Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCristóbal Páez Pinto Modificado hace 6 años
1
Bell Ringer Test Prep Book page 21 #1-3 (Answer in your Test Prep Book AND on your Bellringer paper for the week) Libro de preparación para la prueba página 21 # 1-3 (Responda en su libro de preparación de exámenes Y en su periódico de Bellringer para la semana)
2
Unit 2 – Foundations of Government, Law and the American Political System Benchmarks
SS.7.C.1.7 Describe how the Constitution limits the powers of government through separation of powers and checks and balances. SS.7.C.3.3 Illustrate the structure and function (three branches of government established in Articles I, II, and III with corresponding powers) of government in the United States as established in the Constitution. SS.7.C.3.8 Analyze the structure, functions, and processes of the legislative, executive, and judicial branches. SS.7.C.1.7 Describa cómo la Constitución limita los poderes del gobierno mediante la separación de poderes y los controles y equilibrios. SS.7.C.3.3 Ilustrar la estructura y la función (tres ramas del gobierno establecidas en los Artículos I, II y III con los poderes correspondientes) de gobierno en los Estados Unidos según lo establecido en la Constitución. SS.7.C.3.8 Analizar la estructura, funciones y procesos de las ramas legislativa, ejecutiva y judicial.
3
Essential Question How can each branch check the other?
¿Cómo puede cada rama controlar a la otra?
4
Learning Goal Demonstrate an understanding of the U.S. Constitution (its history, its basic structure, and the principles within it). Demostrar una comprensión de la Constitución de los Estados Unidos (su historia, su estructura básica, y los principios dentro de ella).
5
What we’re doing today. Review analysis of Documents 4-6
Review Writing Guidelines Work on DBQ Essay – Due Friday, November 17th (this Friday) Análisis de revisión de Documentos 4-6 Revisar las pautas de escritura Trabajar en DBQ Essay - Vencimiento el viernes, 17 de noviembre (este viernes)
6
Document 4: Article 1 of the Constitution
Article 1, Section 8 of the Constitution Outlines the powers of the Legislature Artículo 1, Sección 8 de la Constitución Describe los poderes de la Legislatura
7
The Powers of Congress Collect taxes Borrow money and pay debts
Article I lists the powers Congress has. Even though Congress is a law-making body, it is not allowed to make laws about anything that’s not on this list: Collect taxes Borrow money and pay debts Make rules for how to become a citizen Regulate commerce (trade) with other nations, between the states, and with Indian tribes Coin money and punish counterfeiters Establish post offices Give patents to new inventions Create the lower federal courts Punish pirates Declare war and support an army and navy Make any other laws that are “necessary and proper” to carry out the powers in this list.
8
Los poderes del congreso
El artículo I enumera los poderes que el Congreso tiene. A pesar de que el Congreso es un organismo legislador, no está permitido hacer leyes sobre cualquier cosa que no esté en esta lista: Recoger pagos Pedir prestado dinero y pagar deudas Haga reglas sobre cómo convertirse en ciudadano Regular el comercio (comercio) con otras naciones, entre los estados y con las tribus indias Monedero de dinero y castigo a falsificadores Establecer oficinas de correos Dar patentes a nuevas invenciones. Crear los tribunales federales inferiores Castigar a los piratas Declarar la guerra y apoyar a un ejército y una armada. Realice cualquier otra ley que sea "necesaria y adecuada" para llevar a cabo los poderes en esta lista.
9
Document 5: Article 2 of the Constitution
Article 2, Section 2 of the Constitution Outlines the powers of the President Artículo 2, Sección 2 de la Constitución Describe los poderes del Presidente
10
The Powers of the President
The overall job of the executive branch is to carry out and enforce laws, but Article II gives the president a list of specific duties: Act as the commander-in-chief of the armed forces Maintain a cabinet of advisors who run the 15 executive departments like the State Department and the Treasury Grant pardons in all federal criminal offenses, and reprieves (postpone punishments like executions) Negotiate treaties with other countries Appoint ambassadors, Supreme Court Justices and federal court judges, and Cabinet members Make a State of the Union address to Congress Represent the United States when dealing with foreign countries Make sure that laws are carried out (executed)
11
Los poderes del presidente
El trabajo general de la rama ejecutiva es llevar a cabo y hacer cumplir las leyes, pero el artículo II le da al presidente una lista de deberes específicos: Actuar como el comandante en jefe de las fuerzas armadas Mantener un gabinete de asesores que dirija los 15 departamentos ejecutivos como el Departamento de Estado y el Tesoro. Conceder perdones en todos los delitos federales y aplazamientos (posponer castigos como ejecuciones) Negociar tratados con otros países Nombrar embajadores, jueces de la Corte Suprema y jueces de tribunales federales, y miembros del gabinete Hacer un discurso sobre el Estado de la Unión al Congreso Representar a los Estados Unidos cuando se trata de países extranjeros Asegúrese de que las leyes se llevan a cabo (ejecutadas)
12
Document 6: Article 3 of the Constitution
Article 3, Section 2 of the Constitution Outlines the powers of the Judicial Branch Artículo 3, Sección 2 de la Constitución Describe los poderes del Poder Judicial
13
The Powers of the Judicial Branch
The overall job of the judicial branch is to interpret laws, but Article III gives the judicial branch a list of specific duties. Federal courts will have jurisdiction over: All cases arising under the Constitution, federal laws, and treaties entered into by the United States; All cases involving ambassadors, other public ministers and consuls; All cases involving admiralty and maritime jurisdiction; All cases in which the United States is a party to the controversy; All cases in which the controversy is between two or more States; All cases between citizens of different states; All cases between citizens of the same state claiming land under the grants of different states; and All cases between a state and a foreign state; citizens of a state and a foreign state; citizens of a state and citizens or subjects of a foreign state; or a state and citizens of another state, or citizens or subjects of a foreign state.
