06-07. Class of ’11 in ‘07 09-10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
In your Viva on the contenido page, write: El calendario y los númerospágina dos Remember to use different colors when writing vocabulary and on your.
Espa ñol 2 Capítulo 10 Preterito vs Imperfecto P ágina 345.
The prepositions AL and DEL The preposition a means to or towards. When used with the article el the contraction AL (a + el = to the ) is formed due to.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Personal pronouns & verb to be
Objetivos de hoy: Explain what the answers on the exam are and why. Conjugate and use in a sentence the present progressive Pensamientos You need the following.
EXAMEN CHAP 9. Vocabulary  Pág.: 325  La solicitud de trabajo  La entrevista  Globalización  Pág. 336  Las secciones  La oficina comercial  La.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Estar y tener.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
ALC 100 Martes el 22 de febrero. objetivo Comunicarse de la familia. Usar el verbo tener.
Using Infinitives.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Bienvenida ALC 129 Martes el 5 de abril Bienvenida.
Guía de autorretrato – Due 2/24 Create a self portrait that shows how you view yourself. You can use any medium in your portrait: paint, color pencils,
Two verbs together!!. cepillarse los dientes = to brush your teeth vestirse = to get dressed mirarse = to look at yourself in the mirror.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
ALC 126 jueves el 31 de marzo. Bienvenida Dictación/objetivo Ponte de pie enfrente del pupitre.
5 mitos sobre la seguridad de la tecnología.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Subject pronouns and Ser To be. Subject Pronouns SingularPlural yoInosotroswe túYou (familiar)vosotrosYou (familiar) Él/ella/ud.He/she/you (formal) Ellos/ellas/uds.They.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
On Your Desk Documento Today’s handout. ¡Hola! CONJUGATE!!!!!!! 1. We eat. 2. They sing. 3. You (informal) walk. 4. I talk. 5. She swims. 6. You all (formal)
Vocabulario 4 Cajas de cartón- Capítulo 4. Instructions 1.Look through your vocabulary words. 2.Study the cards. 3.Use your graphic organizer to help.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Recoge un libro para leer.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
created by Elisabeth Alvarado at
Alter-Ego Project Exercise 1
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Me gusta jugar con los libros Día dos
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
You will make a presentation about your family
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Tapas Yo ________ (pedir) una ensalada en el restaurante.
Poster project.
Los días de la semana-Days of the week
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa
Conjugate estar in the present tense
Tapas Escribe 3 oraciones sobre las noticias que están pasando en Miraleste ahora…
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

06-07

Class of ’11 in ‘07

09-10

Class of ’11 in ‘07

Part 2: Mayan Indian Headdresses Media: Cartón, Papel colorado, pegamiento, tijeras. Si usas cinta, tienes que esconderla Proceso: Experimenta con técnicas diferentes para crear un animal con el papel Usar el “look 3-D” No usa tantas eschemas de color

Building your headdress craftsmanship: show skill when cutting, folding, bending, and gluing. No tape shows. Creativity: in designing and paper experiments Use only paper to show your design It should be sturdy and stay together.

Gluing and curling the base.

Class of ’10 in ‘06

04-05 Class of ‘09 in 04-05

06-07

Class of ’10 in ‘06

06-07

Class of ’10 in ‘06

06-07

04-05

06-07

04-05

06-07

04-05

06-07

08-09