Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada por孔霭 史 Modificado hace 7 años
1
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
5 Trabajo del timbre: Pongan la tarea en el pupitre. Hagan el trabajo de timbre. Do the bell work! QUIZ NEXT CLASS – Criterion D LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies to discuss our lifestyles and health habits express our thoughts on health and give advice on how to improve our choices, using ‘creer + que’ and ‘deber’ conjugate irregular verbs called “stem-changers” We’ll know we’re successful when we can… construct sentences with perfect agreement with consistency contribute positively to our teams’ success when playing the running man game ask/answer our partner’s a variety of questions about health & give logical & well-structured advice understand the concept of a stem-changing verb & write each form correctly of dormir, tener, preferir, querer, poder (as well as creer, deber, hacer, ver)
2
5
3
*There MUST be a new running man each round!
15 ¡Juego de correr! Work in teams of 4. Place vocabulary cards on table top. One person is the running man. He/she holds the marker. Teammates sitting hand the appropriate card off to the running man. Running man has to correctly spell terms and sentences to earn points for his/her team. *There MUST be a new running man each round!
4
How we get healthy depends…
5 on what we prefer to do, eat, drink on what we have to do based on our health right now on getting good sleep on a daily basis on what we can do with the resources we have All of these verbs are examples of STEM-CHANGING VERBS!
5
e to ie Stem-changing verbs 5 yo tengo nosotros tenemos tú tienes
vosotros tenís Ud. él ella tiene ellos ellas Uds. tienen yo prefiero nosotros preferimos tú prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren e to ie yo quiero nosotros queremos tú quieres vosotros querís Ud. él ella quiere ellos ellas Uds. quieren
6
o to ue Stem-changing verbs 5 yo puedo nosotros podemos tú puedes
vosotros preferís Ud. él ella puede ellos ellas Uds. pueden o to ue yo duermo nosotros dormimos tú duermes vosotros dormís Ud. él ella duerme ellos ellas Uds. duermen
7
u to ue Stem-changing verbs 2 yo juego nosotros jugamos tú juegas
vosotros jugaís Ud. él ella juega ellos ellas Uds. juegan
8
e to i Stem-changing verbs 2 yo pido nosotros pedimos tú pides
vosotros pedís Ud. él ella pide ellos ellas Uds. piden
9
10 Work in a pair. Write your answers. Include both the pronoun & the verb form! Correct each others’ work using the answer key on the back of the sheet.
10
Vamos a enfocar en ‘preferir’…
5 yo prefiero nosotros preferimos tú prefieres vosotros preferís Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren
11
Práctica en parejas: Actividad 6 de p. 153
12
Kahoot! To prepare for quiz…
20 Use gustar & encantar forms correctly Know food/drink vocabulary Use es & son at the right times Use the correct adjective to “agree” with whatever you’re describing
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.