EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
My Life Outside of School leccion -5
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Tener Capítulo: 4.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Calentamiento Contesta las preguntas en oraciones completas
Empareja:  1. b  2. e  3. a  4. c  5. g  6. f  7. d.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Calentamiento Write a sentence for each picture using either the verb ir o llevar : 1) 2) 3)4)
Making Questions in Spanish
Jeopardy All About Me Escuela/ Casa Chillin’ Getting Around Semester Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial este fin de semana 3) Mi hermana.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Do Now.
On the next slide, try to guess what these question words mean in English. Choose from: WHEN? WHY? AT WHAT TIME? WHERE? WHO? HOW? WHAT?
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Present Progressive Nostoros hablamos en clase mucho, pero no estamos hablando ahora.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Midterm review Señora Kauper's Spanish classes. Write out the following birthday dates Juan: April 14 usted: February 22 Ana: mañana José y Carlos: el.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
LAS PREGUNTAS ¿Qué? ¿Cómo? ¿Por qué? ¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Quién? (Who?) (Why?) (What?) (How?) (When?) (Where?) ¿Cuánto? (How much?)
¿Qué hora es? What time is it? AMde la mañana PMde la tarde PMde la noche It’s noon. Es mediodia. It’s midnight. Es medianoche.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración (draw a picture for each sentence) 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Transcripción de la presentación:

EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone will receive their own individual prompts Absolutely no talking/discussing once we are in the computer lab

Calentamiento Escribe las respuestas en una oración completa 1)¿Qué hora es? 2)¿Quieres ir al baile conmigo? 3)¿A qué hora sales del colegio? 4)¿Cuál es la fecha?

Calentamiento Escribe las respuestas en una oración completa 1)¿Qué hora es? Son las once y media por la mañana 2)¿Quieres ir al baile conmigo? No, no quiero ir al baile contigo 3)¿A qué hora sales del colegio? Yo salgo del colegio a las dos y cuarto por la tarde. 4)¿Cuál es la fecha? Hoy es el ocho de enero de dos mil quince (2015)

Práctica Go through the recording slides and practice answering the listening questions that you hear Good practice for the EOY listening exam next Thursday, Jan. 15 th ! I can understand when people talk about dates/time, descriptions, families, activities, school and communities

Choose the correct time you hear…

Answer the question you hear:

Choose the correct time you hear…

Write the time in a complete sentence in Spanish

ABCABC

Listen to the following four statements and decide if… A – the person is describing someone B- the person is saying where they are from C- the person is saying the date

ABCABC

ABCABC

Listen to the following four statements and decide if… A – the person is in their community B- the person is at school C- the person is at home

Write what time it is in numerical form: Es el mediodía

ABCABC

Write what time it is in numerical form: Son las diez menos trece por la noche

ABCABC

Write the answer to the question you hear:

Write what time it is in numerical form: Son las nueve menos veinte y tres por la noche

Two teams Take turns guessing the answer underneath the hidden blocks Volunteer to lead the game and remove the blocks as teams guess correctly. Use the leader handout to review the answers Team with the most points at end of class wins!

inteligente Descripciones - personality 2 perezoso Interesante atlético cómico trabajador

Ojos azules Physical Descriptions 2 Pelo largo rubio alto pelirrojo moreno

escritorio Útiles escolares 2 cuaderno pizarra lápiz bolígrafo mochila

aprender Verbos en la escuela 2 leer estudiar practicar hacer la tarea escribir

cantar Actividades 2 cocinar mirar televisión nadar descansar bailar

supermercado En la ciudad 2 banco iglesia panadería tienda mezquita

Yo soy Spanish I “YO” verb structures 2 Yo tengo Me gusta Yo sé Yo quiero Yo voy a