La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Date: 02/09/2015 Sra. Kennerly Period: ____ Class: Español II Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Date: 02/09/2015 Sra. Kennerly Period: ____ Class: Español II Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts."— Transcripción de la presentación:

1 Date: 02/09/2015 Sra. Kennerly Period: ____ Class: Español II Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

2 el alfabeto español Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

3 Pronunciation:  Las Vocales:  A  E  I  O  U  Sound like:  ah  eh  ee  oh  oo Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

4  B & V  D – softer than in English  J  H  LL  S & Z  CH  Ñ  R vs. RR  ga, gue, gui, go, gu  ge – general  gi – girafa  ca, que, qui, co, cu  ce – cereal  ci – cinta  Ü  pingüino  güero(a)  No /sh/ sound like in – tion Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

5 Trabalenguas Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts  Tres tristes tigres tragaban trigo en un trigal en tres tristes trastos.  Three sad tigers drank wheat in a wheatfield in three sad dishes.  El hipopótamo Hipo está con hipo.  Hipo the hippopotomus has hiccups.  Me trajo Tajo tres trajes, tres trajes me trajo Tajo.  Tajo brought me three suits, three suits Tajo brought me.  Cuca Seco cose en casa de Coco Suca.  Cuca Seco sews en the house of Coco Suca.

6 Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts  Cuando cuentes cuentos, cuenta cuántos cuentos cuentas.  When you tell stories, tell how many stories you tell.  El buen abuelo Vicente vende bonitas boinas baratas, baberos babosos, bolillos verdes, botas bellas y revistas aburridas.  The good grandfather Vincent sells pretty, cheap berets, drooly bibs, green bread, beautiful boots and boring magazines.  Me han dicho que has dicho un dicho, un dicho que he dicho yo, ese dicho que te han dicho que yo he dicho, no lo he dicho; y si yo lo hubiera dicho, estaría muy bien dicho.  They have told me that you have said a saying, a saying that I have said, this saying that they have told you that I said, I have not said; and if I had said it, it would be well said.

7 Subject Pronouns I = YO YOU (FAM.) = TÚ YOU (FORM.) = USTED HE = ÉL SHE = ELLA (IT) WE = NOSOTROS(AS) YOU ALL = USTEDES THEY = ELLOS THEY = ELLAS Y’ALL = VOSOTROS(AS) Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

8  Pausa para practicar

9 Los Verbos:  What is a verb?  action  what you do  What is an infinitive?  The unconjugated form of a verb.  In English: to eat, to run, to dance  In Spanish, ends in -ar, -er, or -ir.  What are the 2 parts of a verb?  Stem  Ending (-AR, -ER, -IR) Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

10 BASIC CONJUGATION: Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts 1. CHOP 1. chop off the ending (-AR, -ER, -IR) 2. SHOP 1. shop for a new ending 2. the new ending depends on the subject (who is doing the action) 3. Learn your charts! 3. DROP 1. drop the new ending in

11 Los Verbos -AR -o -as -a -amos -an -áis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

12 Los Verbos -ER -o -es -e -emos -en -éis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

13 Los Verbos -IR -o -es -e -imos -en -ís Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

14 Los Verbos Irregulares Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

15

16 SER - to be soy eres es somos son sois Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

17 ESTAR - to be (emotion, location, condition) estoy estás está estamos están estáis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

18 IR = to go voy vas va vamos van vais * Don’t forget to add “a” Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

19  SER and ESTAR both mean “to be”  There are different uses for each verb Apuntes: SER vs. ESTAR

20  D - date  O - origin  C - characteristic  T - time  O - occupation  R - relationship  P - position  L - location  A - action  C - condition  E - emotion The acronyms:

21 IR - TO GO Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts  Must be followed by "A" Remember! A + EL = AL  Used to tell destination (where someone/something is going) Ejemplo: I am going to the house. Yo voy a la casa. what is going to happen (future formula) Ejemplo: I am going to eat. Yo voy a comer.

