La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
5 Trabajo del timbre: Pongan la tarea en el pupitre. Hagan el trabajo de timbre. Do the bell work! QUIZ NEXT CLASS – Criterion D LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies to discuss our lifestyles and health habits express our thoughts on health and give advice on how to improve our choices, using ‘creer + que’ and ‘deber’ conjugate irregular verbs called “stem-changers” We’ll know we’re successful when we can… construct sentences with perfect agreement with consistency contribute positively to our teams’ success when playing the running man game ask/answer our partner’s a variety of questions about health & give logical & well-structured advice understand the concept of a stem-changing verb & write each form correctly of dormir, tener, preferir, querer, poder (as well as creer, deber, hacer, ver)

2 5

3 *There MUST be a new running man each round!
15 ¡Juego de correr! Work in teams of 4. Place vocabulary cards on table top. One person is the running man. He/she holds the marker. Teammates sitting hand the appropriate card off to the running man. Running man has to correctly spell terms and sentences to earn points for his/her team. *There MUST be a new running man each round!

4 How we get healthy depends…
5 on what we prefer to do, eat, drink on what we have to do based on our health right now on getting good sleep on a daily basis on what we can do with the resources we have All of these verbs are examples of STEM-CHANGING VERBS!

5 e to ie Stem-changing verbs 5 yo tengo nosotros tenemos tú tienes
vosotros tenís Ud. él ella tiene ellos ellas Uds. tienen yo prefiero nosotros preferimos prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren e to ie yo quiero nosotros queremos quieres vosotros querís Ud. él ella quiere ellos ellas Uds. quieren

6 o to ue Stem-changing verbs 5 yo puedo nosotros podemos tú puedes
vosotros preferís Ud. él ella puede ellos ellas Uds. pueden o to ue yo duermo nosotros dormimos duermes vosotros dormís Ud. él ella duerme ellos ellas Uds. duermen

7 u to ue Stem-changing verbs 2 yo juego nosotros jugamos tú juegas
vosotros jugaís Ud. él ella juega ellos ellas Uds. juegan

8 e to i Stem-changing verbs 2 yo pido nosotros pedimos tú pides
vosotros pedís Ud. él ella pide ellos ellas Uds. piden

9 10 Work in a pair. Write your answers. Include both the pronoun & the verb form! Correct each others’ work using the answer key on the back of the sheet.

10 Vamos a enfocar en ‘preferir’…
5 yo prefiero nosotros preferimos prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren

11 Práctica en parejas: Actividad 6 de p. 153

12 Kahoot! To prepare for quiz…
20 Use gustar & encantar forms correctly Know food/drink vocabulary Use es & son at the right times Use the correct adjective to “agree” with whatever you’re describing


Descargar ppt "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"

Presentaciones similares


Anuncios Google