ALFA PROJECT Support to the training of high level researchers in the combinatorial optimization area.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gestión de un máster Erasmus Mundus
Advertisements

Los pronombres del sujeto
Review for Ch.2 Lesson B Quiz
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
Hoy es lunes, el 11 de marzo 1.Peru is a well-known country. 2. Peru is in South America (América del Sur) 3. The independence of Peru is in El Perú.
Convocatoria de becas LAMENITEC - Latin American Engineering and information Technologies Network INFO-DAY LAMENITEC Noviembre 19 de 2012.
Objectives  Learn to ask and respond where are someone is from.  Review the capitals.
¡La geographía! Las capitalesLos significados de los nombres Las personas famosas Las banderasLos vecinos $100 $200 $300 $400 $500.
Carlos Ferro Suárez Mar del Plata, 3/abr/2005. About 1250 registered domain names. It is possible to register at the second level (.cu) or at the third.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
La Nueva Regulación de los Estudios Oficiales de Postgrado Pedro Chacón Fuertes Director General de Universidades Tarragona, 3 de noviembre de 2003 II.
"El postgrado en Chile: proyecciones dentro de un nuevo marco de acreditación". Sergio H. Marshall Ph.D. Presidente Comisión Asesora de Postgrado CRUCH.
EMPORT Mejorando la empleabilidad de los ciudadanos europeos.
Bono el mono Juego interactivo Por María Arce Azusa Pacific University El cuento Instrucciones Preparación para el juego Objectives Piezas para el juego.
Programa Al  an de la EU: Becas de Alto Nivel para America Latina PROGRAMA DE BECAS DE ALTO NIVEL PARA AMERICA LATINA ( ) ***
PROGRAMA DE BECAS DE ALTO NIVEL DE LA UNIÓN EUROPEA PARA AMÉRICA LATINA ( ) Cristina Martínez C. Delegación de la Comisión Europea México.
Scholarships Program of CONACYT México Pablo Rojo December, 2014.
© 2009 IIC 22 September º Foro TIC Hispano Ruso R & D +i Centre for Knowledge Engineering José Miguel Mata Director General del IIC.
Education in Spain before the Bologna reforms EDUCATION IN SPAIN BEFORE THE BOLOGNA REFORMS.
Education in Spain Today Education in Spain today: Implementation of the new education system and quality assurance.
Personal Information Education Academic File Work Experience Languages Skills.
CONGRESO DE LA RED DE FISICA DE ALTAS ANERGIAS Taxco, Gro. Marzo 4-8, 2009 EDUCACION.
+ Mi carrera después de graduarme de la universidad Por Señorita McCully.
Charla informativa Segunda Convocatoria Dra. Berta Schnettler M. Co-coodinadora Erasmus Mundus Lindo Vicerrectoría de Investigación y Postgrado Universidad.
Spanish Countries and Capitals All place names are to be capitalized.
Countries in South America There are nine countries in South America that their official language is Spanish.
La pregunta: Contesta con un país hispanohablante.  What Spanish speaking country is a territory of the USA?  This Spanish speaking country is the closest.
By D Mibelli. SUBJECT PRONOUNS They substitute the noun. Mary is pretty. is pretty. She José and I are good friends.We are good friends. Elena and you.
Banderas de América del Sur (Colores y Figuras)
I. Admisión. Admisión 2007 Pregrado: TOTAL: Doctorado: 145 Postítulo: 438 Magíster: 726.
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Estructura 3.1 Adjetivos descriptivos (página 70-74)
LOS QUEHACERES DE JORGE
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Talking about Culture ¿De dónde eres?. Nationality When meeting people from different cultures, it is important to be able to discuss your nationality.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Mas allá de la ley universitaria: Los retos de la educación superior en el Perú Manuel Burga 12 de setiembre de 2013.
América del Sur El Mar Pacífico El Mar Atlántico Brasil Venezuela
Los países del Caribe, Centroamérica, América del sur
Stork is an EU co-funded project INFSO-ICT-PSP STORK: movilidad de estudiantes como banco de pruebas de una identidad electrónica transfronteriza.
I CONGRESO BOLIVIANO EN EDUCACIÓN POSTGRADUADA Tendencias de la formación superior avanzada en América Latina Sucre, Bolivia 1 al 3 de septiembre de 2005.
Capitales hispanohablantes
El Espa ñ ol The 10 most spoken languages The formula used to calculate the importance of each language 1. Number of primary speakers: max. 4 points.
Hola ¡Buenos Días! Hoy es el VIERNES el 28 de agosto.
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Bienvenida #19 y compañeros para hoy 1 y 16 2 y 17 3 y 18 4 y 19 5, 20 y 31 6 y 21 7 y 22 8 y 23 9 y y y y y y y 30.
Enhancing the studies and practice of the social and solidarity economy in higher education Consolidando Estudios y Práctica de Economía Social y Solidaria.
Servicio de Formación de usuarios Information literacy services.
Preparación/ Review Hoy es martes el 10 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 10, 2015 Write the number: siete 27diecinueve 19 nueve 9veintiuno.
Taller Internacional de Educación Fiscal La Paz (Bolivia), 27 – 31 de julio de 2015 International Tax Education Workshop.
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
WALT: to revise numbers & months in order to talk about birthdays.
Composing the Cross- Cultural Connection By Matt McMahon.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Where do they speak Spanish? Spanish 01 September 2013 Pgs 6 and 7.
Universidad de Santiago de Chile Departamento de Ingeniería Informática ALFA Project Víctor Parada
Jeopardy en Español Prof. Edward Maddox. La Cultura Española GeografíaLa Comida & Cultura Los VerbosLa MonedaLa Literatura CREDITS…
Pedro Aguilar Polanco Decano FACULTAD DE INGENIERIA UNIVERSIDAD DE SAN CARLOS DE GUATEMALA -FIUSAC-
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
 In another countries show us that the Sci-Fi is too close to the reality, they make very impressive robots like animals and persons.  Then, if.
Bringing Effective Pedagogical Innovation to Scale through Social Movement in Mexico and Colombia Santiago Rincón-Gallardo OISE, University of Toronto.
Instituto Superior de Formación Docente Nº
PROGRAMA UBAINT DOCENTES
Third International Topological Algebras day
Interactive Digital TV in Brazil: Technical and Social Aspects Mauro Oliveira Université d’Ottawa Ecole d’Ingénierie et de Technlogie de l’Information.
University of Delaware
PROGRAMA UBAINT DOCENTES
Transcripción de la presentación:

