Examen Final – Español 1A Study Guide Test Sections:85pt Total Escribir & Escuchar Multiple Choice Exam Date: Mon. 1/25 Exam Date: Tues. 1/26.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Estados Unidos Un rato con los amigos
Advertisements

Spanish 2 Honors Grammar Notes
Me (Gabriel Hernandez) Me llamo Gabe. Yo soy De chandler. Voy al centro comercial Porque necesitos ropas y un gorra. Me gusta comer el helado Cuando hace.
Me llamo Mahima Kumar. Yo soy de New Delhi, India. Yo tengo catorce años. Yo soy una chica. Yo soy baja, cómica, simpática, responsible, y joven. Yo soy.
¿Cómo es…? Describing others using ser, articles, & adjectives
Ser and Adjectives.
-AR verbs Present tense: Los verbos regulares. There are two parts to every verb… The stem – Everything up to the ending The ending – There are 3 types.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Unidad 1 Lección 1 ¿ Qué te gusta hacer?.
Unidad 1, LecciÓn 1 página 51 Avancemos 1.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar un DVD aprender el español comer beber beber (color) comer (color)
Greetings and Farewells
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Los Verbos Regulares Also known as: How to match your socks 1.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
  An infinitive is:  An unconjugated verb that:  In Spanish ends in “AR” “ER” or “IR”  In English always starts with “to” What is an infinitive?
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
la escuela to study to read a book estudiar leer un libro.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Vocabulario - Lección 1.2. artístico(a) artistic.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
1. ¿Quién ______(él, ella, usted). 2. ¿De dónde _________usted. 3
Alquilar un DVD To rent a DVD. Andar en patineta To skateboard.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Vocabulario de Capítulo 1:
Cada día(every day)… Yo como frutaYo leo un libroYo monto en bicicleta Yo escucho música Yo trabajoYo bebo Yo estudio Yo canto Nombre:________ Período:
Examen de unidad 1 leccion 2
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Verbs that end in “ar” in español
1U1L2 Writing – An Example They are intelligent girls because they like to read. Ellas son unas chicas inteligentes porque les gusta leer. They are intelligent.
Avancemos 1 Unidad 1 Lección 2 Vocabulario. Describe yourself & Others ¿Cómo eres? artístico(a) atlético(a) bueno(a) cómico(a) ¿Cómo eres? artístico(a)
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Unit 1.2 Mis amigos y yo. Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Jeopardy $100 Lecci ó n preliminar U1L1U1L2U2L1U2L2 $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Vocabulario y Gramática
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Transcripción de la presentación:

Examen Final – Español 1A Study Guide Test Sections:85pt Total Escribir & Escuchar Multiple Choice Exam Date: Mon. 1/25 Exam Date: Tues. 1/26

Lección Preliminar Vocabulario ~ Greetings & Introductions examples) ¡Hola! = Buenos días. = Buenas tardes. = Buenas noches. = Hasta luego. = Hasta mañana. = Le presento a… = Mucho gusto. = El gusto es mío. = Igualmente. = Hi / Hello Good day / morning. Good afternoon. Good night. See you later. See you tomorrow. Let me introduce you to… Nice to meet you. The pleasure is mine. Likewise. / Same here.

Lección Preliminar Vocabulario ~ Introduction Questions ¿Cómo te llamas? = ¿De dónde eres? = ¿Cómo estás? = ¿Qué tal? = What is your name? Where are you from? How are you? What’s up? / How’s it going?

Unidad 1 – Lección 1 Vocabulario ~ Infinitive Verbs – to (do something) *Always end in ex) comer = descansar = escribir = leer = andar en patineta = pasear = beber = hablar = dibujar = hacer la tarea = to eatto rest to skateboard to go for a walk to drink to talk / speak to draw to do homework -ar, -er, -ir to writeto read

Unidad 1 – Lección 1 Vocabulario correr = trabajar = comprar = estudiar = to rent a DVD = to play guitar = to learn Spanish to prepare food = to watch TV = to play soccer = to play sports = to listen to music = to talk on the phone= to ride a bike = to spend time with friends = to run to work to buy to study alquilar un DVD tocar la guitarra aprender el español preparar la comida Mirar la televisión Jugar al fútbol Practicar deportesEscuchar música Hablar por teléfono Montar en bicicleta Pasar un rato con los amigos

