La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Gender/Definite and Indefinite Articles. Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Gender/Definite and Indefinite Articles. Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with."— Transcripción de la presentación:

1 Gender/Definite and Indefinite Articles

2 Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with definite articles: 1. _____ muchachos 2. _____ maestras 3. _____ pupitre 4. _____ lápices 5. _____ pluma 6. _____ hojas de papel

3 Gender of Nouns Masculine nouns end with an –o – Ex. libro – Ex. muchacho Feminine nouns end with an –a – Ex. pluma – Ex. muchacha – *(There are exceptions that will be discussed later) Nouns that end with an –e will be both femenine and masculine nouns – Ex. estudiante

4 SingularPluralSingularPlural fuerte habladores joven artístico guapos estómagos sociable bonitos atrevida alta serios reservadas fuertes altas reservada atrevidas estόmago bonito sociables artísticos hablador jóvenes guapo serio

5 SingularPluralSingularPlural chico estudiantes pupitre pluma lápicespie nariz color estación clases chicos lápiz clase colores pies plumas estudiante estaciones narices pupitres

6 Definite Articles SingularPlural Masculineellos Femininelalas

7 Definite articles The articles must agree in gender and number with the noun. Ex. ___ libro – singular and masculine Ex. ___ pluma – singular and feminine Ex. ___ libros – plural and masculine Ex. ___ plumas – plural and feminine Ex. ___ estudiante (f)- singular and femenine Ex. ___ estudiantes (m) – plural and masculine los la las los la el

8 Definite Articles 1._________ estudiante (m)11. _________ piernas 2. _________ maestro12. _________ brazo 3_________ pupitre13. _________ libros 4. _________ ojo14. _________ hojas de papel 5. _________ estaciones15. _________ bolígrafos 6. _________ color16. _________ estudiantes (f) 7._________ meses17. _________ familias 8._________ carpetas18. _________ chico 9. _________ cuadernos19. _________ chicas 10. _________ dedos20. _________ lápiz el las el las los las los el las los las los el las el

9 Indefinite Articles SingularPlural Masculineununos Feminineunaunas

10 Indefinite articles The articles must agree in gender and number with the noun. Ex. ___ libro – singular and masculine Ex. ___ pluma – singular and feminine Ex. ___ libros – plural and masculine Ex. ___ plumas – plural and feminine Ex. ___ estudiante (f)- singular and femenine Ex. ___ estudiantes (m) – plural and masculine unos una unas unos una un

11 Indefinite Articles 1. _________ estudiantes (m)11. _________ pierna 2. _________ maestros12. _________ brazos 3. _________ pupitres13. _________ libro 4. _________ ojos14. _________ hoja de papel 5. _________ estación15. _________ bolígrafo 6. _________ colores16. _________ estudiante (f) 7. _________ mes17. _________ familia 8. _________ carpeta18. _________ chicos 9. _________ cuaderno19. _________ chica 10. _________ dedo20. _________ lápices unos una unos una un una un unos una un una un unos una unos

12 A Practicar Definite Articles ____ pluma ____ libros ____ carpetas ____ lápiz ____ estudiante (m) ____ bolígrafos Indefinite Articles ____ pupitres ____ maestras ____ estudiante (f) ____ carpeta ____ lápiz ____ cuadernos unos un una unas unos los el las los la

13 Possessive Adjectives *If the subject is singular, use the following adjectives. *If the subject is plural, use the following adjectives. OJO: tu- your tú- you (inf.)

14 Possessive Adjectives 1. my students- _____________________ 2. his student - ______________________ 3. our students - ______________________ 4. her students- ______________________ 5. your book (inf.) -______________________ 6. their (m) pen- ______________________ 7. my colors - ______________________ 8. your (form.) pencil ___________________ mis estudiantes sus estudiantes su lápiz mis colores su bolígrafo tu libro nuestros(as) estudiantes su estudiante

15 article-noun-adjective 1. the tall girls_______________________ 2. some tall girls_______________________ 3. a short girl_______________________ 4. the short girl_______________________ 5. the short boys_______________________ 6. some short boys_______________________ 7. some lazy students(m) _______________________ 8. the lazy students(f) ______________________ las chicas altas una chica baja la chica baja los chicos bajos unos chicos bajos unos estudiantes perezosos las estudiantes perezosas unas chicas altas

16 article-noun-adjective 9. the funny students (f)_____________________ 10. some books_____________________ 11. a yellow book_____________________ 12. the artistic student (m)_____________________ 13. the talented girl _____________________ 14. a serious teacher(f)_____________________ 15. the serious teacher_____________________ las estudiantes graciosas/cómicas la chica talentosa el estudiante artístico una maestra seria la maestra seria un libro amarillo unos libros

17 How to translate a sentence The pencils are orange pencils- plural/masculine Los lápices son anaranjados. 1 st –look at the subject -singular/plural? masculine/feminine? 2 nd -article, adjective, verb must agree with the subject

18 Translate 1.The tall girl is nice. 1.The book is old. 1.The student (f) is funny. 1.Some teachers(m) are serious. 1.The desks are brown. 1.The pens are purple. La chica alta es simpática. La estudiante es graciosa/cómica. Unos maestros son serios. Los pupitres son cafés. Las plumas/los bolígrafos son morados. El libro es viejo.

19 Look at the following sentences and determine if any corrections need to be made. *OJO- everything must agree in gender and number with the subject. 1.Las chicas es de Texas. 2. 2.La maestra son seria. 3. El pupitre es café. 4. Los bolígrafos es morados. 5. El hoja de papel son viejo. 6. La estudiantes (f) es alta y deportista. 7. Las maestros son altas y atrevidas. 8. Los carpetas es azul y rojo.

20 Translate 1.The pencils are red. 2. Some teachers (m) are funny. 3. The daring girls are sports-minded. 4. The short student (f) is serious and organized. 5. Some folders are blue and green.

21 Using commas in Spanish In English, commas are used when listing items. – Ex. I am tall, shy, and neat. In Spanish, a comma is not used before the last item. – Ex. Yo soy alta, reservada y ordenada.

22 ¿el, la, los, las? las carpetas la maestra el estudiante

23 ¿el, la, los, las? el pupitre los maestros el libro

24 ¿un, una, unos, unas? unos cuadernos unos lápices unas plumas unos bolígrafos

25 ¿un, una, unos, unas? una carpetaunas maestras unos estudiantes

26 Housekeeping


Descargar ppt "Gender/Definite and Indefinite Articles. Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with."

Presentaciones similares


Anuncios Google