Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porRafael Villalba Aguilera Modificado hace 7 años
1
Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
El plan! revisión de los numeros Me llamo, mi edad, donde vivo Pasaportes Canciones/ ICT ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
2
Los numeros Los numeros
3
Los numeros dieciséis / diez y seis* diecisiete / diez y siete
dieciocho / diez y ocho diecinueve / diez y nueve sixteen seventeen eighteen nineteen 16 17 18 19 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.
4
Los numeros veinte veintiuno / veinte y uno* veintidós / veinte y dos veintitrés / veinte y tres veinticuatro / veinte y cuatro veinticinco / veinte y cinco veintiséis / veinte y seis veintisiete / veinte y siete veintiocho / veinte y ocho veintinueve / veinte y nueve twenty twenty-one twenty-two twenty-three twenty-four twenty-five twenty-six twenty-seven twenty-eight twenty-nine 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.
5
Los numeros treinta treinta y uno* treinta y dos treinta y tres etc.
thirty thirty-one thirty-two thirty-three 30 31 32 33 After veinte comes treinta and the same pattern is followed: *Note: After the twenties we no longer condense our numbers into one word. All of the numbers in the forties, fifties, sixties, seventies, eighties, and nineties work the same way as in the thirties! .
6
uno
7
dos
8
tres
9
cuatro
10
cinco
11
seis How are you?
12
siete
13
ocho
14
nueve How are you?
15
diez
16
once
17
doce
18
trece
19
catorce
20
quince
21
dieciseis
22
diecisiete
23
dieciocho
24
diecinueve
25
veinte
26
veintiuno
27
veintidos
28
veintitres
29
veinticuatro
30
veinticinco
31
veintiseis
32
veintisiete
33
veintiocho
34
veintinueve
35
treinta
36
treinta y uno
37
treinta y dos
38
treinta ytres
39
treinta y cuatro
40
treinta y cinco
41
treinta y seis
42
treinta y siete
43
treinta y ocho
44
treinta y nueve
45
cuarenta
46
cuarenta y uno
47
cuarenta y dos
48
cuarenta y tres
49
cuarenta y cuatro
50
cuarenta y cinco
51
cuarenta y seis
52
cuarenta y siete
53
cuarenta y ocho
54
cuarenta y nueve
55
cinquenta
56
cinquenta y uno
57
cinquenta y dos
58
cinquenta y tres
59
cinquenta y cuatro
60
cinquenta y cinco
61
cinquenta y seis
62
cinquenta y siete
63
cinquenta y ocho
64
cinquenta y nueve
65
sesenta
66
sesenta y uno
67
sesenta y dos
68
sesenta y tres
69
sesenta y cuatro
70
sesenta y cinco
71
sesenta y seis
72
sesenta y siete
73
sesenta y ocho
74
sesenta y nueve
75
setenta
76
setenta y uno
77
setenta y dos
78
setenta y tres
79
setenta y cuatro
80
setenta y cinco
81
setenta y seis
82
setenta y siete
83
setenta y ocho
84
setenta y nueve
85
ochenta
86
ochenta y uno
87
ochenta y dos
88
ochenta y tres
89
ochenta y cuatro
90
ochenta y cinco
91
ochenta y seis
92
ochenta y siete
93
ochenta y ocho
94
ochenta y nueve
95
noventa
96
noventa y uno
97
noventa y dos
98
noventa y tres
99
noventa y cuatro
100
noventa y cinco
101
noventa y seis
102
noventa y siete
103
noventa y ocho
104
noventa y nueve
105
cien
106
Pedro Instructions: Give all pupils (except one) a number in sequence. Ask them to, “Escribid los numeros en los libros” Get pupils to draw a picture related to the vocab topic. E.g. a pet. “Dibujad un animal” 3. Ask the pupil without a number to come out to the front and sit in your seat. “Ven aqui, setentate en mi silla.” 4. Tell the class that this pupil is now Pedro and they are in charge. “Aqui esta Pedro – clase, decid “Hola” a Pedro! Pedro, dice, “Hola” a la clase!” 5. Tell the class that Pedro is in charge – Pedro es el jefe!
107
Pedro Instructions (cont.)
6. Tell pupils that Pedro will say a number between 1 and however many are in the class. If it’s their number they have to say their word (can build this up to a phrase or start with a phrase). “Pedro va a decir un numero desde Si es tu numero, tienes que decir tu frase– por ejemplo...” Note: Give lots of examples!! 7. Then the pupils say another number or Pedro “Despues, tu dices un otro numero o Pedro – y continuamos” 7. “Pero, Si Pedro dice tu numéro y! Silencio! Oh oh! Tu tienes que ir a la silla 21” You will need to mime to support this! 8. “Despues – los numeros mas grande que (tu numero) sube place. Por ejemplo, 5 o 4 – etc. 9. After this it’s best just to get started and have a dummy run. I always get Pedro to say “Silencio la clase, Escuchad!” to start off.
