Examen final. Capítulo 1 Vocabulary/Quizlets:  Emociones – Emody  Ch 1.1 – Emody  Los pronombres personales (de sujeto) – Emody  Los números – Emody.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Copy/punctuate and answer the following questions…. Como te llamas Cual es tu numero Mi numero de telefono es……. (tell me it is write out the.
Advertisements

Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Los Pronombres Personales y El Verbo “SER”
“To Be” verbs in Spanish
Los Artículos / The Articles
Chapter 1 Part 2. Vocabulario Part 2 Cero, uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve, diez Once, doce, trece, catorce, quince, dieciséis,
Repaso Grande. Concepts Learned  Agreement  Ser v. Estar  Telling time  Question Words  Conjugation  Irregular verbs  Stem changing Verbs.
¿Quién eres? Who are you?.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Capítulo 1 Row Game Review. How are you Ms. Nolan? (spell Miss in Spanish) – ¿Cómo está usted Señorita Nolan? Spell all the days of the week in Spanish.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Gustar- To like (to please)
Chap. 2: A Conocernos Part 2  QUESTION FORMATION:  1. To ask questions that may be answered sí or no.  ¿(Tú) Eres inteligente?Are you intelligent? 
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
-El sábado y el domingo no son aburridos.
1 Present Tense conjugations of regular –ER/IR verbs Los Verbos Regulares.
Chapter 2.1 Descriptions. Aburrido (a) - boring Activo (a) - active Alto (a) - tall Atlético (a) – athletic Antipático (a) - unfriendly Bajo (a) - short.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Gustar+ infinitive.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Capítulo 1 Vocabulario 2 Los Números La Fecha Los Días de la Semana Los Cumpleaños.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 22 de septimbre del 2014
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
Choose the phrases that best complete each sentence. 1. _______________ las fiestas. a. Me gustob. Me gustanc. Me gusta 2. A Sarita __________________.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
T HE V ERB S ER Chapter 1- Part II Grammar. P RIOR K NOWLEDGE - S UBJECT P RONOUNS English Subject Pronouns I- You (informal) You (formal) He She We We.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Ser & Gustar + Infinitive Gramatica 1.1. Subject pronouns….  Indicate who is being described or who does the action in a sentence I = Yo You (familiar)
SaludosLa fechaSubjecto/ Verbo NúmerosAlfabeto.
Spanish II Notes. p. 4-5 ¿Como te llamas?- What’s your name? Me llamo…- My name is… ¿Cómo se llama el chico?- What’s the boy’s name? ¿Cómo se llama la.
Gramática Ser. Present tense of ser In Spanish, a verb has different forms to tell you who is the subject. Changing a verb form so that it matches its.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
Gustar. I like Me gusta He likes Le gusta You like Te gusta.
Like to do…Want to do …Going to do…
GUSTAR The verb ‘gustar’ is used in Spanish to convey the meaning “to like”. It’s literal meaning is “to be pleasing to”.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Billete de entrada Hoy 29/9 Ayer? Mañana? ¿Cuántos años tienes tú? What do you think tiene and él mean when you read the sentences? – ¿Cuántos años tiene.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
Transcripción de la presentación:

Examen final

Capítulo 1 Vocabulary/Quizlets:  Emociones – Emody  Ch 1.1 – Emody  Los pronombres personales (de sujeto) – Emody  Los números – Emody  Ch 1.2 – Emody Grammar:  Identify subjects and verbs, p. 12  Subject Pronouns in Spanish, p. 14  Punctuation/Accents, p. 26

Capítulo 2 Vocabulary/Quizlets:  Ch 2.1 – Emody  Ch 2.2 – Emody  Questions Words – Emody Grammar:  The verb ser, p. 24  Adjective Agreement, p.48 and 50  Definite Articles (the), p. 60  Me/Te/Le/Nos/Les + gustar, p. 62  de/del/de la/de los/ de las, p. 64

Capítulo 3 Vocabulary/Quizlets:  Ch 3.1 – Emody  Ch 3.2 – Emody  El tiempo – Emody Grammar:  Gusta with infinitives/Definition of an infinitive, p. 86  Prepositions that we use with gustar (before me/te/le/nos/les), p. 88  Conjugating -ar/-er/-ir verbs, p. 98 and 138

Subject Pronouns p. 14 Write all 9 subject pronouns and what they mean in English:  Yo = I  Tú = You (informal)  Usted = You (formal)  Él = He  Ella = She  Nosotros = We  Ustedes = You guys  Ellos = They (co-ed/males)  Ellas = They (females)

Write the following dates in Spanish.  Tuesday, 6/5 Es martes, el cinco de junio.  Wednesday, 12/22Es miércoles, el veintidós de diciembre.  Thursday, 1/1Es jueves, el primero de enero.  Monday, 3/11Es lunes, el once de marzo.  Saturday, 7/13Es sábado, el trece de julio.  Friday, 11/30Es viernes, el treinta de noviembre.  Sunday, 5/15Es domingo, el quince de mayo.

