inclusive, o complemento que se poida sumar á prestación económica recoñecida pola Seguridade Social deberá ser tal que, en ningún caso, sumadas ambas as cantidades, supérese o setenta e cinco por cento das retribucións que viñesen correspondendo ao devandito persoal no mes anterior ao de causarse a incapacidade . A partir do día vixésimo primeiro inclusive, poderá recoñecerse unha prestación equivalente ao 100% das retribucións que se viñeron percibindo no mes anterior ao de causarse a incapacidade. 2.º Cando a situación de incapacidade temporal derive de continxencias profesionais, a prestación recoñecida pola Seguridade Social poderá ser complementada, desde o primeiro día, ata alcanzar como máximo o cento por cento das retribucións que viñesen correspondendo ao devandito persoal no mes anterior ao de causarse a incapacidade.
46
5. Cada Administración Pública poderá determinar, respecto do seu persoal, os supostos en que con carácter excepcional e debidamente xustificados póidase establecer un complemento até alcanzar, como máximo, o cento por cento das retribucións que viñesen gozando en cada momento. A estes efectos, consideraranse en todo caso debidamente xustificados os supostos de hospitalización e intervención cirúrxica. En ningún caso os funcionarios adscritos aos réximes especiais de seguridade social xestionados polo mutualismo administrativo poderán percibir unha cantidade inferior en situación de incapacidade temporal por continxencias comúns á que corresponda aos funcionarios adscritos ao réxime xeral da seguridade social, incluídos, no seu caso, os complementos que lles resulten de aplicación a estes últimos. 6. As referencias a días incluídas no presente artigo entenderanse realizadas a días naturais. 7. Así mesmo, suspéndense os Acordos, Pactos e Convenios vixentes que contradigan o disposto neste artigo.
47
RESUMO IT por continxencias comúns Días 1-3 50% Días 4 a 20 75%
IT por continxencias profesionais Desde o 1º día 100% Suscítanse dúbidas acerca da situación no que se atopan aquelas entidades que non adaptaron os seus acordos e convenios á nova regulación.
48
REAL DECRETO LEI 3/2012, DE 10 DE FEBREIRO, DE MEDIDAS URXENTES PARA A REFORMA DO MERCADO LABORAL E A LEI 3/2012, DE 6 DE XULLO, DE MEDIDAS URXENTES PARA A REFORMA DO MERCADO LABORAL
49
PRINCIPAIS NOVIDADES O obxectivo da reforma é a flexiseguridade: equilibrio entre a flexibilidade interna e a externa; entre a regulación da contratación indefinida e a temporal, a da mobilidade interna na empresa e a dos mecanismos extintivos do contrato de traballo; entre as tutelas que operan no contrato de traballo e as que operan no mercado de traballo, etc. Modificacións nos dereitos laborais Modificacións das condicións de traballo: mobilidade, modificacións no contrato de traballo. O despido por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción no Sector Público. Salarios de tramitación. Prioridade de permanencia. O contrato de traballo por tempo indefinido de apoio aos emprendedores. Modificación da lei procesual.
50
CADRO COMPARATIVO ANTES AGORA
DESPIDO OBXECTIVO POR CAUSAS ECONÓMICAS, TÉCNICAS, ORGANIZATIVAS OU DE PRODUCIÓN NO SECTOR PÚBLICO SALARIOS DE TRAMITACIÓN SALARIOS DE TRAMITACIÓN NALGUNHAS CIRCUNSTANCIAS MÁS DE 24 MESES NUN PERÍODO DE 30 MESES-> CONDICIÓN DE TRABALLADOR FIXO SUSPENSIÓN DO ARTIGO 15.5 ET INDEMNIZACIÓN POR DESPIDO IMPROCEDENTE (45 DÍAS SALARIO POR ANO DE SERVIZO) INDEMNIZACIÓN POR DESPIDO IMPROCEDENTE (33 DÍAS SALARIO POR ANO DE SERVIZO)
51
O DESPIDO POR CAUSAS ECONÓMICAS, TÉCNICAS, ORGANIZATIVAS OU DE PRODUCIÓN NO SECTOR PÚBLICO
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA. Aplicación do despedimento por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción no Sector Público. Engádese unha disposición adicional vixésima ao Texto Refundido do Estatuto dos Traballadores aprobado por Real Decreto Lexislativo 1/1995, de 24 de marzo, co seguinte contido: O despido por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción do persoal laboral ao servizo dos entes, organismos e entidades que forman parte do sector público de acordo co artigo 3.1 do texto refundido da Lei de Contratos do Sector Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 3/2011, de 14 de novembro, efectuarase conforme ao disposto nos artigos 51 e 52.c) do Estatuto dos Traballadores e as súas normas de desenvolvemento e no marco dos mecanismos preventivos e correctivos regulados na normativa de estabilidade orzamentaria e sustentabilidade financeira das Administracións Públicas. A efectos das causas destes despidos nas Administracións Públicas a que se refire o artigo 3.1 do texto refundido da Lei de Contratos do Sector Público, entenderase que concorren causas económicas cando se produza nas mesmas unha situación de insuficiencia orzamentaria sobrevida e persistente para o financiamento dos servizos públicos correspondentes. En todo caso, entenderase que a insuficiencia orzamentaria é persistente se se produce durante tres trimestres consecutivos. Entenderase que concorren causas técnicas, cando se produzan cambios, entre outros, no ámbito dos medios ou instrumentos da prestación do servizo público de que se trate e causas organizativas, cando se produzan cambios, entre outros, no ámbito dos sistemas e métodos de traballo do persoal adscrito ao servizo público.