Unidad 1 – Lección 1 Vocabulario ~ Snack Foods & Beverages ex) la galleta = el jugo = soft drink = fruit = las papas fritas = el helado = el agua = la pizza = El refrescoLa fruta water pizza cookiejuice french fries ice cream

Unidad 1 – Lección 1 Gramática ~ Gustar + an Infinitive – (talking about what people like/don’t like to do) me I like (Do) you like You guys / They like He / She likes Indirect Object Pronoun + Gusta English Meaning Indirect Object Pronoun + Gusta English Meaning _____ gusta _____ gusta te le nos os les *Only used in Spain We like

~ Use the word A in front of a person’s name to be specific about what they like ex) A Lucía ____ gusta descansar. = ex) A Lucía y yo _____ gusta descansar. = ex) A Lucía y A Lola _____ gusta descansar. = ex) A mí ____ gusta descansar. = le nos les Lucía likes to rest. Lucía and I like to rest. Lucía and Lola like to rest. me I like to rest.

Spanish Subject Pronoun English Meaning Spanish Subject Pronoun English Meaning yo nosotros (as) tú vosotros (as) usted él ella ustedes ellos (as) Unidad 1 – Lección 1 Gramática ~ Subject Pronouns – (Take the place of a person’s name or group of people) I you you guys they you (formal) he she you guys *Only used in Spain we

Subject Pronoun Spanish Verb Form English Meaning Subject Pronoun Spanish Verb Form English Meaning yo nosotros tú vosotros usted él ella ustedes ellos ellas ~ Ser = To be – (Identifying people and saying where they are from) soy I am you are / are you? You guys / They are He / She is eres es somos sois son You guys are *Only used in Spain We are

~ Use the word de after a form of ser to talk about where someone is from ex) Yo ______ de Miami. = ____________________ ex) Ellos ______ de California. = __________________ ex) Él _____ de Puerto Rico. = _______________________ ex) Nosotros ________ de Cuba. = ____________________ I am from Miami. They are from California. He is from Puerto Rico. We are from Cuba. soy son es somos

Unidad 1 – Lección 2 Vocabulario ~ Adjectives used to describe personality & appearance ex)alto(a) = bajo(a) = artistic = red-haired = cómico(a) = serio(a) = old = organized = trabajador = perezoso(a)= tallshort funny serious hard-working lazy artístico(a) pelirrojo(a) viejo(a)organizado(a)

Unidad 1 – Lección 2 Vocabulario ~ Adjectives used to describe personality & appearance ex)good-looking = pretty= simpático(a) = joven = studious = small = pelo rubio = pelo castaño = disorganized = grande = guapo(a) bonito(a) desorganizado(a) big estudioso(a) pequeño(a) blonde hair brown hair niceyoung

Unidad 1 – Lección 2 Vocabulario ~ Nouns used to describe people ex) el amigo = la persona = student = boy = los hombres = las mujeres = todos(as) = porque = very = a little = friendperson El estudiante El chico menwomen all because muy A little

Unidad 1 – Lección 2 Gramática ~ Definite articles (Eng. = the) are used with nouns to indicate specific person, places, or things. ~ Indefinite articles (Eng. = a, an, some) are used with nouns to indicate nonspecific persons, places, or things. el Definite Article Noun Indefinite Article Noun Singular Plural _____ chico Eng.= __________ chicos Eng.= __________ _____ chico Eng.= ____________ chicos Eng.= ____________ Singular Plural _____ chica Eng.= __________ chicas Eng.= __________ _____ chica Eng.= ____________ chicas Eng.= ____________ un la los las unos una unas the boy a girlthe girl the boyssome boys a boy the girlssome girls Masculine Feminine

~ In Spanish, articles match nouns in gender and number. Singular (one) Plural (more than one) el chico alto Eng.= ______________ los chicos altos Eng.= _______________ la chica alta Eng.= ______________ las chicas altas Eng.= _______________ the tall girl the tall boy the tall girls the tall boys Masculine Feminine

ex) the pretty girl = _________________ ex)the pretty girls = ____________________ ex)the funny man = ____________________ ex)the funny men = _______________________ ex)a lazy woman = ______________________ ex)an organized boy = ______________________ ex) some serious teachers = ___________________ la chica bonita las chicas bonitas el hombre cómico los hombres cómicos una mujer perezosa un chico organizado unos maestros serios

