UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: First conditional L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Past Simple regular and irregular verbs L.E.L.I. Maria.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
MORE CONVERSATION TOOLS
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Easy definition of conjugate: To give a person, place or thing an action to perform. English Subject Pronouns: memorized in this order: I, you, he, she,
Expressions of Frequency
ArmEyebrowsEarCheeksFeed BrazoCejasOrejaMejillasPie YardHairNoseKneesToes PatioPeloNarizRodillasDedos TeethHairTummy DientePeloBarriga.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
The Imperfect Tense Knowing When to Use the Imperfect.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
Express time with “hacer que”
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Or not Lesson 3 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS To.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés II María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
PRESENT PERFECT Área Académica: INGENERÍA MECÁNICA Profesor(a): MA. E. GUADALUPE ISLAS LÓPEZ Periodo: JULIO-DICIEMBRE 2015.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Time Expressions Using HACER Present, Preterite and Imperfect Spanish III.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés III L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
Licenciatura en Derecho Tema: Expresar acuerdos y desacuerdos.
FUTURE TENSE GOING TO/WILL
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Inglés V
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría Decisiones personales. Lengua extranjera.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho
First Grade Dual High Frequency Words
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Licenciatura en Derecho Decisiones personales. Lengua extranjera.
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Defining relative clauses Who / which / that. who I usually speak to the woman. 2 She owns the hotel. I usually speak to the womanwhoowns the hotel. Use:
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre 2015

Resumen (abstract) Los alumnos aprenderán el uso de adjectives. Palabras claves en idioma (keywords) ed and ing adjectives

Objetivo general: El alumno podrá expresar y fundamentar acuerdos y desacuerdos, realizar invitaciones así como aceptar o rechazar las realizadas por terceros. Asimismo, podrá expresar preferencias, obligaciones y nevesidades.

Nombre de la unidad: Expresar sentimientos personales. Objetivo de la unidad: Expresar opiniones sobre temas diversos, enfatizando si se está de acuerdo o no y que sentimientos provoca tal situación.

Tema: Expresar sentimientos personales. Introducción: surprised frightening You may be surprised how much televisión we watch. The average American family watches TV for 7 hours and 40 minutes every day and British men watch 27 hours a week British women watch only 24 hours. This means we spend over ten years of our life watching TV –what a frightening thought! worried worrying Many people are worried about how much TV children watch. Every American child sees 16,000 murders on TV before he or she is 18, and 20,000 adverts every year. “Children in the USA spend more time watching TV tan in school and that’s very worrying.”

sometimes TV can sometimes be fun and exciting. worried Many people are worried about how much TV children watch. worrying This is a worrying article.  We use –ed/ing adjectives to describe how people feel.  We use –ed/-ing adjectives to describe the thing, situation, place or person that causes the feeling.

–ed adjectives We use –ed adjectives to describe how people feel: Many people are worried about how much TV children watch. –ing adjectives We use –ing adjectives to describe the thing, situation, place or person that causes the feeling: TV can sometimes be fun and exciting.

Conclusión o cierre: She’s excited He’s worried She’s surprised He’s frightened She’s tired -ed adjective describe how people feel.

 This is exciting news!  TV is amazing.  I can watch interesting programmes in my first language –Chinese.  They think TV is boring -ing adjectives describe the thing, situation, place or person that causes the feeling

Bibliografía sugerida para el tema: infográficas y/o cibergráficas. Redston, C., & Cunningham, G. (2005). face2face Pre-intermediate Student's Book. Cambridge: CAMBRIDGE. Redston, C., & Cunningham, G. (2005). Face2face Pre-intermediate Workbook