La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

MYP ASSESSMENT HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS

Presentaciones similares


Presentación del tema: "MYP ASSESSMENT HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS"— Transcripción de la presentación:

1 MYP ASSESSMENT 2014-15 HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS
Student is at the centre MYP ASSESSMENT

2 ¿QUÉ CONOZCO DE CÓMO SE EVALÚA EN EL MYP?
Parents do pre assessment! WHERE ARE YOU? PRE-ASSESMENT GRAFFITI EVALUACIÓN

3 ÉXITO OBJETIVOS GENERALES OBJETIVOS ESPECÍFICOS Aims / Objectives
NOTE:OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT, INSTEAD OF DIFFERENT NUMBERS OF OBJECTIVES OBJECTIVES ARE ORGANISED FOR YEARS 1( 7TH) 3 (8TH AND 9TH) AND 5 (GD 10) TO SHOW THE PROGRESSION ÉXITO

4 RÚBRICAS PAI (MYP) Español Lengua y Literatura
Each subject area provides rubrics for the students. Ask the parents to take a rubric and share it.. Chosen a spanish example.

5 CLARIFICACIONES ESPECÍFICAS DE TAREAS
Subject specific clarifications to help the students—this is differentiation, pointing to success! ÉXITO

6 CRITERIOS DE EVALUACIÓN
ENGLISH FRANCÉS ESPAÑOL CRITERIOS DE EVALUACIÓN MAX 8 ARTES INDIVIDUOS Y SOCIEDADES P.E Each subject area has its own objectives and therefore its own assessment criteria! Show! MATEMÁTICAS CIENCIAS

7 Criterion for each subject—show parents document

8 ÉXITO LOS GRUPOS DE ASIGNATURAS DEBEN ABORDAR TODOS LOS ASPECTOS
DE TODOS LOS OBJETIVOS ESPECÌFICOS AL MENOS 2 VECES EN CADA AÑO DEL (MYP)PAI Aims / Objectives OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

9 rúbrica español OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

10 EN GRUPO EL EJEMPLO, UNO, DOS O LOS 4 CRITERIOS:
CALIFIQUEMOS EN GRUPO EL EJEMPLO, UNO, DOS O LOS 4 CRITERIOS: LA CRÒNICA SHARE—COMPARTIR BREVEMENTE LA NATURALEZA DE LA ASIGNATURA Y PEGAR POSTERS ALREDEDOR—HAY COSAS EN COMÚN? What is in common? ----- Notas de la reunión (8/4/14 13:08) ----- soluciones a los problemas del mundo desarrollo habilidades- tomar decisiones MYP

11 REFLEXIÓN RETROALIMENTACIÓN ÉXITO
OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

12 Academic profile Juicio profesional ÉXITO
Academic profile--teachers make a professional judgement--best fit approach according to the descriptor ÉXITO

13 ¿CUÁL ES LA NOTA EN MI REPORTE?
EJEMPLO: PERÍODO 1 “TEACHER SUMMATIVE ASSESSMENT” CRITERIOS A= 7 B= 7 C= 6 D=6 TOTAL = 26/32 OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

14 ¿CUÁL ES LA NOTA EN MI REPORTE?
MYP M.E.N Bajo Básico MEN require us to give the following grades which are made equivalent with the MYP requirements. Alto Superior ÉXITO TOTAL DE A,B,C,D

15 ¿QUÉ CONOZCO AHORA DE CÓMO SE EVALÚA EN EL MYP O EN EL PYP?
NEW SUBJECT GUIDES HAVE BEEN PUBLISHED, FPIP AND THE INTERDISCIPLINARY TEACHING AND LEARNING GUIDE. FOCUS ON SUBJECT GUIDES POSTER AND POST ITS—ASK THEM TO STICK A POST IT WHERE THERE CONFIDENCE-KNOWLEDGE IS WITH THE NEW GUIDE. WHERE ARE YOU? ASSESMENT GRAFFITI EVALUACIÓN


Descargar ppt "MYP ASSESSMENT HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS"

Presentaciones similares


Anuncios Google