Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an email to home after (después de) visiting.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
Advertisements

Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Subject-adjective agreement Mi abuelo es (viejo/vieja). Tiene los ojos (verde/azules).
Direct Object Pronouns Answers the questions “What?” or “Who?”
How to say what a person has to do.
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
2. Es el diecisiete de octubre, dos mil trece. 3. Tengo trece años.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Ser y Estar Verb Conjugations Stem-
Ar,Er,Ir Verbs. Regular Ar Verbs Nadar-to swim Yo (I) NadoNosotros (We) Nadamos »Tú (you) NadasVosotros (you all) Nadáis »El (he) Nada Ellos (they masculine)
Greetings and Farewells
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
LOS ADJETIVOS POSESIVOS
Lección 6: ¡de compras! Pretérito 1. I paid her for the wallet (the sales clerk). 2. They read the magazine yesterday. 3. Are you wearing yellow underwear?
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Capítulo 4 ¿ADÓNDE VAS?. Add the definitions and notes to your vocabulary sheet.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
InfinitivosLugaresIrJugar Ir + lugar + para inf
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
I My Life Outside of School I can talk and write about what I do after school such chores Warm-up 1.Mira la foto de Natacha y escribe si es cierto o falso.
Las preguntas personales 2 grado
4A Los pasatiempos PAST TIMES. Ir de compras Ver una película.
Para Empezar – Please translate the ? To English ¿De dónde es la chica nueva? ¿Cuántos zapatos tiene Asia? ¿Por qué no come almuerzo Emily?
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
El objeto directo. ¿Escribes mensajes electrónicos todos los días? -- Sí, _____ escribo diariamente. ¿Ves la televisión con frecuencia? --No, no ______.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Propósito # 44: ¿Qué hacemos en la playa en Puerto Rico? Actividad Inicial: -Copy and respond to the following questions. 1) Ayer, ¿Fuiste a la tienda.
Chillin’. Read the following paragraph and take notes. Hola soy Paulina y tengo muchos amigos. Mis amigos y yo nos gusta tocar en una banda. Yo toco el.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Capítulo 3 Repaso.
Cuento 2 Vocab Practica. ¿Tienes calor ahora? ¿Tienes frío? ¿Qu é puedes llevar a la escuela? – A la iglesia? – A la playa? ¿Qu é NO puedes llevar a la.
Preguntas1. Yo 1. ¿Cómo eres ? 2.¿Cómo te llamas? 3.¿De dónde eres? 4. ¿Dónde vives? 5. ¿Cuántos años tienes? 6. ¿Quieres ir al ciine conmigo? 7. ¿Cómo.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Alquilar videos To rent videos. Cantar To sing Comer To eat.
Preguntas y respuestas
Sra. Schwarz Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 Vocabulario de 4A.
LA TAREA examen mañana letters of the alphabet in Spanish greetings articles el la los las un unos una unas making singulars and plurals telling time of.
Preterit Regular Questions and answers AR/ER/IR verbs.
Hoy es miércoles. Es el 4 de noviembre del 2015 Hace buen tiempo. Hace frío. ¿Cómo expresamos lo que hacemos? AHORA— Esciba la forma “yo” para cada dibujo.
LOS VERBOS -AR 1EE 2.1. Me gusta patinar. Me gusta nadar en la piscina. ¿Te gusta trabajar? Tenemos que usar la computadora. Hoy tengo que preparar la.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.On Friday Uncle John goes on a hike in the mountains. 2.We go to the baseball museum. 3.The Seahawks win.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
GUSTAR EXPRESSIONS. (A mí) me gusta_____. I like _______.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/27/2015 Please translate: 1.We speak Spanish at (the) school. 2.Science class is at 11:30 a.m. 3.Connie walks to the.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Lección 6: ¡de compras! ¿Saber o Conocer? Recuerda GAP! 1.We know Mr. Gillingham. We know him. 2.They offer many purple dresses in the store. They offer.
Transcripción de la presentación:

Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting (to visit) the church. 3.They swim at the pool in downtown. 4.Do you have your ugly sweater (suéter) from your grandma for (para) tomorrow? Respuestas: 1. (Tú) lees la revista con tu amigo en tus ratos libres. 2.(Nosotros) escribimos un mensaje electrónico a casa después de visitar la iglesia. 3.Ellos nadan en la piscina en el centro. 4. ¿Tienes tú un suéter feo de tu abuela para mañana? Collin, Natalia, Lizzie Warm-Up 12/14/2015

freeze

Hola Clase. ¿Cómo estás hoy? Yo tengo ________ cascabeles. ¿Cuántos cascabeles tienes tú? Me gusta __________________. ¿Qué te gusta tú? Mi animal favorito es ________ porque ________________. ¿Cuál es tu animal favorito? ¡Qué tengan un buen día!