La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo."— Transcripción de la presentación:

1 Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
El plan! revisión de los numeros Me llamo, mi edad, donde vivo Pasaportes Canciones/ ICT ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

2 Los numeros Los numeros

3 Los numeros dieciséis / diez y seis* diecisiete / diez y siete
dieciocho / diez y ocho diecinueve / diez y nueve sixteen seventeen eighteen nineteen 16 17 18 19 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

4 Los numeros veinte veintiuno / veinte y uno* veintidós / veinte y dos veintitrés / veinte y tres veinticuatro / veinte y cuatro veinticinco / veinte y cinco veintiséis / veinte y seis veintisiete / veinte y siete veintiocho / veinte y ocho veintinueve / veinte y nueve twenty twenty-one twenty-two twenty-three twenty-four twenty-five twenty-six twenty-seven twenty-eight twenty-nine 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

5 Los numeros treinta treinta y uno* treinta y dos treinta y tres etc.
thirty thirty-one thirty-two thirty-three 30 31 32 33 After veinte comes treinta and the same pattern is followed: *Note: After the twenties we no longer condense our numbers into one word. All of the numbers in the forties, fifties, sixties, seventies, eighties, and nineties work the same way as in the thirties! .

6 uno

7 dos

8 tres

9 cuatro

10 cinco

11 seis How are you?

12 siete

13 ocho

14 nueve How are you?

15 diez

16 once

17 doce

18 trece

19 catorce

20 quince

21 dieciseis

22 diecisiete

23 dieciocho

24 diecinueve

25 veinte

26 veintiuno

27 veintidos

28 veintitres

29 veinticuatro

30 veinticinco

31 veintiseis

32 veintisiete

33 veintiocho

34 veintinueve

35 treinta

36 treinta y uno

37 treinta y dos

38 treinta ytres

39 treinta y cuatro

40 treinta y cinco

41 treinta y seis

42 treinta y siete

43 treinta y ocho

44 treinta y nueve

45 cuarenta

46 cuarenta y uno

47 cuarenta y dos

48 cuarenta y tres

49 cuarenta y cuatro

50 cuarenta y cinco

51 cuarenta y seis

52 cuarenta y siete

53 cuarenta y ocho

54 cuarenta y nueve

55 cinquenta

56 cinquenta y uno

57 cinquenta y dos

58 cinquenta y tres

59 cinquenta y cuatro

60 cinquenta y cinco

61 cinquenta y seis

62 cinquenta y siete

63 cinquenta y ocho

64 cinquenta y nueve

65 sesenta

66 sesenta y uno

67 sesenta y dos

68 sesenta y tres

69 sesenta y cuatro

70 sesenta y cinco

71 sesenta y seis

72 sesenta y siete

73 sesenta y ocho

74 sesenta y nueve

75 setenta

76 setenta y uno

77 setenta y dos

78 setenta y tres

79 setenta y cuatro

80 setenta y cinco

81 setenta y seis

82 setenta y siete

83 setenta y ocho

84 setenta y nueve

85 ochenta

86 ochenta y uno

87 ochenta y dos

88 ochenta y tres

89 ochenta y cuatro

90 ochenta y cinco

91 ochenta y seis

92 ochenta y siete

93 ochenta y ocho

94 ochenta y nueve

95 noventa

96 noventa y uno

97 noventa y dos

98 noventa y tres

99 noventa y cuatro

100 noventa y cinco

101 noventa y seis

102 noventa y siete

103 noventa y ocho

104 noventa y nueve

105 cien

106 Pedro Instructions: Give all pupils (except one) a number in sequence. Ask them to, “Escribid los numeros en los libros” Get pupils to draw a picture related to the vocab topic. E.g. a pet. “Dibujad un animal” 3. Ask the pupil without a number to come out to the front and sit in your seat. “Ven aqui, setentate en mi silla.” 4. Tell the class that this pupil is now Pedro and they are in charge. “Aqui esta Pedro – clase, decid “Hola” a Pedro! Pedro, dice, “Hola” a la clase!” 5. Tell the class that Pedro is in charge – Pedro es el jefe!

107 Pedro Instructions (cont.)
6. Tell pupils that Pedro will say a number between 1 and however many are in the class. If it’s their number they have to say their word (can build this up to a phrase or start with a phrase). “Pedro va a decir un numero desde Si es tu numero, tienes que decir tu frase– por ejemplo...” Note: Give lots of examples!! 7. Then the pupils say another number or Pedro “Despues, tu dices un otro numero o Pedro – y continuamos” 7. “Pero, Si Pedro dice tu numéro y! Silencio! Oh oh! Tu tienes que ir a la silla 21” You will need to mime to support this! 8. “Despues – los numeros mas grande que (tu numero) sube place. Por ejemplo, 5 o 4 – etc. 9. After this it’s best just to get started and have a dummy run. I always get Pedro to say “Silencio la clase, Escuchad!” to start off.

