La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Muy importante! If you need to retake a section of the test, you may do so in the mornings, mustang room time or during channel 1, 2:45-3:00. Friday is.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Muy importante! If you need to retake a section of the test, you may do so in the mornings, mustang room time or during channel 1, 2:45-3:00. Friday is."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Muy importante! If you need to retake a section of the test, you may do so in the mornings, mustang room time or during channel 1, 2:45-3:00. Friday is the last day to take the test. Thursday there is no mustang room.

2 ALC 53 Hoy es miércoles el 19 de febrero, 2014. Emparejar
¡No me olvides! ¡Te amo! Lo siento. Estoy comprometida. Estoy casada. Somos amigos. ¡Besame! Don’t forget me! I am engaged. I am married. I am sorry. I love you! Kiss me! We are friends.

3 ALC 53 Hoy es miércoles el 19 de febrero, 2014. Emparejar
¡No me olvides! ¡Te amo! Lo siento. Estoy comprometida. Estoy casada. Somos amigos. ¡Besame! Don’t forget me! I love you! I am sorry. I am engaged. I am married. We are friends. Kiss me!

4 Hoy es miércoles el 19 de febrero, 2014.
Content objective What I will do. I will show the language of love with the fan, learn 5 facts about Argentina. Language objective How I will do it. I will complete the Cornell notes of the vocabulary and the gestures. I use a hand fan to demonstrate the different gestures. I will draw and label Argentina and items associated with it.

5 Please make sure you are sitting in front or behind another person.
If you are not, please move. Please take out your bienvenida flash cards.

6 Saquen una hoja de papel para la asignación y escribe la información abajo.
# nombre/apellido miércoles el 19 de febrero, español pd. Argentina

7 Dobla el papel para hacer ocho cuadros como la a la campana.
Cuadro uno escribe Bienvenida con respuestas ___1_______ Bienvenida con preguntas ____2______ Do the bienvenida with the person in front or behind you. Write the time it takes you to answer all the questions on line 1.

8 Bienvenida. Hoy es martes el 18 de febrero, 2014.
¿Qué tiempo hace? Está lloviendo. ¿Cómo estás? Estoy contento/a. ¿Dónde están los abuelos? Los abuelos están en… ¿Cómo se dice heart en español?

9 Por favor escribe el tiempo para completar la bienvenida en el papel.
Write the time it takes you to answer all the questions on line 1. Bienvenida con respuestas ___1_______

10 Bienvenida 2 Now give the answers to your partner and let them say the questions to you that correspond to the answer. Please time and write your time on your paper on line 2. Bienvenida con preguntas ___2_______

11 Por favor saquen las notas de Cornell; Lenguaje del abanico.

12 Copiar los gestos para las expresiones.
Removing the hair from the forehead with the fan’s handle: Do not forget me! ¡No me olvides! Holding the fan in the left hand: I want to make your acquaintance. Te quiero conocer. Lips are on the end of the fan handle: I don’t rely upon you. No te necesito. Turn/twist fan in the right hand: I love another Le amo a otro. Passing fan along the cheek. I love you! ¡Te amo! Passing along eyes: I am sorry. Lo siento. Fanning quickly: I am engaged. Estoy comprometida. Fanning slowly: I am married. Estoy casada. Dropping fan: We are friends. Somos amigos. Handle on the lips: Kiss me ¡Besame!

13 Practicar Usando las notas, y el albanico practiquen.
If you still have your fan use it. If you have turned in your fan, quickly make another out of a paper you are going to throw away. Slides are on a timer. Read the phrase and then do the gesture with the fan. Help each other out by saying what the gesture is while you do the gesture.

14 ¡No me olvides!

15 Te quiero conocer.

16 No te necesito.

17 No te necesito.

18 ¡No me olvides!

19 Te quiero conocer.

20 No te necesito.

21 Te quiero conocer.

22 ¡No me olvides!

23 Le amo a otro.

24 ¡Te amo!

25 Lo siento.

26 Lo siento.

27 ¡Te amo!

28 Le amo a otro.

29 ¡Te amo!

30 Le amo a otro.

31 Lo siento.

32 Estoy comprometida.

33 Estoy casada.

34 Somos amigos.

35 ¡Besame!

36 ¡Besame!

37 Somos amigos.

38 Estoy casada.

39 Estoy comprometida.

40 Somos amigos.

41 Estoy comprometida.

42 ¡Besame!

43 Estoy casada.

44 Cuadro dos Por favor, escriban el lenguage del abanico.

45 Prueba Keep track of the correct answers on your paper in square 2. Make the gesture according to what is shown. If you make the correct gesture mark a tally mark on the paper.

46 ¡Te amo!

47 ¡Te amo! Passing fan along the cheek.

48 Le amo a otro.

49 Le amo a otro. Turning fan in the right hand:

50 Lo siento.

51 Lo siento. Passing along eyes:

52 No te necesito.

53 No te necesito. Place the fan handle on the lips:

54 Te quiero conocer.

55 Te quiero conocer. Holding the fan in the left hand:

56 ¡No me olvides!

