LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
los adjetivos descriptivos
¿Cómo es…? Describing others using ser, articles, & adjectives
Unidad 1, Lección 2 Español 1
Personality cómico artístico atlético UNIDAD 1 Lección 2 Clip Art cómico (color) artístico (color) atlético (color)
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Los adjetivos 2 Repaso ¿Cómo eres? A. Pardo
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Making nouns and adjectives plural
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Hola, Adiós What’s today? Who are you and where.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Primeros Pasos 1.Juan, ¿de dónde _______ tú? 2.Yo _______ de Costa Rica. 3.Y Ana y María, ¿de dónde_____ ellas? 4.Ana _____ de Panamá y María de Honduras.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Lección Preliminar pp. 6-7 ¿Cómo son?. todos everyone.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡Hola a todos y bienvenidos!
Quasimodo: (son las doce)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
¡A buscar! What do all these words have in common?
Describing People Vocabulario de Unidad 1.2.
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
DESCRIBING MY EYES: los ojos
By: Larissa Rosen Alexa Kelly & Alana Birnhak. Alto (a) – Tall Bajo (a) – Short (height) Grande – Big, large; great Pequeño (a) – Small.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
CONCORDANCIA DE ADJETIVOS Y SUSTANTIVOS NOUN / ADJECTIVE AGREEMENT.
Vocabulario - Lección 1.2. artístico(a) artistic.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Vocabulario 5 Physical descriptions
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Noun-Adjective Agreement
Anuncio Personal.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Avancemos 1 Unidad 1 Lección 2 Vocabulario. Describe yourself & Others ¿Cómo eres? artístico(a) atlético(a) bueno(a) cómico(a) ¿Cómo eres? artístico(a)
Unit 1.2 Mis amigos y yo. Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
tú eres= you are (informal)
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
Transcripción de la presentación:

LOS ADJETIVOS

What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)

1. Soy + noun

Soy un chico

Soy una chica

Soy un hombre

Soy una mujer

Soy un amigo Soy una amiga

Soy un estudiante

Soy una estudiante

1. Soy + adjective

Remember…how do you say “How are you?” ¿Cómo estás? But you can only use that when you want to know how someone is doing. To ask, “how are you” when you mean “what are you like”, you say: ¿ Cómo eres?

 I am… Soy…  My friend is… Mi amigo / mi amiga es… ¿ Cómo eres?

GRANDE

PEQUEÑO (A)

ALTO(A)

BAJO(A)

JOVEN

VIEJO (A)

GUAPO (A)

BONITO (A)

BUENO (A)

MALO (A)

INTELIGENTE

SIMPÁTICO (A)

ATLÉTICO (A)

ARTÍSTICO (A)

CÓMICO (A)

SERIO(A)

PEREZOSO(A)

TRABAJADOR (A)

ORGANIZADO(A)

DESORGANIZADO(A)

To talk about the color of your hair… TENGO PELO: -RUBIO (blond) -CASTAÑO (brown) -MORENO (black) I HAVEHAIR

To talk about your friend’s hair… El/Ella TIENE PELO: -RUBIO -CASTAÑO -MORENO HE/SHE HASHAIR

Got it?? TENGO HE/SHE HASI HAVE TIENE

¿Cómo es tu amiga? Mi amiga tiene pelo rubio

YO SOY PELIRROJO (A) BUT…

RECAP: To give a description, you can: Use a noun: Soy un chico Use an adjective: Soy inteligente Use both: Soy un chico inteligente !!Remember: the adjective always go AFTER the noun!!

Here are a few words that you can use in your description: Un poco Muy Porque Pero A little Very Because All Todos/todas But

Translate: I am a little disorganized He is very tall but I am short I like to draw because I am artistic All my friends are young Soy un poco desorganizado (a) Es muy alto pero soy muy bajo(a) Me gusta dibujar porque soy artistico (a) Todos mis amigos (as) son jovenes

YOUR TURN Turn to your partner and describe yourself using the new vocabulary. Include: -What you are (boy, girl, student…) -2 physical traits -The color of your hair -2 personality traits ¡¡SOLO ESPAÑOL!!