108
Talking about yourself
Spanish Level 1 Talking about yourself
109
First Level Significant Aspects of Learning
Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions
110
Vocabulary Talking about yourself
There are two ways of asking someone’s name in Spanish and two ways of asking how old someone is. Use whichever you feel most comfortable with. ¿Cuál es tu nombre? What are you called? ¿Cómo te llamas? What are you called? Mi nombre es... Mi nombre es... Me llamo I am called… ¿Quién es? Who is it? Es It is... ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo ___ años I am __ years old ¿A dónde vives? Where do you live? Vivo en Edimburgo I live in Edimbourg
111
¿Cómo te llamas? Choose whichever form you feel most comfortable with.
112
Me llamo… Pupils can choose a name for the penguin.
113
¿Quién es? Who is it? Again, choose whichever way you prefer and use that one.
114
Es… Pupils can choose a name.
115
¿Cuántos años tienes? Choose whichever form you feel most comfortable with.
116
Tengo 5 años
117
¿Y tú?
118
Tengo 7 años
119
¿Dónde vives?
120
Vivo en Edimburgo.
121
Vivo en Edimburgo en Escocia.
122
Embedding the language
You can use age to ask someone’s age whenever it’s their birthday. Use both age and where you live when you’re doing the register.
123
Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. .
124
¿Cuántos años tienes? Actividad
Look at the following ages on the slides and use your knowledge of numbers to say what age it would be for each of them. E.g. Tengo cinco años . Mirad los números ¿Cuántos años tienes?
125
¿Cuántos años tienes?
126
¡Si, Tengo dos años!
127
¿Cuántos años tienes?
128
¡Si, tengo siete años!
129
¿Cuántos años tienes?
130
¡Si, tengo tres años!
131
¿Cuántos años tienes?
132
¡Si, tengo cinco años!
133
¿Cuántos años tienes?
134
¡Si, tengo cuatro años!
135
¿Cuántos años tienes?
136
¡Si tengo un año! Please note that 1 means that ans becomes singular and there is no longer an S on the end!
137
¿Cuántos años tienes?
138
¡Si, tengo ocho años!
139
¿Cuántos años tienes?
140
¡Si tengo seis años!
141
¿Cuántos años tienes?
142
¡Estupendo! Tengo diez años.
143
¿Cuántos años tienes?
144
¡Si, tengo nueve años!
145
¡La edad de esta persona es…!
¿Cuántos años tienes? las fotos Mirad decidid y Look at the photos, class can ask the question and then try and guess the age of the person ¡La edad de esta persona es…!
146
¿Cuántos años tienes?
147
¡Hola! Tengo cinco años Hello. I am five years old.
148
¿Cuántos años tienes?
149
¡Hola!, Me llamo Nicolás. Tengo seis años.
Hello. My name is Nicolas. I am seven years old.
150
¿Cuántos años tienes?
151
¡Hola a todos! Tengo tres años.
Hello everyone. I am three years old.
152
¿Cuántos años tienes?
153
¡Tengo ocho años! ¡Es mi cumpleaños!
I am eight years old. It’s my birthday!
154
¿Cuántos años tienes?
155
¡Hola! Tengo siete años. Hello I am seven years old.
156
Vivo en… Give out large maps to pupils to share in twos/groups of 4.
Each pupil is given a set of plastic counters. You could do this by giving each pupil one colour of counter. The teacher plays the audio clips from the next slide. Pupils listen and have to place the counter on the place in Spain which they hear in the recording. Check answer on the map afterwards. If using different colours, they could then count them afterwards to see who got the most correct. You could also follow up this activity with asking “Dónde está + the name of a city and pupils would have to mark it on the map.
157
Mirad la mapa de España…
158
¿Dónde vives? 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
159
¿Dónde vives? 1. Madrid 6. Toledo 2. Barcelona 7. Valencia
3. Salamanca 4. Málaga 5. Pamplona 6. Toledo 7. Valencia 8. Santiago 9. Granada 10. Sevilla
160
Mi pasaporte… Pupils create their own Spanish pasaporte.
First they choose a Spanish name from the list. You can discuss with pupils that Spanish children have 2 surnames, their mothers and their fathers. Create a passport with Name, age, where they live. Pupils can use this as basis for practised conversation.
161
Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.
162
¿Cuántos años tienes? ¡Canción!
163
¡Canción!
164
¿Cuántos años tienes? Languages online
165
¿Cuántos años tienes? BBC primary Spanish
166
¿Cuántos años tienes? Languages online Australia
Please note that this requires you to have done numbers above 10.
167
BBC Spanish – How old am I?
168
BBC Spanish – Our world
169
Storybird
170
MFL Sunderland
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.