52
O despido por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción no sector público Un debate aberto, en calquera caso para acudir ás causas do despido obxectivo motivar axeitadamente todos os acordos: Por causas económicas: situación de insuficiencia orzamentaria sobrevida e persistente para o financiamento dos servizos públicos correspondentes durante tres trimestres consecutivos. Por causas técnicas: cando se produzan cambios, no ámbito dos medios ou instrumentos da prestación do servizo público de que se trate e Por causas organizativas: cando se produzan cambios, entre outros, no ámbito dos sistemas e métodos de traballo do persoal adscrito ao servizo público.
53
REGULAMENTO DE DESENVOLVEMENTO: CONCEPTO DIFERENTE DO DESPIDO POR CAUSAS ECONÓMICAS
O Ministerio de Emprego ultima o regulamento que permitirá aplicar EREs no sector público. A reforma laboral xa contempla a posibilidade de despedir empregados públicos pero a súa plena aplicabilidade está a espera de desenvolvemento regulamentario. Despido por causas económicas CONCEPTO DIFERENTE Entenderase que concorren causas económicas cando se produza nas mesmas unha situación de insuficiencia orzamentaria sobrevida e persistente para o financiamento dos servizos públicos correspondentes. A estes efectos, entenderase que existe insuficiencia orzamentaria, polo menos e entre outros, nos seguintes casos:
54
a.Cando as subvencións nominativas do Departamento, Consellería, Entidade Local, ente ou organismo diminuísen, polo menos un 10% con respecto ao exercicio anterior. b.Cando as transferencias de capital correspondentes ás entidades citadas na letra a) diminuísen polo menos un 10% con respecto ao exercicio anterior. c.Cando a achega orzamentaria ao convenio ou ao contrato programa que tivese concertado o ente, organismo ou entidade de que se trate diminuíse, polo menos, un 10% con respecto ao exercicio anterior. d.Cando se adoptou un acordo de non dispoñibilidade que afecte o Departamento, Consellería, Entidade Local, ente ou organismo de que se trate. Resumo: Se o ente público rexistra unha redución orzamentaria mínima do 10% interanual, poderá aplicar un ERE.
55
DESPIDO DE PERSOAL LABORAL FIXO
Artigo 53 do ET: Forma e extinción por causas obxectivas 1. A adopción do acordo de extinción ao amparo do previsto no artigo anterior esixe a observancia dos requisitos seguintes: a.Comunicación escrita ao traballador expresando a causa. b.Pór a disposición do traballador, simultaneamente á entrega da comunicación escrita, a indemnización de vinte días por ano de servizo, prorrateándose por meses os períodos de tempo inferiores a un ano e cun máximo de doce mensualidades. Cando a decisión extintiva fundar no artigo 52.c desta Lei, con alegación de causa económica, e como consecuencia de tal situación económica non se puidese pór a disposición do traballador a indemnización a que se refire o parágrafo anterior, o empresario, facéndoo constar na comunicación escrita, poderá deixar de facelo, sen prexuízo do dereito do traballador de esixir daquel o seu abono cando teña efectividade a decisión extintiva. c.Concesión dun prazo de preaviso de quince días, computado desde a entrega da comunicación persoal ao traballador até a extinción do contrato de traballo. No suposto contemplado no artigo 52.c), do escrito de preaviso darase copia á representación legal dos traballadores para o seu coñecemento. 2. Durante o período de preaviso o traballador, ou o seu representante legal se se trata dun diminuído que o tivese, terá dereito, sen perda da súa retribución, a unha licenza de seis horas semanais co fin de buscar novo emprego.