57 ¡No me olvides! Removing the hair from the forehead with the fan’s handle:

58 Estoy comprometida.

59 Estoy comprometida. Fanning quickly:

60 ¡Besame!

61 ¡Besame! Handle on the lips:

62 Estoy casada.

63 Estoy casada. Fanning slowly:

64 Cuadro 2 Add up your tally marks. Write the number of marks you have over 9.

65 Please make sure you turn in your completed, fan.
Please make sure your name and number are on the back.

66 Cuadro 3 Escribe el subtítulo: La bandera de Argentina.

67 Cuadro 3 Dibuja y colorea la bandera de Argentina.

68 Cuadro 4 Responde a las preguntas con frases completas.
¿De qué color es la bandera de Argentina? ¿Cuál es el símbolo en el centro de la bandera?

69 Cuadro 5 Escribe el subtítulo: Argentina

70 Cuadro 5 Dibuja el mapa de La Argentina.

71 Identifica los paises y aguas por escribir
Identifica los paises y aguas por escribir. Argentina, Chile, Bolivia, Paraguay, Brasil, Uruguay, el Oceano Atlántico y el Oceano Pacífico.

72 Identifica con una estrella y por escribir
Identifica con una estrella y por escribir. Buenos Aires y la región Patagonia.

73 Cuadro 6 Responde a las preguntas con frases completas.
¿Cuál es la capital de La Argentina? ¿Cuáles son los países que rodean La Argentina? ¿Cuál es el oceano al este de La Argentina?

74 Lectura: read the following to yourself
Patagonia is a region located at the southern end of South America, shared by Argentina and Chile. The region comprises the southern section of the Andes mountains to the southwest towards the Pacific Ocean and from the east of the mountain range to the valleys it follows the Colorado River south towardsCarmen de Patagones in the Atlantic Ocean. To the west, it includes the territory of Valdivia through Tierra del Fuego archipelago.[1] The name Patagonia comes from the word patagón[2] used by Magellan in 1520 to describe the native people that his expedition thought to be giants. It is now believed that the people he called the Patagons were Tehuelches, who tended to be taller than Europeans of the time.

75 Cuadro 7 ¿Dónde está Patagonia?
Patagonia is a region located at the southern end of South America, shared by Argentina and Chile. The region comprises the southern section of the Andes mountains to the southwest towards the Pacific Ocean and from the east of the mountain range to the valleys it follows the Colorado River south towardsCarmen de Patagones in the Atlantic Ocean. To the west, it includes the territory of Valdivia through Tierra del Fuego archipelago

76 Cuadro 7 ¿Qué tipo de gente vivía en Patagonia? ¿Quién era Magellan?
The name Patagonia comes from the word patagón[2] used by Magellan in 1520 to describe the native people that his expedition thought to be giants. It is now believed that the people he called the Patagons were Tehuelches, who tended to be taller than Europeans of the time.

77 Lado dos, cuadro uno Escribe el subtítulo: El guacho

78 Dibuja el guacho

79 Identifique la ropa del guacho.
Cuadro 2 Chapéu-. Sombrero/ hat Bariacho- ribbon under chin. Lenço – bandana Camisa shirt Colete – chaleco/vest Rebenque - crop whip Tirador-cinturón/wide belt Bombacha-pantalón/baggy pants Bota - boots Espora esquelas/spurs

80 Cuadro 3 lado 2 Escribe el subtítulo: Mate

81 Dibuja el mate, la bombilla y la yerba.

82 La capital de la Agentina es Buenos Aires. Llaman las personas porteños..

83 La avenida 9 de julio Una avenida que pasa por la ciudad.
Tiene 10 carriles en cada direción. Tiene el nombre en honor del día de la independencia, 9 de julio 1816

84 Maravillas de Buenos Aires
El puente de la mujer es un puente para personas y no automobiles. Terminaron la construccion en 2001.

85 El tango es un baile que se orginó en Río Plata de la Argentina.
Tiene influencias de la cultura de Europa y Africa. Hay muchos estilos de baile.

86 San Telmo El barrio más antiguo, original, y preservado de Argentina.

87 La casa rosada Se puede comparar a la casa blanca en los estados unidos. Es rosado porque en un tiempo un presidente quería no hubiera problemas entre los políticos. Rojo y blanco eran colores de los grupos de políticos.

88 El Teatro Colón Construido en 1857 es un edificio magnifico.
Se presenta opera, obras de teatro y otras presentaciones. Tiene más de asientos.

89 Create a graphic organizer/ web.
Center – la casa ( 6 each category) Cuartos Quehaceres (chores) Muebles (furniture) Pertenencias Otros verbos asociados con la casa. 1 pt cada palabra = 30 pts. #2 organizer/web La ciudad Edificios Modos de transportación Professiones o trabajos Verbos asociados. 1 pt cada palabra = 30 pts.

90 Ejemplo La casa cuartos muebles Pertenencias quehaceres Leer Asi leemos p. 30. P. __Contesta las preguntas en la misma hoja de papel. 2 pts cada número = 20 pts.


Descargar ppt "¡Muy importante! If you need to retake a section of the test, you may do so in the mornings, mustang room time or during channel 1, 2:45-3:00. Friday is."

Presentaciones similares


Anuncios Google