108 Talking about yourself
Spanish Level 1 Talking about yourself

109 First Level Significant Aspects of Learning
Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

110 Vocabulary Talking about yourself
There are two ways of asking someone’s name in Spanish and two ways of asking how old someone is. Use whichever you feel most comfortable with. ¿Cuál es tu nombre? What are you called? ¿Cómo te llamas? What are you called? Mi nombre es... Mi nombre es... Me llamo I am called… ¿Quién es? Who is it? Es It is... ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo ___ años I am __ years old ¿A dónde vives? Where do you live? Vivo en Edimburgo I live in Edimbourg

111 ¿Cómo te llamas? Choose whichever form you feel most comfortable with.

112 Me llamo… Pupils can choose a name for the penguin.

113 ¿Quién es? Who is it? Again, choose whichever way you prefer and use that one.

114 Es… Pupils can choose a name.

115 ¿Cuántos años tienes? Choose whichever form you feel most comfortable with.

116 Tengo 5 años

117 ¿Y tú?

118 Tengo 7 años

119 ¿Dónde vives?

120 Vivo en Edimburgo.

121 Vivo en Edimburgo en Escocia.

122 Embedding the language
You can use age to ask someone’s age whenever it’s their birthday. Use both age and where you live when you’re doing the register.

123 Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. .

124 ¿Cuántos años tienes? Actividad
Look at the following ages on the slides and use your knowledge of numbers to say what age it would be for each of them. E.g. Tengo cinco años . Mirad los números ¿Cuántos años tienes?

125 ¿Cuántos años tienes?

126 ¡Si, Tengo dos años!

127 ¿Cuántos años tienes?

128 ¡Si, tengo siete años!

129 ¿Cuántos años tienes?

130 ¡Si, tengo tres años!

131 ¿Cuántos años tienes?

132 ¡Si, tengo cinco años!

133 ¿Cuántos años tienes?

134 ¡Si, tengo cuatro años!

135 ¿Cuántos años tienes?

136 ¡Si tengo un año! Please note that 1 means that ans becomes singular and there is no longer an S on the end!

137 ¿Cuántos años tienes?

138 ¡Si, tengo ocho años!

139 ¿Cuántos años tienes?

140 ¡Si tengo seis años!

141 ¿Cuántos años tienes?

142 ¡Estupendo! Tengo diez años.

143 ¿Cuántos años tienes?

144 ¡Si, tengo nueve años!

145 ¡La edad de esta persona es…!
¿Cuántos años tienes? las fotos Mirad decidid y Look at the photos, class can ask the question and then try and guess the age of the person ¡La edad de esta persona es…!

146 ¿Cuántos años tienes?

147 ¡Hola! Tengo cinco años Hello. I am five years old.

148 ¿Cuántos años tienes?

149 ¡Hola!, Me llamo Nicolás. Tengo seis años.
Hello. My name is Nicolas. I am seven years old.

150 ¿Cuántos años tienes?

151 ¡Hola a todos! Tengo tres años.
Hello everyone. I am three years old.

152 ¿Cuántos años tienes?

153 ¡Tengo ocho años! ¡Es mi cumpleaños! 
I am eight years old. It’s my birthday!

154 ¿Cuántos años tienes?

155 ¡Hola! Tengo siete años. Hello I am seven years old.

156 Vivo en… Give out large maps to pupils to share in twos/groups of 4.
Each pupil is given a set of plastic counters. You could do this by giving each pupil one colour of counter. The teacher plays the audio clips from the next slide. Pupils listen and have to place the counter on the place in Spain which they hear in the recording. Check answer on the map afterwards. If using different colours, they could then count them afterwards to see who got the most correct. You could also follow up this activity with asking “Dónde está + the name of a city and pupils would have to mark it on the map.

157 Mirad la mapa de España…

158 ¿Dónde vives? 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

159 ¿Dónde vives? 1. Madrid 6. Toledo 2. Barcelona 7. Valencia
3. Salamanca 4. Málaga 5. Pamplona 6. Toledo 7. Valencia 8. Santiago 9. Granada 10. Sevilla

160 Mi pasaporte… Pupils create their own Spanish pasaporte.
First they choose a Spanish name from the list. You can discuss with pupils that Spanish children have 2 surnames, their mothers and their fathers. Create a passport with Name, age, where they live. Pupils can use this as basis for practised conversation.

161 Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.

162 ¿Cuántos años tienes? ¡Canción!

163 ¡Canción!

164 ¿Cuántos años tienes? Languages online

165 ¿Cuántos años tienes? BBC primary Spanish

166 ¿Cuántos años tienes? Languages online Australia
Please note that this requires you to have done numbers above 10.

167 BBC Spanish – How old am I?

168 BBC Spanish – Our world

169 Storybird

170 MFL Sunderland


Descargar ppt "Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo."

Presentaciones similares


Anuncios Google