Write the following times in Spanish.  NoonEs mediodía. Son las doce de la tarde.  4:25pmSon las cuatro y veinticinco de la tarde.  1:15amEs la una y quince de la mañana.  7:30pmSon las siete y treinta de la noche.  1:55pmEs la una y cincuenta y cinco de la tarde. Son las dos menos cinco.  2:45pmSon las dos y cuarenta y cinco de la tarde. Son las tres menos cuarto.  10:35amSon las diez y treinta y cinco de la mañana.  1:00pmEs la una en punto de la tarde.

Ser p. 24 Write all 9 subject pronouns, the corresponding forms of ser, and their meanings in English. Use each of the verb forms above in a sentence.  Yo soy = I am  Tú eres = You are  Usted es = You are  Él es = He is  Ella es = She is  Nosotros somos = We are  Ustedes son = You guys are  Ellos son = They are  Ellas son = They are

Write the following sentences, paying attention to your adjectives!  She is smart and funny.  Ella es inteligente y cómica.  They (co-ed group) are lazy.  Ellos son perezosos.  They (females) are hardworking.  Ellas son trabajadoras.  He is good-looking.  Él es guapo.

Write the following sentences, paying attention to your adjectives!  We are serious.  Nosotros somos serios.  She is outgoing.  Ella es extrovertida.

Write the correct punctuation and accents where needed.  Buenos días.  ¿Cómo estás tú?  Él es José.  ¿Quién es él?  ¿Qué fecha es hoy?  ¿De dónde es ella?

Respond to the following questions in Spanish.  ¿Qué fecha es hoy?  Hoy es el dieciséis de diciembre.  ¿Qué día es hoy?  Hoy es lunes.  ¿De dónde eres tú?  Soy de Bartlett.  ¿Cómo te llamas?  Me llamo __________________________.

Respond to the following questions in Spanish.  ¿Quién es tu mejor amigo?  Él es ______________. / Ella es ______________.  ¿Quién es tu profesor de inglés?  Mi profesor(a) de inglés es ______________.  ¿Cómo estás?  Estoy bien/mal/más o menos/conteno/triste.  ¿Qué hora es?  Son las siete y cuarenta.

Write the following questions.  How old are you?  ¿Cuántos años tienes?  When is your birthday?  ¿Cuándo es tu cumpleaños?  What are you like?  ¿Cómo eres tú?  Who is your classmate?  ¿Quién es tu compañero de clase?

Write the following questions.  Why do you like movies?  ¿Por qué te gustan películas?  How are you?  ¿Cómo estás?  What is your name?  ¿Cómo te llamas?

Definite Articles p. 60 (the)  El –o  El libro  El carro  El videojuego  La –a  La fiesta  La película  Los –os  Los libros  Los carros  Los videojuegos  Las –as  Las fiestas  Las películas

Write the following phrases in Spanish.  I likeMe gusta(n)  You (informal) like Te gusta(n)  He likesLe gusta(n)  She likesLe gusta(n)  We likeNos gusta(n)  They likeLes gusta(n)  You guys likeLe gusta(n)

 Do you use gusta or gustan before infinitives?  gusta  When do you use gusta?  Before singular objects or infinitives  When do you use gustan?  Before plural objects

Write in Spanish.  He likes videogames because they are fun  Le gustan los videojuegos porque son divertidos.  We don’t like vegetables because they are awful.  No nos gustan verduras porque son pésimas.  They like ice cream because it is delicious.  Les gusta el helado porque es delicioso.

The preposition de p. 64 Write the correct form of de.  Los carros del muchacho son rápidos.  Las películas de la profesora son cómicas.  El libro de Juan es interesante.

Write in Spanish.  Rebecca’s videogames are fun.  Los videojuegos de Rebecca son divertidos.  The boy’s homework is difficult.  La tarea del muchacho es difícil.  The girls’ novel is awful.  La novela de las muchachas es pésima.

Infinitives p. 86  What is an infinitive?  A verb without a subject  A verb that is not conjugated  A verb that ends in –ar or –er or -ir   What is a conjugated verb?  A verb that has an ending that matches the subject

Conjugating -AR verbs p. 98  Yo –o  Tú –as  Usted/él/ella -a  Nosotros –amos  Ustedes/ellos/ellas -an

Conjugating -ER verbs p. 138  Yo –o  Tú –es  Usted/él/ella -e  Nosotros –emos  Ustedes/ellos/ellas -en

Conjugating -IR verbs p. 138  Yo –o  Tú –es  Usted/él/ella -e  Nosotros –imos  Ustedes/ellos/ellas -en

Write in Spanish.  We ride bicycles and they run.  (Nosotros) montamos bicicletas y (ellos) corren.  I read novels because they are interesting.  (Yo) leo novelas porque son interesantes.

Write in Spanish.  We go out with friends.  (Nosotros) salimos con amigos.  She draws because she likes to draw.  (Ella) dibuja porque le gusta dibujar.