La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz."— Transcripción de la presentación:

1 Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz.

2 # Total _____/160 A la campana 36-42 Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 36Jueves el 12 de diciembre ALC 37lunes el 16 de diciembre ALC 38M iércoles el 18 de diciembre

3 ALC 36 Responde a las preguntas

4 1. ¿Cómo se llama la flor de la foto?

5 2 ¿De dónde viene la flor? A.los Estados Unidos B.México C.Guatemala D.Honduras

6 3 Verdad o Falso La flor fue importante a los Azteca.

7 4 Verdad o Falso Hay una leyenda sobre la flor.

8 5 Who is the flower named after in the United States?

9 1. ¿Cómo se llama la flor de la foto? como la flor de Navidad, la flor de Pascua, la flor de fuego, la estrella de Navidad y la corona de los Andes, poinsettia

10 2 ¿De dónde viene la flor? A.los Estados Unidos B.México C.Guatemala D.Honduras

11 3 Verdad o Falso La flor fue importante a los Azteca. It was used as a red dye.

12 4 Verdad o Falso Hay una leyenda sobre la flor. La leyenda de la flor de la noche buena.

13 5 Who is the flower named after in the United States? It derives its common English name from Joel Roberts Poinsett, [3] the first United States Minister to Mexico, [4] who introduced the plant into the United States in 1825.Joel Roberts Poinsett [3]United States Minister to Mexico [4]

14 Hoy es jueves el 12 de diciembre. Content objective What I will do. I will review the classroom vocabulary, using ¿Cuántos/as ___hay? and make a poinsettia. Language objective How I will do it. I will review the classroom vocabulary using my scavenger hunt assignment and playing quick talk. I will be able to make up questions asking how many are there according to a picture and then finish by making a poinsettia and hanging it in the room.

15 What to do. 1.Place your ALC in your binder. 2.Get out your partner clock and find out who your ciencias partner is. 3.Go with your ciencias partner. 4.No partner? Move to the front of the class and get a blind date. 5.Quickly sit with your blind date and do the bienvenida.

16 La bienvenida Hoy es miércoles el 11 de diciembre. Pasen con su compañero de ciencias. Usen las tarjetas de memoria para la bienvenida. ¿Cómo se dice ciencias en inglés? Escribe el tiempo en el cuadro ciencias y márcalo con un marcador.

17 Take out a sheet of paper for today’s assignment.

18 # Nombre jueves el 12 de diciembre Español Período ¿Cuántos hay?

19 Quick talk Identify and say the word before your partner. Mark a tally mark on your paper if you win.

20

21 El reloj

22

23 La pantalla de la computadora

24

25 Los estudiantes

26

27 El ratón

28

29 La pantalla

30

31 El teclado/el piano

32

33 La silla

34

35 El cartel

36

37 La pared

38

39 El marcador

40

41 La papelera

42

43 El cuaderno

44

45 La puerta

46

47 La carpeta de anillos

48

49 El proyector

50

51 El pupitre

52

53 La bandera

54

55 El escritorio

56

57 La ventana

58

59 El maestro

60

61 Los libros

62

63 El tablero blanco/la pizarra

64

65 El lápiz

66

67 El espejo

68

69 El control remoto

70

71 El bolígrafo/la pluma

72

73 La maestra

74

75 El lapicero

76

77 El sacapuntas

78

79 El mapa

80

81 El papel

82

83 La mesa

84

85 La computadora

86

87 La grapadora

88 Oberservation You will have 30 seconds to view the next slide and remember what is on it.

89

90 Now write as many of the items that you saw on your paper.

91 Make up 8 questions according to the photo on the next slide. Use the questions ¿Cuántos _____ hay?

92

93 What you will need One large paper off the table One small paper off the table Scissors out of the box.

94 Fold the paper into 4 equal squares. Cut the squares out. You should have 5 squares now.

95 Make a poinsettia

96 You will need 5 squares. 1.Simply fold the piece of red paper in half, and cut out a half-petal shape (usually similar to a crescent moon shape) along the fold. When you open up the cut-out piece, you’ll have a full petal. 2.Repeat at least five times to create five petals. 3.Punch out five yellow dots from the yellow paper with the hole punch. 4.Assemble the flower with glue. 5.Glue the five yellow dots in the center of the flower. Read more: http://www.ehow.com/list_6716166_mexican- poinsettia-crafts-kids.html#ixzz2n7wzcJWlhttp://www.ehow.com/list_6716166_mexican- poinsettia-crafts-kids.html#ixzz2n7wzcJWl


Descargar ppt "Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz."

Presentaciones similares


Anuncios Google