QSR- Traduce las frases 1.Lencho regrets that his crops are destroyed. 2.Lencho tells his wife not to worry. 3.Lencho says the hail destroyed the vegetable.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo tengo ganas de hacer ejercicio.
Advertisements

Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Indirect Object Pronouns
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
11/19 Hagan ahora: Answer the questions below in Spanish, include a.m. and p.m. in your answer. ¿A qu é hora es la clase de ciencias? ¿A qu é hora es la.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Ir=to go.
Los adjetivos posesivos (Possessive Adjectives)
Frases Útiles Señorita Schleicher.
Direct & Indirect Object Pronouns
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Un Viaje al Extranjero Our goals for this chapter:
Indirect Object Pronouns
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Práctica de mandatos informales
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
Using the Subjunctive Noun Clauses.
Indirect Object Pronouns What is an Indirect Object? A noun or phrase that answers the question to who(m) after the verb. Nayeli wrote a letter to Adriana.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Direct and Indirect Object Pronouns
Pensamientos Actividad de reviso Write these sentences in Spanish: Her brothers celebrate Christmas. My mom plays soccer. The food is sweet. My cousin.
Indirect Objects and Indirect object pronouns. What is an Indirect object? The indirect object answers the question "To whom?" or "For whom?" the action.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
¿El Subjuntivo o el Indicativo?
Gramática 2.1 Indirect Objects Indirect Object Pronouns
Classroom Expressions
EL PRETERITO juego de repaso para el examen final PAST TENSE!
On a sheet of paper answer these questions. Do not put your name on it. Be honest with yourself. 1.Before taking the Unit 2 test, how prepared did you.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
The Future Tense. In the past…to the future In Spanish 1 and 2, we used an easy way to talk about the future tense… ¿recuerdas? IR + A + INFINITIVE voyvamos.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
express an action that usually occurs or normally occurs. Ejemplos: Como frutas cuando tengo hambre. (I eat fruit when I am hungry.) Mis amigos se.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
{ Objetos directos & indirectos Preguntas y respuestas español IIU3.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 13 de marzo del 2013 Proposito # 45: ¿Comó recomendar un restaurante a un amigo? Actividad Inicial: Copia y.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
E L FUTURO Y LAS PIZARRAS Próximo/a = next. T RADUCE I will have a lot of money. Tendré mucho dinero. I will place the order (orden) tomorrow. Pondré.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Unit 7 Insert Instructor’s Name.  Warm-Up  Repaso de Regulares  Irregulares  Dados  Repaso de Pretérito  ¿Preguntas?
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Estructura I: Simplifying expressions: indirect object pronouns Ana y Cristina van a la agencia de viajes porque quieren viajar a Quito, Ecuador. El agente.
Estructura I: Simplifying expressions Ana y Cristina van a la agencia de viajes porque quieren viajar a Quito, Ecuador. El agente les recomienda un vuelo.
Trabaja No trabajes Trabaje No trabaje Trabajen No trabajen Trabajemos No trabajemos Trabajad No trabajéis Come No comas Coma No coma Coman No coman Comamos.
IOPs. Direct Object Pronouns Take the place of a direct object Direct Object receives the action of the verb In Spanish: –me, te, lo/la, nos, os, los/las.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
ESPAÑOL 2. PRACTICAR – ¿QUÉ PUEDES HACER PARA MÍ? ME, TE, LE, NOS, OS, LES comprar prestar pagar regalar Usando los verbos a la izquierda, escribe una.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
FREE TIME ACTIVITIES EL TIEMPO LIBRE. Aquilar un video.
Answer the following questions en español. 1.¿Qué te gusta hacer en el verano? 2.¿Qué te gusta hacer en el otoño? 3.¿Qué te gusta hacer en el invierno?
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Español 3 24 de febrero de 2017.
¡Bienvenidos al español!
El verbo “estar” el 25 de marzo.
Vocab. Expresate Subjuntivo o no Futuro/cond. Misc
Dar & Indirect Object Pronouns
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Verb Vocab pg. 150 Pics.
indirect object pronouns
Para más información, mira Unidad 5 p183 en tu libro
Spanish 3 Week 1 Sra. Knutsen.
De complimento directo, indirecto, y reflexivo
Using the Subjunctive Tense to Influence Actions
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Using the Subjunctive Tense to Influence Actions
Transcripción de la presentación:

QSR- Traduce las frases 1.Lencho regrets that his crops are destroyed. 2.Lencho tells his wife not to worry. 3.Lencho says the hail destroyed the vegetable garden. 4.Lencho asks God to give him 100 pesos to plant again. 5.Hopefully God will answer my letter. 6.Lencho feels certain that God will send the money. 7.Lencho regrets that his family will lose their harvest. 8. Perhaps well go hungry.

Contesta las preguntas: 9. ¿Qué le dice Lencho al cartero que le dé cuando escribe su segunda carta? Hint: (Línea ) 10. Al ver las gotas de lluvia, ¿Qué dice Lencho? Hint: (Línea 22)

1.Lencho regrets that his crops are destroyed. (Lencho siente que sus cosechas est é n destruidas.) 2. Lencho tells his wife not to worry. (Lencho le dice a su esposa que no se preocupe.) 3. Lencho says the hail destroyed the vegetable garden. (Lencho dice que el granizo destruy ó la huerta.) 4. Lencho asks God to give him 100 pesos to plant again. (Lencho le pide a Dios que le d é 100 pesos para volver a sembrar.) 5.Hopefully God will answer my letter. (Ojal á Dios conteste mi carta.) 6.Lencho feels certain that God will send the money. (Lencho siente que Dios mandar á el dinero.) 7.Lencho regrets that his family will lose their harvest (Lencho siente que su familia pierda su cosecha.) 8. Quiz á s (or) Tal vez, pasemos hambre.