14
Los poderes del poder judicial
El trabajo general de la rama judicial es interpretar las leyes, pero el Artículo III le da a la rama judicial una lista de deberes específicos. Los tribunales federales tendrán jurisdicción sobre: Todos los casos que surjan en virtud de la Constitución, las leyes federales y los tratados celebrados por los Estados Unidos; Todos los casos que involucran a embajadores, otros ministros públicos y cónsules; Todos los casos que involucran almirantazgo y jurisdicción marítima; Todos los casos en que Estados Unidos es parte de la controversia; Todos los casos en que la controversia es entre dos o más Estados; Todos los casos entre ciudadanos de diferentes estados; Todos los casos entre ciudadanos del mismo estado que reclaman tierras bajo las concesiones de diferentes estados; y Todos los casos entre un estado y un estado extranjero; ciudadanos de un estado y un estado extranjero; ciudadanos de un estado y ciudadanos o sujetos de un estado extranjero; o un estado y ciudadanos de otro estado, o ciudadanos o súbditos de un estado extranjero.
15
DBQ – Essay Writing Guidelines
You are writing a 5 paragraph essay 1 Intro paragraph, 3 Topic paragraphs, 1 Conclusion paragraph All documents must be cited at least once Estás escribiendo un ensayo de 5 párrafos 1 párrafo de introducción, 3 párrafos del tema, 1 párrafo de conclusión Todos los documentos deben ser citados al menos una vez
16
DBQ – Writing Time Use the remainder of the class period to write your essay Usa el resto del período de clase para escribir tu ensayo
17
Exit Ticket Where are you on the Learning Goal Scale? (circle one) How hard did you try in today’s lesson and how can you increase your learning goal number? ¿Dónde estás en la Escala de objetivos de aprendizaje? (encierra en un círculo) ¿Qué tan duro intentó en la lección de hoy y cómo puede aumentar su número de meta de aprendizaje?
18
Do everything in levels 1, 2, 3 and…
4 (Knowledge Utilization) I can: Do everything in levels 1, 2, 3 and… Design my own government using the information gained in this unit of study. No major errors containing the 4.0 content. 3 (Analysis) TARGET Do everything in levels 1, 2 and… Compare and Contrast the three branches of government (Legislative, Executive, Judicial) Sort various powers into three categories: Legislative, Executive, Judicial Analyze how government power is limited by separation of powers and/or checks and balances. No major errors containing the 3.0 content. 2 (Comprehension) Do everything in level 1 and… Describe the key parts of each of the seven articles to the Constitution. Explain the Constitutional Amendment Process Explain how a bill becomes a law. No major errors containing the 2.0 content. 1 (Retrieval) Name the three major parts of the Constitution (the Preamble, the Articles and the Amendments) Identify the goals and purposes of the Preamble of the Constitution. Match the following vocabulary to their definitions: Amendment, Article, Checks & Balances, Cabinet, Chief Justice, Concurrent Powers, Constitution, Domestic, Enumerated Powers, Federalism, Great Compromise, Impeach, Judicial Review, Limited Government, Popular Sovereignty, Preamble, Ratify, Reserved Powers, Tranquility, Veto With help, partial success at 2.0 content and score 3.0
19
Homework Work on your DBQ
Go to CNN.com, NPR.org, or BBC.com and read an article that you find fascinating Trabaja en tu DBQ Vaya a CNN.com, NPR.org, o BBC.com y lea un artículo que usted encuentra facinating
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.