1.8 Countries. Vámonos Write down the name of seven Spanish- speaking countries. Use textbooks as necessary!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De dónde son? Mosaicos (pp. 65, 91).
Advertisements

U1E1 U1E1 En Español saludos el verbo ser “to be” Bienvenido a Miami.
¿De dónde eres tú?.
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 31 ______ ______ C# 32 ______ ______ C# 33 ______ ______ C# 34 ______ ______ C# 35 ______ ______ C# 36 ______.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Warm-up How are you going to present today? Please review or ask a classmate sitting beside you how you make an A on presentation.
Los Paises Hispanohablantes America del Sur y America Central.
La pregunta: Contesta con un país hispanohablante.  What Spanish speaking country is a territory of the USA?  This Spanish speaking country is the closest.
Esponja ,el lunes, el 16 de septiembre
Hispanohablantes famosos Famous Spanish-speaking people
El Mundo Hispano Señorita Parreira el 28 de agosto de 2013.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Primeros Pasos-5 minutes Fill in the blanks 1. I am = __________ soy 2. they (feminine) speak = __________ hablan 3. you (singular, familiar) can = _________.
Los países hispanohablantes Spanish-Speaking Countries.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vámonos Write down (en inglés) at least 3 ways the US differs from other English-speaking countries… like Canada, the United Kingdom, Ireland, Australia,
Actividad Inicial: Look at the map and answer the questions:
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Propósito # 25: ¿Cómo seguimos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial:  Write.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Introduction SS6G1: The student will locate selected features of Latin America and the Caribbean LATIN AMERICA.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Expresiones Lección 1 Expressing from where someone comes.
Repaso Etapa preliminar. 1. List THREE Spanish-speaking countries. 3. List THREE words you know in Spanish. 2. List THREE prominent Spanish-speaking groups.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Capitales hispanohablantes
ESPAÑOL 1, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Frases comunes El 18 de agosto.
Ser Materials:. Vámonos Write out and complete these sentences: 1. To talk to your sister, use _________. 2. To talk about your aunt, use ________. 3.
Introduction SS6G1: The student will locate selected features of Latin America and the Caribbean LATIN AMERICA.
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Ejercicio #8: Put the following words in order: –Al puedo baño ir? –Siento lo –Columbia de soy –Entiendo no –Se comó dice español en ? –Significa qué?
1.8 Countries. Vámonos Sabemos el alfabeto (we know the alphabet).... por favor levanta su mano (raise your hand) y dime (tell me) las letras de su apellido.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
3.1 el 12 de octubre. Vámonos Pick up a blue passport! Then, describe yourself using at least five adjectives in English. Ejemplo: I am pretty. I am funny.
1.2 Greetings.
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Hoy es lunes. Es el primero de octubre ¿De dónde eres? ¿Puedes expresar el orígen nacional de una persona? PARA HACER AHORA: ¿Qué bandera es? Los Estados.
I can _________ the ___________________________ of the world. I can _________ a unique ___________________ associated with Mexican culture. Repaso: I can.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Where do they speak Spanish? Spanish 01 September 2013 Pgs 6 and 7.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡Escoja una categoría! You will be given the answer. You must give the correct question. Haga “click” aquí para empezar.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
ESPAñol What do you know about Spanish?
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
1.8 Countries.
ESPAñol What do you know about Spanish?
El alfabeto y las vocales
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
The Spanish Speaking World:
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Materials: download country song!
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Transcripción de la presentación:

1.8 Countries

Vámonos Write down the name of seven Spanish- speaking countries. Use textbooks as necessary!

Anuncios y asistencia Duolingo: el 31 de agosto (lunes) Proyecto: el 1 de septiembre (martes) Prueba: el 2 de septiembre (miércoles) Exámen: el 4 de septiembre (viernes) **

Un repaso del alfabeto

Nuestra Meta MLI.CCC1A Demonstrate basic geographic knowledge MLI.CUI A. Demonstrate knowledge of cultural contributions C. Describe customs and traditions of the cultures such as greetings, celebrations and courtesies. SWBAT Identify countries of the Hispanic world SWBAT Respect and appreciate cultures different from their own

¿De dónde eres? (where are you from?) Yo soy de… Ejemplo: ¿De dónde eres? Yo soy de México. Pick any spanish speaking country to answer the question when I ask you!

¿De dónde es Roberto? Where is Roberto from? Roberto es de Bolivia. Práctica con sus amigos using these people: Anna--Chile Carlos--México Juanita--Argentina

Los países hispanohablantes el país--the country hispanohablante--spanish-speaking Hay 21 países hispanohablantes.

Los países hispanohablantes

Hechos interesantes Puerto Rico is a territory of the United States! Some countries in Central and South America are not Spanish-speaking, like Brazil (Portuguese), Guyana (English), Suriname (Dutch, English), & Haiti (Creole, French).

¡ Escucha una canción! Rock the Countries- Central America Rock the Countries- South America

el mapa Usando su libro, abre a p. xxxvi-viii Llena su mapacon los paises hispanohablantes.

Billete de salida Dime… ¿ Cuál es la capital de _______? Dime… ¿Cuál país tiene el capital ______?