La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capitulo 5A Atkinson.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capitulo 5A Atkinson."— Transcripción de la presentación:

1 Capitulo 5A Atkinson

2 Cancion 5A Hay una fiesta de cumpleaños. (¡Fiesta, fiesta! ¡Fiesta, fiesta!) ¡Feliz cumpleaños! (¡Fiesta, fiesta! ¡Fiesta, fiesta!) Mi papá tiene su cámara. (cámara, su cámara) Mi mamá tiene los pasteles. (pasteles, los pasteles) Mis hermanos tienen sus guitarras. (sus guitarras, sus guitarras) Tenemos nuestros regalos. (regalos, nuestros regalos) ¿Tienes la piñata? ¡Sí, sí! Tengo la piñata. Bueno, bueno. ¿Tienes los globos? ¡Sí, sí! Tengo los globos. Bueno, bueno. ¿Tienes las luces? ¡Si, sí! Tengo las luces. Bueno, bueno. Tengo todas las decoraciones. ¡Tengo todas las decoraciones! Hay una fiesta de cumpleaños. (¡Fiesta, fiesta! ¡Fiesta, fiesta!) ¡Feliz cumpleaños! (¡Fiesta, fiesta! ¡Fiesta, fiesta!)

3 Learning Target Students will be able to describe families.
Talk about celebrations and parties Ask and tell ages. Express possession. Understand cultural perspectives on family and celebrations. Atkinson

4 Repaso I play soccer. You play sports.
They m. play basketball (baloncesto). We play volleyball. Yo juego futbol. Tu juegas los deportes. Ellos juegan baloncesto. Nosotros jugamos volibol. Atkinson

5 La Cultura Pinatas are crafts that serve as both party decorations and entertainment. Although other materials are now common, traditional pinatas are made from a clay pot, or olla de barro, with papier-mache attached to complete the desired shape. Curled strips and streamers of tissue paper are then glued on the outside. The breaking of the pinata is a ritual, with a song urging the blindfolded child to hit the pinata and bring down the shower of candies, fruit or small toys that it contains. Atkinson

6 UN REPASO DE LA FAMILIA Atkinson

7 ¡Hola! Me llamo Cristina. Hoy es mi cumpleaños. Toda mi familia va a
preparar una fiesta para celebrar. ¡Va a ser muy divertido! Atkinson

8 Atkinson

9 Atkinson

10 Aquí está mi familia. Tengo dos hermanos:
mi hermana mayor, Angélica, que tiene 16 años, y mi hermano, Esteban, que tiene 15 años. Y aquí están mis primos: Carolina tiene 17 años. Su hermano menor, Gabriel, tiene sólo 13 años. Atkinson

11 Mira a las personas de las fotos. Es la
familia de mi tía Josefina. Mi tío Andrés es el esposo de Josefina. Ellos tienen dos hijos: su hijo Gabriel y su hija Carolina. Atkinson

12 Atkinson

13 Hoy es el cumpleaños de Cristina. Tengo
un regalo para ella. Es una cámara. A Cristina le encanta sacar fotos. Atkinson

14 Traduzcan: Translate paginas 224-225
With a partner translate the videohistoria. Answer the questions from page 225. Then practice reading it with fluency. Atkinson

15 ¡Feliz cumpleaños! ¿Qué pasa en la fiesta de
Cristina? Lee la historia. ¡Feliz cumpleaños! Atkinson

16 1 ¡Feliz cumpleaños! Esteban: Vamos a hacer
un video. Uno dos . . . tres ¡Acción! Angélica: Hola, me llamo Angélica. Hoy es el cumpleaños de nuestra hermana, Cristina. Todos están aquí para celebrar. Atkinson

17 2 ¡Feliz cumpleaños! Angélica: Aquí están mis abuelos. ¿Y cuántos años
tienen Uds.? Abuelo: Pues, yo tengo sesenta y ocho años y tu abuela . . . Abuela: Por favor, Ricardo. Angélica, ¡qué pregunta! Atkinson

18 3 ¡Feliz cumpleaños! Angélica: Aquí está Gabriel,
mi primo menor. Le gusta mucho el fútbol. Y aquí está mi prima. ¿Cómo te llamas? Carolina: Pero, Angélica, tú sabes mi nombre. Angélica: Sí, pero es para el video. Por favor . . . Atkinson

19 4 ¡Feliz cumpleaños! Angélica: Él es nuestro padre. ¿Qué haces, papá?
Padre: Voy a preparar unas hamburguesas y después voy a sacar fotos de la fiesta. Atkinson