56
DESPIDO DE PERSOAL LABORAL INDEFINIDO
Opcións: Xurisprudencia contradictoria Non indemnización Os TSX en xeral, seguindo a doutrina sentada polo TS, equiparan aos traballadores laborais indefinidos, matiz importante porque non son fixos, cos contratos de interinidade por vacante en canto á extinción da relación laboral “porque a xustificación da existencia duns e doutros responde a unha mesma causa e necesidade”. Incluso o TS validou a posibilidade de extinguir o contrato dun traballador laboral indefinido non fixo pola amortización da praza ocupada, sen tampouco dereito a indemnización. Tamén a favor da extinción non indemnizada dos traballadores indefinidos non fixos de plantilla por amortización do posto de traballo debemos dicir que hai sentencias para supostos análogos SSTS de 12 de marzo de 2002 e de 14 de abril de 2011, aínda que despois da reforma, esta cuestión é máis difícil de defender. Indemnización Considerar que estes traballadores se atopan dentro do artigo 52.c) do ET concorrendo unha causa de despido obxectivo ante a necesidade acreditada de amortizar un posto de traballo dentro da Administración, o cal pode ser utilizado perfectamente pola mesma cando existan razóns organizativas ou de ordenación eficaz de persoal que así o xustifican, ascendendo a indemnización a 20 días de salario por ano de servizo. Tal tese foi recoñecida tímida e parcialmente por algún pronunciamento xudicial recente, se se cubriran os postos con arranxo aos principios constitucionais de igualdade, publicidade, mérito e capacidade, a extinción sería sen indemnización, pero como se trata dunha amortización que conleva a extinción dos correspondentes contratos iso conlevará o abono da indemnización legalmente prevista (20 días de salario por ano de servizo ata o máximo de 20 mensualidades).
57
DESPIDO DE PERSOAL LABORAL INTERINO
Se o concello acorda amortizar a praza ocupada interinamente deberá proceder ao despido dos traballadores que viñan desempeñando os postos. Nos contratos de interinidade a extinción motivada non leva aparellada ningún tipo de indemnización (artigo 49.1.c) do ET). c)Por expiración do tempo convido ou realización da obra ou servizo obxecto do contrato. Á finalización do contrato, excepto nos casos do contrato de interinidade e dos contratos formativos, o traballador terá dereito a recibir unha indemnización de contía equivalente á parte proporcional da cantidade que resultaría de abonar doce días de salario por cada ano de servizo, ou a establecida, no seu caso, na normativa específica que sexa de aplicación. Se o contrato de traballo de duración determinada é superior a un ano, a parte do contrato que formule a denuncia está obrigada a notificar á outra a terminación do mesmo cunha antelación mínima de quince días.
58
XURISPRUDENCIA Sentenza Tribunal do Supremo, sala do Social unificación de doutrina de 14/04/2011. Tribunal Superior de Xusticia de Cataluña, Sala do Social, Sentenza de 3 Nov. 2009, rec. 3939/2009
59
SALARIOS DE TRAMITACIÓN
Artigo 56 do Estatuto do Traballador. 1. Cando o despedido sexa declarado improcedente, o empresario, no prazo de cinco días desde a notificación da sentenza, poderá optar entre a readmisión do traballador ou o abono dunha indemnización equivalente a trinta e tres días de salario por ano de servizo, prorrateándose por meses os períodos de tempo inferiores a un ano, até un máximo de vinte e catro mensualidades. A opción pola indemnización determinará a extinción do contrato de traballo, que se entenderá producida na data do cesamento efectivo no traballo. 2. No caso de que se opte pola readmisión, o traballador terá dereito aos salarios de tramitación. Estes equivalerán a unha cantidade igual á suma dos salarios deixados de percibir desde a data de despedimento ata a notificación da sentenza que declarase a improcedencia ou ata que atopase outro emprego, se tal colocación fose anterior á devandita sentenza e se probase polo empresario o percibido, para o seu desconto dos salarios de tramitación. 3. No suposto de non optar o empresario pola readmisión ou a indemnización, enténdese que procede a primeira. 4. Se o despedido fose un representante legal dos traballadores ou un delegado sindical, a opción corresponderá sempre a este. De non efectuar a opción, entenderase que o fai pola readmisión. Cando a opción, expresa ou presunta, sexa en favor da readmisión, esta será obrigada. Tanto se opta pola indemnización coma se faio pola readmisión, terá dereito aos salarios de tramitación aos que se refire o apartado 2.
60
SALARIOS DE TRAMITACIÓN
A recente reforma erradica os citados salarios de tramitación en todos os casos de despedimento improcedente. Excepcións: Representantes dos traballadores Membros do Comité de empresa Readmisións do traballador por despedimento nulo ou decisión empresarial. Desta forma atopámonos que, desde o pasado 12 de febreiro, un despedimento improcedente xa non levará aparellados salarios de tramitación, unha nova medida máis para diminuír o custo dos despedimentos e dotar de flexibilidade ao ordenamento laboral español
61
PRIORIDADE DE PERMANENCIA
Disposición adicional vixésima do Estatuto do Traballador. Terá prioridade de permanencia o persoal laboral fixo que adquirise esta condición, de acordo cos principios de igualdade, mérito e capacidade, a través dun procedemento selectivo de ingreso convocado ao efecto, cando así o establezan os entes, organismos e entidades a que se refire o parágrafo anterior.