22 Noun-Adjective Agreement (NAG)  When an adjective modifies a noun in Spanish, they must agree in number and gender  The endings should match. Often, they even rhyme!  The book is green.  El libro es verde.  The pants are blue.  Los pantalones son azules.  The shirt is black.  La camisa es negra. Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

23 Possessive Adjectives mi(s) tu(s) su(s) nuestro(s) nuestra(s) su(s) vuestro(s) vuestra(s) Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

24 Possessive adjectives also must AGREE with the noun they modify. Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts  (The endings have to match.)  Ejemplos: My house is your (formal) house. Mi casa es su casa. Our parents are tall. Nuestros padres son altos. Y’alls parents are tall. Vuestros padres son altos. Our house is yellow. Nuestra casa es amarilla.

25 GUSTAR - to be pleasing gustagustan PLURAL Things being liked SINGULAR Thing being liked Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

26 Pronouns with GUSTAR A mí, me A ti, te A él, le A ella, le A Ud., le A nosotros, nos A ellos, les A ellas, les A Uds., les A vosotros, os Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

27 Ejemplos: Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts  I like the book.  A mí me gusta el libro.  I like books.  A mí me gustan los libros.  I like to read books.  A mí me gusta leer los libros.

28 V1V2 Rule  When 2 verbs are together in a sentence  1 st verb (V1) is conjugated  2 nd verb (V2) stays in the infinitive form  Ejemplos: I like to eat pizza. A mi me gusta comer pizza. He wants to go to school now. Él quiere ir a la escuela ahora. Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

29 ¿Cómo se dice en español? 1.I like to study. 2.Elena likes to watch television. 3.We don’t want to do homework. 4.Carlos and Miguel like cars. 5.Do you guys like to look at photos? 6.Do you want to go shopping? A mí, me gusta estudiar. A Elena le gusta ver la televisión. (Nosotros) No queremos hacer la tarea. A Carlos y Miguel les gustan los coches. ¿A vosotros os gusta mirar fotos? ¿Quieres ir de compras? Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

30 Práctica: en el texto de Español I (el libro rojo)  página ochenta y seis, actividad 7 p. 86  las películas  movies 1. A mis amigos les gustan los deportes. 1. A ellos les gusta jugar al tenis. 2. A mí me gusta ver televisión. 3. A él le gusta escuchar música. 4. A nosotros nos gusta comer la comida italiana. 5. A ti te gusta ir al cine. 6. A nosotros nos gusta jugar a los videojuegos.  página noventa y uno, actividad 17 p. 91  el ajedrez  chess 1. A mis amigos les gusta la comida china. 1. Quieren comer comida china. 2. Quieres jugar al tenis. 3. Mi mejor amigo quiere comer pizza. 4. Quiero leer. 5. Nosostros queremos jugar al ajedrez. 6. Ella quiere alquilar videos. Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

31

32

33

34 aka BOOT VERBS

35 QUERER quiero quieres quiere queremos quieren queréis to want, love

36 PODER puedo puedes puede podemos pueden podéis to be able

37 PEDIR pido pides pide pedimos piden pedís to ask for, request

38 JUGAR juego juegas juega jugamos juegan jugáis to play (game/sport)

39 MÁS VERBOS IRREGULARES Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

40 TENER = to have tengo tienes tiene tenemos tienen tenéis * Don’t forget to add “que” to say what someone has to do. Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

41 Expressions with TENER Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts  tener que  tener hambre  tener sed  tener frío  tener calor  tener razón  tener suerte

42 Venir  to come to vengo vienes viene venimos vienen venís Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

43 Hacer  to do/make hago haces hace hacemos hacen hacéis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

44 Poner  to put/ to place pongo pones pone ponemos ponen ponéis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

45 Salir  to go out/ to leave salgo sales sale salimos salen salís Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

46 Traer  to bring traigo traes trae traemos traen traéis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

47 Saber  to know (info., facts, about) sé sabes sabe sabemos saben sabéis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

48 Ver  to see/ to watch veo ves ve vemos ven veis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

49 CONOCER  to know (person/place) conozco conoces conoce conocemos conocen conocéis Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts

50 ponemos pongo salgo salimos traemos traigo hago haces

51 Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts conozco conocen venimos vengo tiene tengo sé sabes

52 Más Verbos Irregulares: DAR – to give doydamos dasdais dadan DECIR – to say, to tell digodecimos dicesdecís dicedicen Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts These are NEW verbs!


Descargar ppt "Date: 02/09/2015 Sra. Kennerly Period: ____ Class: Español II Apuntes: Review of Spanish I Grammar Concepts."

Presentaciones similares


Anuncios Google