Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Title I, Part A Program Requirements 2016-2017
Parent/Faculty Annual Title I, Part A Meeting Junta Anual de Padres/Facultad Titulo 1, Parte A Title I, Part A Program Requirements Titulo I, Parte A Requisitos del Programa You can conduct this meeting prior to an Open House or Back to School Night when school starts. It shouldn’t take more than 30 minutes for you to briefly discuss the slides and then dismiss for visiting in the classroom. Print out the handouts. I would recommend two slides to a page. In addition to having the meeting before parents and faculty break up for visiting in the classrooms, you could have this powerpoint running on your TVs located in the hallways or at the entrance to your building.
2
AGENDA August 18, 2016 Presidio ISD Time: 5:00
Title I, Part A School wide Program Parent Involvement Program Meet the teacher and open house 18 de agosto del 2016 Presidio ISD Hora: 5:00 El programa educativo Titulo 1 Parte A Programa de participación de los padres Presentación de maestro/a y reunión Interpreter is present for the meeting Intérprete está presente para la reunión
3
Title I, Part A School Wide Program: Purpose and Intent Titulo I, Parte A de la Escuela: Proposito del Programa y Intencion The purpose and intent of the Title I, Part A Program is to provide opportunities for children served to acquire the knowledge and skills contained in the challenging state content standards [Texas Essential Knowledge and Skills (TEKS)] and to meet the challenging state performance standards developed for children in Texas. Title I, Part A provides supplemental resources to help schools with high concentrations of students from low-income families provide high-quality education which will enable all children to meet the state student performance standards. El propósito y la intención del programa Título 1, Parte A es de proporcionar oportunidades para que los niños adquieran el conocimiento y las habilidades contenidas en los estándares desafiantes en el contenido del estado [Texas Essential Knowledge and Skills (TEKS)] y para llegar a la meta de los estándares desafiantes de desempeño de estado desarrollado para los niños de Tejas. Título 1, Parte A proporciona recursos suplementarios para ayudar las escuelas con concentraciones altas de estudiantes de familias de ingresos bajos, proporcionan la educación de gran calidad que permitirá a todos los niños para encontrar los estándares de desempeño de estudiante de estado.
4
All campuses in Presidio ISD are Title I, Part A School wide campuses
The Title I, Part A funds received by the district are used to upgrade and enhance instructional programs for all children Funds may be reserved at the district level for: Parent Involvement Activities Private Schools-if participating Administration of the program Districtwide Professional Development Activities Homeless students if not attending a Title I campus Neglected/Delinquent Facilities Other: Contract for technical assistance with programs and funding Todas las escuelas en Presidio ISD son parte de Título 1, Parte A Los fondos de Título 1, Parte A, recibidos por el distrito son utilizados para actualizar y aumentar programas instruccionales para todos los niños. Los fondos pueden ser reservados a nivel de distrito para: Actividades de Participación de Padres Escuelas privadas – si participan Administración del programa Actividades de desarrollo profesional del distrito Estudiantes sin hogar si no asiste a una escuela de Titulo I Instalaciones para desatendidos o delincuentes Otro: Contrato de asistencia técnica con los programas y la financiación
5
The Title I, Part A Program in Presidio ISD coordinates with other programs in the district:
Title II, Part A – REAP 100% to meet the intents and purposes of Title IA Title I, Part C Migrant Title III, Part A, Limited English Proficiency Other State and Local Programs Programs that support students in passing the required State Assessments El programa de Titulo 1, Parte A en Presidio ISD se coordina con otros programas en el distrito: Titulo II, Parte A REAP 100% para cumplir con los intenciones y propósitos de Titulo IA Titulo I, Parte C Migrante Titulo III, Parte A, habilidad de ingles limitada Otros programas estatales y local Programas que apoyan a los estudiantes al pasar las evaluaciones estatales requeridas
6
The Performance Based Monitoring System (PBMAS)
The Title I, Part A Program is a federal program that is under ESEA/No Child Left Behind (NCLB) that is monitored by TEA The Performance Based Monitoring System (PBMAS) Student performance in Math, English Language Arts, and Participation on State Developed Assessment as well as student Graduation/Attendance Initial Compliance Review (ICR) reports based on NCLB Compliance reports El programa de Titulo 1, Parte A es un programa federal que esta bajo ESEA/No Child Left Behind que es monitoreado por TEA El Sistema Vigilante Basado por el Desempeño (PBMAS) Progreso Anual Adecuado es medido por desempeño de estudiante en TAKS/STAAR en matemáticas, ingles/artes de lenguaje, participación, tasa de graduación (para prepas y distritos) o tasa de asistencia (para escuelas elemental y secundarias). Conformidad es determinada por la aplicación anual por fondos y reportes de conformidad sometidos a la Agencia de Educación de Tejas (TEA)
7
Parent Involvement Participación de Padres
Parents are to be involved in the Title I, Part A Program through: Implementation of the program and planning (in the spring) Activities for the parents in order to better prepare their child in their education (calendar of activities, information on how to help their children at home, newsletters, etc) Development/review/evaluation of the Title I, Part A Parent Involvement Policy for LEA and campus as well as School-Parent Compacts for the campus. Title IA Meeting – Review documents Spring SBDM – Evaluate and approve for the next year Los padres participaran en el Titulo 1, Parte A por: La aplicación del programa y planificación (en la primavera) Las actividades para los padres para preparar mejor a su niño en su educación (calendario de actividades, información sobre como ayudar a sus hijos en casa, boletines, etc.) Desarrollo/revisión/evaluación del Título 1, Parte A Póliza de Participación de Padre LEA y el campus, así como pactos de las escuelas y los de los padres de las escuelas. Junta de Titulo IA SBDM de la primavera – Evaluar y aprobar para el próximo año
8
Parent Involvement con't Participación de Padres con't
Being informed on the level of achievement of their child Being timely informed if their child has been taught by a non highly qualified teacher for 4 or more consecutive weeks. Parent-Teacher Conferences for all elementary (PK-6) and any secondary students (7-12) who failed any portion of the required state assessments. Assisting teachers, pupil services personnel, principals and other in the value and utility of contributions of parents. Estar informado sobre el nivel de logro de su hijo(a) Al estar oportunamente informado si su hijo(a) ha sido ensañado por un maestro no altamente calificado por 4 o mas semanas consecutivas. Conferencias de padres y maestros para todas las primarias (PK-6) y los estudiantes de las escuelas secundarias (7-12) que reprobaron cualquier parte de las evaluaciones requeridas del estado. Ayudar a los maestros, personal de servicios estudiantiles, directores y otros en el valor y utilidad de las contribuciones de los padres.
9
More Information/Mas Información:
Contact your child’s classroom teacher Contact your campus principal Search the following websites: TEA NCLB /nclb USDE Póngase en contacto con el maestro de su niño Póngase en contacto con su director Buscar en los siguientes sitios web: TEA NCLB USDE Add contact information for principals and/or central office staff.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.