~ Use Ser to describe personality and appearance ex) Yo _____ atlético. = ________________ ex) Elena ____ trabajadora. = ________________________ ex) Los estudiantes _____ buenos. = _________________ ex) Nosotros ________ inteligentes. = _______________ ex) Tú ______ una persona simpática. = _______________ soy es son I am athletic. Elena is hard-working. The students are good. eres somos We are intelligent. You are a nice person.

Unidad 2 – Lección 1 Vocabulario ~ Telling time ¿Qué hora es? = A la/las … = Es la/Son las …= 1:00 = 4:00 = 2:15 pm = 9:30 pm = 6:45 am = 5:25 = 10:40 = el horario = la hora = What time is it? Son las siete menos cuarto. It is (time) Son las dos y cuarto. Es la una. At (time) Son las cinco y veinticinco. Son las nueve y media. Son las cuatro. Son las once menos veinte. schedule Hour/time

Unidad 2 – Lección 1 Vocabulario ~ School subjects ~ Verbs associated with school ex)enseñar = contestar = tomar apuntes = llegar = sacar buenas / malas notas = necesitar = usar la computadora = ~ Expressions of frequency ex) siempre = nunca = mucho = de vez en cuando= todos los días = muchas veces = to teach a lot to take notes always to arrive to answer Once in a while never to get good / bad grades every day often to need to use the computer

~ Tener = To have – (Use to talk about what someone has) tengo I have (Do) you have You guys / They have He / She has Subject Pronoun Spanish Verb Form English Meaning Subject Pronoun Spanish Verb Form English Meaning yo nosotros tú vosotros usted él ella ustedes ellos ellas tienes tiene tenemos tenéis tienen *Only used in Spain We have Unidad 2 – Lección 1 Gramática

ex) Marta ________ la clase de arte a las diez y media. ex) Pablo y yo ______________ tres hermanas. ex) Ellos tienen la clase de inglés a las ocho. = __________________________________ ex) Yo tengo dos libros.= _______________________ ~ Use tener que + infinitive to talk about what someone has to do ex) Tenemos que estudiar. = _____________________ ex) Tengo que practicar. = ______________________ ex) Eliana has to read a book. = ex) Pepe and Juan have to rent a DVD. tiene They have English class at 8:00. tenemos I have 2 books. We have to study. I have to practice. Elena tiene que leer un libro. Pepe y Juan tienen que alquilar un DVD.

ex) Tú __________ deportes. (practicar) ex) Mi madre ____________ música. (escuchar) ex) Los chicos ____________ mucho. (estudiar) ex) Yo __________________ tarde. (llegar) ex)Fabio y yo ____________________ todas las preguntas. (contestar) ~ Conjugating –ar verbs DROP the –ar and ADD the appropriate ending as seen in this chart: practicas yo habl__ nosotros habl_____ tú habl__ vosotros habl____ usted él ella habl__ ustedes ellos ellas habl____ o as amos ana áis escucha estudian llego contestan

** Don’t forget to look over the Other Words & Phrases portions of your vocab.! ex) antes de = después de = también = pero = porque = maestro(a) = con = escuela = difícil = fácil = hay = tarde =¿Cuántos? = withschool also / too after but before teacherbecause difficulteasy There is/ there are late How many?

CULTURA: San Antonio’s oldest neighborhood = Cuban neighborhood in Miami = Popular Street in Miami = Foods such as fajitas and nachos = A celebration honoring heroes of the Alamo and the battle of San Jacinto = Aztec calendar = Largest public university in Mexico = Ruins of an ancient Mayan city = A museum in Mexico = UNAM Chichén Itzá Calle Ocho Little Havana Tex-Mex La Villita Piedra del Sol Fiesta San Antonio National Museum of Anthropology

Escuchar ~ There will be a short listening selection in Spanish followed by 5 multiple choice comprehension questions. Leer ~ There will be 2 short reading selections in Spanish followed by 10 true/false and multiple choice comprehension questions.