62
SUSPENSIÓN DO ARTIGO 15.5 DO ESTATUTO DO TRABALLADOR
Artigo 17 da Lei 3/2012 Suspéndese, ata o 31 de diciembre de 2012, a aplicación do disposto no artigo 15.5 do texto refundido da Lei do Estatuto dos Traballadores. 2. Aos efectos do establecido no apartado anterior, quedará excluido do cómputo do prazo de vintecatro meses e do periodo de trinta a que se refire o artigo 15.5 do Estatuto dos Traballadores, o tempo transcorrido entre o 31 de agosto de 2011 e o 31 de decembro de 2012, existira ou non prestación de servicios polo traballador entre ditas datas, computándose en todo caso aos efectos do indicado en dicho artigo os periodos de servicios transcorridos, respectivamente, con anterioridade ou posterioridade ás mesmas.
63
ARTIGO 15.5 DO ET SUSPENDIDO
Sen prexuízo do disposto nos apartados 1.a), 2 e 3 deste artigo, os traballadores que nun período de trinta meses estivesen contratados durante un prazo superior a vinte e catro meses, con ou sen solución de continuidade, para o mesmo ou diferente posto de traballo coa mesma empresa ou grupo de empresas, mediante dúas ou máis contratos temporais, sexa directamente ou a través da súa posta a disposición por empresas de traballo temporal, coas mesmas ou diferentes modalidades contractuais de duración determinada, adquirirán a condición de traballadores fixos. O establecido no parágrafo anterior tamén será de aplicación cando se produzan supostos de sucesión ou subrogación empresarial conforme ao disposto legal ou convencionalmente. Atendendo ás peculiaridades de cada actividade e ás características do posto de traballo, a negociación colectiva establecerá requisitos dirixidos a previr a utilización abusiva de contratos de duración determinada con distintos traballadores para desempeñar o mesmo posto de traballo cuberto anteriormente con contratos dese carácter, con ou sen solución de continuidade, incluídos os contratos de posta a disposición realizados con empresas de traballo temporal. O disposto neste apartado non será de aplicación á utilización dos contratos formativos, de substitución e interinidade, aos contratos temporais celebrados no marco de programas públicos de emprego-formación, así como aos contratos temporais que sexan utilizados por empresas de inserción debidamente rexistradas e o obxecto dos devanditos contratos sexa considerado como parte esencial dun itinerario de inserción personalizado.
64
O CONTRATO DE TRABALLO POR TEMPO INDEFINIDO DE APOIO AOS EMPRENDEDORES
Artigo 4 do RD Lei 2/2012 Empresas que poden concertar: Todas as empresas que teñan menos de 50 traballadores. Características do contrato: Celebrarase por tempo indefinido e a xornada completa, formalizándose por escrito no modelo que se estableza. Rexerase polas normas xerais aplicables ao resto de contratos por tempo indefinido, recollidas no Estatuto dos Traballadores e nos convenios colectivos, coa única excepción da duración do período de proba, que será dun ano en todo caso. Requisitos da empresa Non poderá concertar este contrato, a empresa que, nos seis meses anteriores á celebración do contrato, realizase extincións de contratos de traballo por causas obxectivas declaradas improcedentes por sentenza xudicial ou procedese a un despedimento colectivo. Ademais, o empresario deberá manter no emprego ao traballador contratado polo menos tres anos desde a data de inicio da relación laboral, procedendo en caso de incumprimento desta obrigación á súa reintegro. Contempla ademais unha serie de contratacións excluídas: Relacións laborais de carácter especial, coa excepción da relación laboral de traballadores con discapacidade en Centro Especial de Emprego. Contratacións que afecten ao cónxuxe, ascendientes, descendentes e demais parentes por consanguinidade ou afinidade, até o segundo grao inclusive, do empresario ou de quen teñan o control empresarial, ostenten cargos de dirección ou sexan membros dos órganos de administración das entidades ou das empresas que revistan a forma xurídica de sociedade, así como as que se produzan con estes últimos.
65
O PROXECTO DE LEI DE ORZAMENTOS XERAIS DO ESTADO PARA O 2013
66
PRINCIPAIS NOVIDADES Redución dos gastos de persoal do 3,9%.
Conxelación de retribucións dos empregados públicos. Recuperación da paga extra de decembro Conxelación da oferta de emprego público das Administracións Públicas agás unha taxa de reposición de efectivos do 10%: Persoal de hospitais. Docentes en educación. Seguridade (NON CONCRETAA LEI DE ORZAMENTOS DO 2012 SI CONCRETABA POLICÍA E FORZAS ARMADAS) Loita contra o fraude Extinción de incendios. Investigadores e a promoción da internacionalización.
67
GRACIAS
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.