ALFA PROJECT Support to the training of high level researchers in the combinatorial optimization area.

ALFA PROJECT  NAME OF THE NETWORK: –Resolution of real problems of high complexity in combinatorial optimization.  Name of the Coordinating Institution Universidad de Concepción (CL)  Identity of the Co-ordinator: –Dra. Lorena PRADENAS ROJAS 

Universities  AL : –Instituto Superior Politécnico "José Antonio Echeverría". CUBA. María Gulnara Baldoquín. –Universidade Estadual do Ceará. BRASIL. Marcos Negreiros. –Universidade Federal do Ceará. BRASIL. Manoel Campelo. –Universidad de la República. URUGUAY. María Urquhart. –Universidad de Santiago de Chile. CHILE. Victor Parada. –Universidad de Concepción. CHILE. Lorena Pradenas.

Universities  EU : –Université Libre de Bruxelles. BELGIQUE. Martine Labbé. –Università di Bologna. ITALIA. Paolo Toth. –Université d'Avignon et des Pays de Vaucluse. France. Philippe Michelon.

Mobility flows as part of this project (UE-AL). Number of grant holders Origin UniversityCountryLevelNumber of month Destion University Country 1Université d'Avignon FranciaFCD (master degree) 3Universidad E. do Ceará Brasil 1Università di Bologna ItaliaFCD (master degree) 3Universidad de Santiago Chile 1Université L. Bruxelles BélgicaFCD (master degree) 3Universidad República Uruguay 1Université d'Avignon FranciaFI (postdoc.) 6Universidad E. do Ceará Brasil 1Università di Bologna ItaliaFI (postdoc) 6Universidad Concepción Chile 1Université L. Bruxelles BélgicaFI (postdoc) 6Universidad F. do Ceará Brasil 1Université d'Avignon FranciaFI (postdoc) 6Universidad de Santiago Chile 1Università di Bologna ItaliaFI (postdoc) 6Universidad República Uruguay 1Université d'Avignon FranciaFC (undergraduate) 6Universidad E. do Ceará Brasil 1Università di Bologna ItaliaFC (undergraduate) 6Universidad República Uruguay 1Université L. Bruxelles BélgicaFC (undergraduate) 6Universidad F. do Ceará Brasil

Mobility flows as part of this project (AL-UE). Nº de Becarios Universidad de origen PaísNivel del programa de Formación N° de meses Universidad de acogida País 2Universidad Concepción ChileFA (doctorado) 20Université d'Avignon Francia 2Universidad E. do Ceará BrasilFA (doctorado) 20Université d'Avignon Francia 1Universidad F. do Ceará BrasilFA (doctorado) 20Università di Bologna Italia 2Universidad República UruguayFA (doctorado) 20Università di Bologna Italia 1Universidad de Santiago ChileFA (doctorado) 20Université L.Bruxelles Bélgica 1Universidad de Santiago ChileFCD (magíster) 3Université d'Avignon Francia 3Universidad Concepción ChileFCD (magíster) 3Università di Bologna Italia 2UniversidadF. do Ceará BrasilFCD (magíster) 3Université L.Bruxelles Bélgica 2Universidad E. do Ceará BrasilFCD (magíster) 3Université L.Bruxelles Bélgica 3Universidad República, UruguayFCD (magíster) 3Université d'Avignon Francia 1Universidad E. do Ceará BrasilFC (pregrado) 6Università di Bologna Italia 1Universidad F. do Ceará BrasilFC (pregrado) 6Université L.Bruxelles Bélgica 2Universidad Concepción ChileFC (pregrado) 6Università di Bologna Italia 2Universidad República UruguayFC (pregrado) 6Université d'Avignon Francia 1Universidad de Santiago ChileFC (pregrado) 6Université d'Avignon Francia

Mobility flows  37 becarios : Bases del ALFA –26 AL-UE : 70% (mínimo exigido) –11 UE-AL : 30%  292 months

Formation  Linear Programming.  Non Linear programming.  Large Scale optimization.  Heuristics and Metaheuristics.

Meeting Results  List of problems  Agreement if necessary  Coordinator of LA and EU mobility.  Student requirement definitions: FA: (doctor). FCD: (magíster). FI. (postdoc). FC: (undergraduate).  Schedule for students  List of tutors (master and doctor thesis degree).  Actions for continuing the network after project.

Second meeting