22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starts next Thursday, June 2nd
Advertisements

Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto
1. falso 2. cierto 3. falso 4. falso 5. falso Ponerse- to put on/to react Me puse, te pusiste, se puso, nos pusimos, se pusieron Decir- to say (told)
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Tarjetas postales 4a projecto.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Telling Time.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Para hacer ahora Identifiquen:
Calentamiento (warm-up)
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/26 – 8/30.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Preguntas Romel Powell & Trey Richmond Dec 9 Block 2.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Transcripción de la presentación:

22 de enero

Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3. ¿ Cuánto tiempo tienes de jugar el deporte? 4. ¿ Eres parte de un equipo en la escuela? ¿ Cuál? 5. ¿En qué equipo esta tu mejor amigo/a?

1. ¿Qué es tu deporte favorito? 1. Mi deporte favorito es tenis. 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 1. Me gusta tenis porque me gusta mi equipo. 3. ¿ Cuánto tiempo tienes de jugar el deporte? 1. Tengo tres años de jugar el deporte. 4. ¿ Eres parte de un equipo en la escuela? 1. Sí, soy parte de un equipo. 5. ¿En qué equipo esta tu mejor amigo/a? 1. Mi mejor amiga esta en el equipo de basquetbol.

Examen el martes Escuchar Leer escribir

Escuchar saying how someone did at an event saying where an event took place telling what someone said asking how something turned out reacting to an event asking where an event took place saying how someone did at an event saying where someone was for a certain period of time

Leer On my website, list of words you should know Under “resources”

Escribir Write a letter to your grandparent(s) about a competition or athletic event in which you participated. Your letter should be at least 100 words in length.  What the event was and when it took place  What teams competed and what the score was  Where the event took place & the time it took place  Who did well (or scored) & what exactly they did  How you, your team, the coach felt  Who cheered you on and what the spectators did (Did the cheerleaders cheer? Did the band play? Did the people yell?)  How did the other team feel and what did they do?

Example:  Weak:The game was at seven o’clock.  Better:The game was at seven o’clock in the evening.  Best:The game was Friday night at seven o’clock in the evening.