20 5 ¡Feliz cumpleaños! Angélica: Aquí está mi madre. A mamá le gustan
las decoraciones. Madre: Sí. A mí me encanta decorar con papel picado. Atkinson

21 6 ¡Feliz cumpleaños! Angélica: Y aquí está Cristina. Hoy es su
cumpleaños. ¡Feliz cumpleaños! Cristina: ¿Cuándo puedo abrir mis regalos? Angélica: Ahora no. Primero, la piñata. Atkinson

22 7 ¡Feliz cumpleaños! Padre: ¡Vamos, Gabriel! ¿Puedes romper la piñata?
Gabriel: ¡Por supuesto! Todos: Dale, dale, dale, no pierdas el tino, porque si lo pierdes, pierdes el camino. (¡Crac! Gabriel rompe la piñata y ) Atkinson

23 8 ¡Feliz cumpleaños! Madre: ¡Gabriel! ¡La piñata! ¡El pastel! ¡Ay, no!
Atkinson

24 En el libro: La pagina 226…Actividades 4 y 5
Vamos a escribir En el libro: La pagina 226…Actividades 4 y 5 Atkinson

25

26 Capitulo 5A Atkinson

27 Learning Target Students will be able to describe families.
Talk about celebrations and parties Ask and tell ages. Express possession. Understand cultural perspectives on family and celebrations. Atkinson

28 Repaso I am going to run. He is going to watch TV.
We are going to speak. Y’all are going to drink. Yo voy a correr. El va a mirar la tele. Nosotros vamos a hablar. Uds. Van a beber. Atkinson

29 La Cultura In many Spanish-speaking countries, people would almost never consider missing an important family event such as a baptism, wedding, or birthday. Parties for such events span several generations, with everyone from babies to grandparents celebrating together. Good friends are also included in family events. Atkinson

30 En el libro: La pagina 228…Actividad 9
Vamos a escribir En el libro: La pagina 228…Actividad 9 Atkinson

31 The verb tener Atkinson

32 The verb tener The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere. We have a gift for Tere. Some expressions in Spanish use tener where English uses “to be.” Mi primo tiene dieciséis años. My cousin is sixteen years old. Tengo hambre y sed. I am hungry and thirsty. Atkinson

33 (nosotros) (nosotras) (yo) tengo tenemos
The verb tener Here are all the present-tense forms of tener: (nosotros) (nosotras) (yo) tengo tenemos (vosotros) (vosotras) (tú) tienes tenéis Ud. (él) tiene (ella) Uds. (ellos) (ellas) tienen Atkinson

34 Una Entrevista Interview a partner. Find out the answers to the following questions. Your partner may answer based on his or her own family or on a TV family. Write your partner’s answers so that you can report your interview to the class. ¿Cómo te llamas y cuantos anos tienes? ¿Cuántos hermanos tienes? ¿Cómo son tus hermanos? ¿Tienes perros o gatos? ¿Cómo se llaman? Atkinson

35 Una Entrevista… Now based on your answers from the interview…
Write a report to present to the class. Atkinson

36

37 Capitulo 5A Atkinson

38 Learning Target Students will be able to describe families.
Talk about celebrations and parties Ask and tell ages. Express possession. Understand cultural perspectives on family and celebrations. Atkinson

39 Repaso Write the forms of “Querer” Quiero Quieres Quiere Queremos
Quieren Atkinson

40 La Cultura In 1975, upon the death of General Francisco Franco, King Juan Carlos acceded to the throne of Spain as a constitutional monarch. While the king technically is the head of government, decisions and laws are made by a representative body, the Cortes. King Juan Carlos will be succeeded by his son, Felipe, Prince of Asturias. Atkinson

41 En el libro: La pagina 230…Actividad 14
Vamos a escribir En el libro: La pagina 230…Actividad 14 Atkinson

42 Mi familia…el foto Students will bring a family photo or draw a family photo. Students will describe the photos. Use possessive adjectives. Write descriptions on construction paper and attach the photos. Atkinson

43 Un juego Cut out paper or use flashcards.
On one set of cards: write each of the different pronouns. On the other set: write a different classroom object on each. Make 4 of them singular and 5 of them plural. Write a different point value from 1-9 on each one. You and your partner will play against another pair of students. Team 1 will choose the top card from each stack. Then will say a sentence using the correct form of the verb tener, the appropriate possessive adjective and the classroom object. If the sentence is correct, Team 1 receives the total points shown on the cards. Team 2 then does the same. Continue until a team reaches 100 points. Atkinson

