La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar"— Transcripción de la presentación:

1 El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar
Hoy es … El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

2 Talking about yourself and others

3 Vocabulary Talking about yourself and others. At Level 2 there is a progression onto talking about others and self. ¿Como te llamas? What are you called? Me llamo… I am called... ¿Como se llama? What is his/her name? El se llama… He is called… Ella se llama… She is called… ¿Quien es? Who is it? Es It is... ¿Cuantos años tienes? How old are you?  Tengo___años. I am __ years old ¿Donde vives? Where do you live? Vivo en Edimburgo. I live in Edinburgh En Escocia in Scotland

4 ¡Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo…

5 Haced un círculo… …en orden alfabético.

6 Dejed la conversación en orden.
Me llamo Hola Adios Así Así Qué tal

7 ¡Hola. ¿Qué tal. / ¿Cómo estas
¡Hola! ¿Qué tal? / ¿Cómo estas? Fenomenal / muy bien/ bien /así así / fatal ¿Y tú? ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¡Adios!

8 Decidid la pronunciación.
Me llamo Hola Adios Así Así Qué tal

9 ¡Hola. ¿Qué tal. / ¿Cómo estas
¡Hola! ¿Qué tal? / ¿Cómo estas? Fenomenal / muy bien/ bien /así así / fatal ¿Y tú? ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¡Adios!

10 ¿Cómo te llamas? What is your name?

11 Me llamo… My name is.. Pupils can choose a name for the penguin.

12 ¿Dónde vives?

13 Vivo en Edimburgo.

14 Vivo en Edimburgo en Escocia.

15 ¿Dónde trabajas?

16 Trabajo en Canal View Primary School.

17 The Ambassador’s Reception
Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿Donde vives? Vivo en… ¿Donde trabajas? Trabajo en Canal View primaria ¡Mucho gusto!

18 Los colores azul rojo verde naranja

19 Los grupos del arco iris
Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “¿Que color tienes? and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour. ¿Que color tienes? Rojo

20 Sentaos en grupo Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

21 Presentamos… Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿Donde vives? Vivo en… ¿Donde trabajas? Trabajo en Canal View primaria ¡Mucho gusto!

22 ¿Cómo se llama? What is his name?

23 Él se llama Javier His name is Javier

24 ¿Cómo se llama? What is her name?

25 Ella se llama María Her name is Maria. (Ella = eh – ya. Double l makes a y sound in Spanish)

26 ¿Quién es? Who is it?

27 ¡Es Javier! It is Javier

28 ¿Cuántos años tienes? How old are you?

29 Tengo 9 años I’m 9 years old.

30 ¿Y tú?

31 Tengo 10 años

32 Embedding the language
You can use age to ask someone’s age whenever it’s their birthday. Use both age and where you live when you’re doing the register. I take an active part in daily routines, responding to instructions which are accompanied by gesture and expression. MLAN 2-01b

33 Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. .

34 ¿Cómo se llama? Listening and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Como se llama?” before each image is revealed. In their team, they agree who it is and write on a mini whiteboard. ”El se llama… or “Ella se llama..” followed by the celebrity’s name. The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a

35 Eligid a un amigo Eligid a otra pareja Sentaos en grupo. ¡Parad!
In this activity, pupils work in cooperative learning groups to guess the name of the celebrity while practising the new phrases for level 2 – Él se llama/ ella se llama. Stop, find a friend, do your introductions, choose another pair, sit in a group. Sentaos en grupo.

36 Eligid un nombre para el grupo Eligid una acción para el grupo
Choose a name for your group. Choose an action for your group.

37 Él se llama… His name is…/ Her name is… Ella se llama…

38 Mirad las imagenes Levantad la mano “Él se llama…” Escribid y Decid…
Look at the images, put your hand up and say “His name is…” or “Her name is…” There are only a couple of examples on here. Game could be continued by pupils drawing a celebrity and pupils say “El se llama” or “Ella se llama”. “Ella se llama…”

39 ¿Cómo se llama? Her name is Queen Elizabeth

40 Ella se llama Queen Elizabeth.
Her name is Queen Elizabeth

41 ¿Cómo se llama? What is his name? El se llama David Beckham

42 El se llama David Beckham.
What is his name? El se llama David Beckham

43 ¿Cómo se llama? What is his name? El se llama David Beckham

44 El se llama Brad Pitt. © 2009 by SpreePix MediaIMG- _8313 - Brad Pitt
What is his name? El se llama David Beckham © 2009 by SpreePix MediaIMG- _ Brad Pitt

45 ¿Cómo se llama? © 2013 by Melissa Rose
What is his name? El se llama David Beckham © 2013 by Melissa Rose

46 Ella se llama Miley Cyrus.
What is his name? El se llama David Beckham © 2013 by Melissa Rose

47 ¿Cómo se llama? © 2011 SonyMusic What is his name?
El se llama David Beckham © 2011 SonyMusic

48 El se llama Olly Murs © 2011 SonyMusic What is his name?
El se llama David Beckham © 2011 SonyMusic

49 ¿Cómo se llama?

50 Ella se llama Emma Watson.

51 ¿Cómo se llama?

52 El se llama Prince William.

53 ¿Cómo se llama?

54 ¿Cómo se llama?

55 ¿Cómo se llama?

56 ¿Cómo se llama?

57 ¿Cómo se llama?

58 Aims To learn the personal pronouns. To learn the verb tener
To practice colours and pets with the verb tener.

59 Pronouns Yo I Tú/ usted(formal) You Él/ella/ He/she/it
Nosotros/nosotras(f) We Vosotros/ustedes You (plural) Ellos/ellas They you don’t always need to use the subject pronoun in Spanish as the ending of the verb tells you who is doing the verb. Tengo = I have Tienes = you have

60 El canción de pronombres

61 La chanson des pronoms Link to youtube cliphttps://

62 Yo I Tú/ usted(formal) You Él/ella/ He/she/it Nosotros/nosotras(f) We Vosotros/ustedes You (plural) Ellos/ellas They Use pointing actions like a DJ to help learn the pronouns Can you think of a catchy tune or well known song that pupils could sing this along to?

63 Cantarlo por la clase cuando estáis listo.
Trabajad en tu grupo Cantarlo por la clase cuando estáis listo. Practicad un canción de pronombres

64 ¡Adiós!


Descargar ppt "El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar"

Presentaciones similares


Anuncios Google