44

45 Capitulo 5A Atkinson

46 La Cultura Rivera’s painting highlights the tortilla, a staple of the traditional Mexican diet. The tortilla can accompany any meal and is commonly made of corn meal (though in the north, tortillas are made of wheat flour). Formerly tortillas were handmade every morning, but today families are more likely to purchase their tortillas from a tortilleria. Atkinson

47 Possessive adjectives
Atkinson

48 Possessive adjectives
You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships. In English, the possessive adjectives are my, your, his, her, its, our, and their. Here are the possessive adjectives in Spanish: nuestro(s) nuestra(s) mi(s) vuestro(s) vuestra(s) tu(s) su(s) su(s) Atkinson

49 Possessive adjectives
Like other adjectives, possessive adjectives agree in number with the nouns that follow them. Only nuestro and vuestro have different masculine and feminine endings. mi cámara mis cámaras nuestro abuelo nuestros abuelos nuestra hija nuestras hijas Javier y yo con nuestra abuela Atkinson

50 Possessive adjectives
Su and sus can have many different meanings: his, her, its, your, or their. To be more specific, you can use de + noun or pronoun. sus flores = las flores de ella sus regalos = los regalos de Javier y Carlos Mis padres con su regalo Atkinson

51 We will guess which family member you are drawing.
PICTIONARIO We will guess which family member you are drawing. Atkinson

52 pan papa too tea comb case park take
The letters p, t, and q In English the consonants p, t, q, and the hard c sound are pronounced with a little puff of air. Hold a tissue loosely in front of your mouth as you say these English words. You will notice that the tissue moves. pan papa too tea comb case park take Atkinson

53 pan papá tú tía cómo queso parque taco
The letters p, t, and q Now say these Spanish words with the tissue in front of your mouth. Try to say the consonants so that there is no puff of air and the tissue does not move. pan papá tú tía cómo queso parque taco Atkinson

54 The letters p, t, and q Try it out! Listen to this nursery rhyme. Listen particularly for the p, t, and q sounds. Then repeat the rhyme. Tortillitas para mamá, tortillitas para papá. Las quemaditas,1 para mamá, las bonitas,2 para papá. 1 The burned ones 2 The pretty ones Atkinson

55 Episodio 1 Atkinson

56 to talk about family members
los abuelos grandparents el abuelo grandfather la abuela grandmother el esposo, la esposa husband, wife los hermanos brothers; brother(s) and sister(s) el hermano brother la hermana sister el hermanastro stepbrother la hermanastra stepsister los hijos children; sons el hijo son la hija daughter Atkinson

57 to talk about family members
los padres (papás) parents el padre (papá) father la madre (mamá) mother el padrastro stepfather la madrastra stepmother los primos cousins el primo (male) cousin la prima (female) cousin los tíos uncles; aunt(s) and uncle(s) el tío uncle la tía aunt Atkinson

58 to discuss and compare ages
¿Cuántos años How old is ____/ are ____? tiene(n) ____? Tiene(n) ____ años. He / She is / They are ____ (years old). mayor pl. mayores older menor pl. menores younger Atkinson

59 to discuss what someone likes
to talk about people la persona person to name animals el gato cat el perro dog to discuss what someone likes (a + person) le gusta(n) / he / she likes / le encanta(n) loves Atkinson

60 to describe activities at parties
abrir to open celebrar to celebrate decorar to decorate las decoraciones decorations hacer un video to videotape el video video preparar to prepare romper to break sacar fotos to take photos la foto photo la cámara camera Atkinson

61 to discuss celebrations
el cumpleaños birthday ¡Feliz cumpleaños! Happy birthday! los dulces candy la flor pl. las flores flower el globo balloon la luz pl. las luces light el papel picado cut-paper decorations el pastel cake la piñata piñata el regalo gift, present other useful words que who, that sólo only Atkinson

62 to indicate possession or relationship
tener to have tengo tenemos tienes tenéis tiene tienen Atkinson

63 to indicate possession or relationship
possessive adjectives mi(s) my nuestro(s), -a(s) our tu(s) your vuestro(s), -a(s) your (pl.) su(s) your (formal), his, her, its su(s) your (pl.), their Atkinson


Descargar ppt "Capitulo 5A Atkinson."

Presentaciones similares


Anuncios Google